Hafiz POV
Dia cantik. Sangat cantik.
Dia pakai tudung tapi walaupun dia pakai tudung aset dia tu .. wowww.. melambung... kalau dapat pegang ni , aihh mahunya seminggu asyik teringat. hahaah.
Mata dia tu macam ada banyak cerita je. Nak kata sedih tak jugak. Mata redup. sayu je. Mungkin dia sunyi. Hidung dia takde la mancung mana tapi nampak comel. Mulut merah. Kalau bagi hisap ni , hmm memang asyik la.
Body pun okay je aku tengok. Budak ni tingkatan berapa ek ? Aku nak pergi tegur tapi takut member pulak menganjing. Nak nya budak dua ekor ni. Fattah dengan Khai. Tapi aku nak tahu pasal budak ni.
" Wehh , tu budak baru ke ? " mulut aku muncungkan ke meja hujung di tepi kantin itu.
" Aku rasa budak tu dah lama la sekolah sini. Cuma aku tak tahu nama dia apa sebab dia ni tak berkawan dengan orang. asal kau ni Hafiz ? Dah jatuh hati ke ?" tanya Khai. Fattah pula hanya memandangku sekejap sahaja lalu menyambung makan nya.
" Tak la . Aku rasa macam tak pernah tengok pulak. " Nafiku sekali lagi. Alah jatuh la maruah aku sebagai budak hot sekolah kalau kapel ngan budak biasa-biasa je. Tapi aku nak dia.
" Dia ada je kat mana-mana . Cuma kau tu tak perasan. " Aku buat tak hirau je. Malas nak tunjuk yang aku suka dia. Masa Fattah pergi letak pinggan dia dekat besen tepi singki tu , aku nampak yang budak tu pun buat benda yang sama. Dan benda yang aku tak sangka mereka siap bercakap-cakap lagi kat situ.
Adehhh.. panas membara pulak hati aku ni. Nak je aku ikat budak tu dengan aku. Wait ! ikat ?
Nak ikat dengan tali perkahwinan boleh ? haa.. tak perlu kawin kalau nak ikat dia ni. Akal mula merancang sesuatu.
================================================================================
Masa balik sekolah aku katakan pada geng aku yang aku ada kerja . so aku halau dorang balik dulu. Aku dah tahu nama minah tu ape. Nama dia MIaa. Tadi aku korek rahsia dengan Fattah.
Sedang aku termenung , aku nampak dia berjalan dikoridor. Aku tarik tangan nya dan melihat sekeliling sebelum masuk ke stor suka itu.
Dia merayu supaya aku lepaskan dia. Tapi aku makin tergoda dan akhirnya dara si budak sekolah ni menjadi milik aku.
Aku tinggalkan dia keseorangan. Hati terasa ingin memujuk tetapi ego lebih aku utama kan.
" Hafiz , Jom makan. I masak your favourite dishes. " suara seakan-akan Doraemon itu menyentakkan lamunanku terhadap memori lalu. Wajah Mellisa aku pandang. Dia ni dah jadi isteri aku setahun yang lalu. Semuanya atas arahan Mama.
" I taknak makan. Dah kenyang " tolakku.
" You ni. I penat tau pergi pasar lagi. Pastu balik belajar masak dengan Mak Mah lagi. Cuba la sikit ek " cubanya lagi.
" Mel , Please ! I kahwin dengan You pun sebab terpaksa tahu tak.? So now please sangat jangan paksa I makan benda-benda yang You masak. " Aku bangun dan meninggalkannya.
Macam mana aku nak makan kalau tadi dah dua pinggan aku makan nasi goreng yang Mia masak. Miaa..... rindunyaa..
Kenapa Mellisa tak dapat gantikan tempat kau Miaa ? Kau istimewa sangat kat hati aku ni Mia.
Telefon aku keluarkan.
Hafiz : Kat mane tu ? Wat ape ? 2:31pm
Miaa : Baru lepas basuh pinggan. Nape mesej macam orang sedang bercinta je abg ni ? 2:34pm
Hafiz : rindu la yangggg... 2:34pm
Miaa : mengade la abg ni. Nape tak makan yang mellisa masak tadi ? 2: 35pm
Hafiz : Taknak lah. Baik makan apam miaa. lagi sedap. dah la gebu. putih plak tu.2:37pm
Miaa : malam nanti masuk la bilik miaa.. heheheee.. tu pun kalau berani.. tapi mia comfirm la abg tak berani. Abgkan takut bini.
Aku tersenyum membaca mesej mia itu. Aku takut bini ? memang takla. Kau tengok Mia malam ni siapa yang akan merayu-rayu nak puaskan nafsu.
" Yang You senyum sorang-sorang ni kenapa ? Macam orang angau je " suara Doraemon lagi.
" Memang pun " balasku sengaja untuk menyakiti hati Mellisa.
" You angaukan sapa ? bagitahu I !! sapa perempuan takguna tu.. siapa sundal tu hah ? Mesti dia nak rampas harta You kan ? I tahu la " jeritnya sedikit nyaring.
Aku bangun dan berbisik di telinga nya.
" Kau la orang yang aku angau kan " tipuku. sengaja. Mukanya yang terpaku itu amatlah kelakar. Nak saja aku gelak kat situ tapi aku tahan. Kau dengan Mia ni memang beza lah. Kalau aku ngayat Mia , cakap sweet-sweet nga Mia mesti dia senyum je pastu muka mula lah jadi merah. Pastu nanti cari dada aku sebab nak nyorok. Lagi comel Mia dari kau. hahaha
Baru saja aku daki tangga , aku melihat dia melompat-lompat sambil menggigit bantal sofa . Ya Allah minah ni. Mellisa Mellisa. Kau ni mudah sangat cair. Bukan kau ke sekarang ni yang nak harta aku ? Kau rasa aku nak bagi.? Kau ingat aku tak tahu rancangan kau dengan mama kau tu ? Silap weii .
Hafiz: Tunggu jelah kat dalam bilik tu diam2. Jangan lupa wangi2 tau. 3:15pm
*Next chapter korang nak yang chessy ke yang biasa2 je ? Vote and comment k gaiss ?
YOU ARE READING
Aku awek tudung
Storie d'amoreKisah biasa kekadang emosi tak tentu pasal . Aku derita. Aku juga kecewa. Kau segalanya. Bertakhta dijiwa. I dont know how to describe this story so just read it. Cerita ini mungkin akan jadi agak panjang tapi slow update. Sorry.