אז החלק הזה לא מסובך יותר מדי, למרות שלענות על השאלות יכול לעזור לכם מאוד, או שאתם יכולים לראות את זה כסתם דרך נחמדה להכיר את הדמויות שלכם ולא בהכרח עם שאלות ישירות וענקיות כמו "מי את\ה?".
*השאלות לא שלי, הן היו שמורות לי במחשב מהאינטרנט ואני עכשיו מנקה כי כבר אין לי מקום, אז החלטתי גם לשמור את זה פה וגם לשתף את זה. זה מתורגם מטאמבלר, האתר שהכי עזר לי בעולם מבחינת כתיבה (פרט לוואטפד).
קרדיט: http://writeroftheprompts.tumblr.com/ (אחלה של בלוג!)
~~~
מפתח קטן לשאלות האלו: הן מאוד כלליות, ולכן יש מצב שבכלל לא תבינו על מה. אני אשתמש בשאלה הראשונה כדוגמה:
1. האם הדמות שלך בקונפליקט כי היא נגררה אליו, או שהיא בחרה להיות בו?
על איזה קונפליקט בדיוק מדובר, אתם שואלים? אז סביר להניח שעלה לכם קונפליקט מסוים בראש כשקראתם את השאלה, לא? כנראה שמה שעלה לכם בראש לגבי הדמות הזאת זה הקונפליקט שאתם צריכים לייחס לשאלה.
אתם גם יכולים לענות על השאלות בכלליות, וזה גם עוזר. נניח בכללי, אז אם הדמות בקונפליקט כלשהו - היא נגררה אליו או שהיא בחרה להיות בו? זה עוזר לענות על השאלות האלו גם כמו שהן, וגם באופן יותר ספציפי. מקווה שהבנתם! ועכשיו נמשיך הלאה לשאר השאלות שבחרתי מהבלוג.
2. מה יגרום לדמות שלך לעבור לצד "הרע"? מה יגרום לה לעשות דבר נוראי?
3. איך הדמות שלך תחגוג אירוע חשוב, או חג? עם משפחה? חברים? מסיבה המונית עם זרים?
4. אם הדמות שלכם תיתקל באדם שזקוק נואשות לעזרה והוא בסכנת חיים, אבל ביצע פשע נוראי, האם היא תעזור לו? ולמה?
5. האם הדמות שלך רוצה ילדים? האם היא תהיה אימא\אבא טובים?
6. אם הדמות שלך תבצע פשע נוראי, האם היא תסגיר את עצמה למשטרה או שתנסה לברוח מהחוק?
7. האם הדמות שלך היא מנהיגה, או שהיא עוקבת אחר המנהיגים? מה יקרה אם היא תצטרך לעשות את ההפך? (ממנהיגה לעוקבת, או מעוקבת למנהיגה).
8. עד כמה רחוק הדמות שלך תלך כדי לגרום לאחר לחבב אותה? האם היא תהיה מוכנה לשנות את עצמה בשביל זה?
9. אם הדמות שלך במערכת יחסים, מה יגרום לה להיפרד מבן\בת הזוג שלה? מה יגרום לה לפרק את העסק?
10. האם הדמות שלך מתנהגת אותו דבר סביב כולם, או שיש לה כמה "פנים"?
11. האם לדמות שלך יש דעות קדומות כלשהן לגביי דברים מסוימים? (לא בהכרח רק אנשים. זה יכול להיות גם על מקומות מסוימים, תחביבים מסוימים, הרגלים, וכ'ו...)
12. מה שולט בדמות שלך יותר? רגשות או היגיון?
13. מי האדם שהדמות שלך לא יכולה לחיות בלעדיו, אם יש אחד כזה?
14. איזה טיפוס היא בחבורת החברים שלה, אם יש לה חבורה? האם היא ה"אימא" או ה"פרועה", וכ'ו?
15. מה הדבר שהכי מפריע\מלחיץ את הדמות שלך בחיים שלה? כסף? משפחה? חברים? ביטחון? בריאות?
16. אם הדמות שלך הייתה הולכת למות ברגע זה, על מה היא הייתה מתחרטת ביותר?
17. איך הדמות שלך מתמודדת כשדוחקים אותה לפינה\לקצה?
18. לדמויות משנה: האם הסיפור יהיה שונה באופן ניכר בלעדיהן? (אם התשובה היא לא, אולי כדאי לשקול להוריד אותן)
19. את מי הדמות שלך הכי שונאת בעולם הזה? האם היא אי פעם תסלח לו?
20. מי יכול לפגוע בדמות שלך באופן הכי קיצוני?
21. איך הדמות שלך מתמודדת עם ביקורת?
22. מה הדרך הכי סבירה שבה הדמות שלך תמות?
23. מה הסיבה שהדמות שלך תוותר על הדבר שהיא הכי רוצה בעולם?
24. שלושה דברים שהדמות שלך מרגישה חוסר ביטחון לגביהם?
25. מה הדרך הכי טובה להשפיע על הדמות שלך?
26. מה הסוד של הדמות שימוטט אותה אם הוא ייחשף?
27. מה הוא הדבר שלעולם לא ישתנה אצל הדמות שלך?
28. שלושה דברים שהדמות שלך לעולם לא תעשה? למה?
29. מה הוא הדבר שאף אחד לא יודע על הדמות, ולעולם לא יידע? (אם יש כזה דבר)
30. מה הוא הדבר שהדמות שלך לעולם לא תוותר עליו, לא משנה מה?
31. חמישה דברים שמשמחים את הדמות שלך? לא בהכרח מסיבה מסוימת.
32. מה יהרוס את הדמות שלך לחלוטין, לרמה שהיא לעולם לא תוכל להחלים? לא דברים כמו פציעות\תאונות דרכים וכ'ו כמובן.
~~~
אלו לא כל השאלות שנמצאות בבלוג (למרות שזה הרוב למען האמת), בחרתי את אלו שנראו לי מתאימות ויותר ערכיות. אתם יכולים ללכת להסתכל בעצמכם על השאר! אז באותה נימה, מזכירה שזה לא שלי ואני לא לוקחת שום קרדיט על השאלות, פרט לתרגום והניסוח שלהן.
מקווה שהחלק הזה עזר, ותרם משהו! אם יש לכם נושאים, שאלות, תהיות, בעיות, בקשות, עצות, טיפים, הערות, וכ'ו - אני אשמח מאוד לשמוע ולעזור!
YOU ARE READING
כתיבה 101
Ngẫu nhiênבאורך הזמן שאני מבלה בוואטפד, הרבה אנשים ביקשו את דעתי ועצותיי לגבי הספרים שלהם. מה יש לתקן, מה טוב, ובעיקרון ביקשו ממני לתת את הביקורת שלי. היו כמה פעמים שלקחתי על עצמי פרויקטים לעזור אישית לכותבים בעלי פוטנציאל לא ממומש להפוך לכותבים הרבה יותר טוב...