אז מה זה קאסט בעצם? קאסט (המילה לקוחה מאנגלית, התרגום שלה בעצם הוא "צוות" בהקשר הזה) הוא צוות השחקנים שאתם לוקחים לגלם את הדמויות שלכם. זה לא חובה, ממש לא חובה! אני מאוד חובבת קאסטינג, ולמען האמת יש לי רשימות מאוד ארוכות של ליהוקים אפשריים בטיוטות שלי. אבל יש כמה תופעות שמאוד מורידות מהיופי של ליהוק בוואטפד.
1. שימוש חוזר באותם ליהוקים - קארה דלווין, ברברה פאלווין, _____ (הכניסו שם של דוגמנית מאוד מפורסמת פה). זה נמאס מאוד אחרי כמה סיפורים, וכל היופי בליהוק הוא שהוא יכול להיות כל כך מגוון! (על גיוון אני אדבר בהמשך)
2. תמונות במקום תיאורים - זה שיש לכם קאסט, לא אומר שאתם יכולים לשים תמונות שלהם בתחילת הפרק ולא לתאר אותם. אפשר לשים תמונות שלהם מדי פעם, אני לא אומרת שלא, (אגב - תמונות של קאסט אל תשימו באמצע הפרק! רק בהתחלה או בסוף) אבל זה לא צריך לבוא על חשבון התיאורים. כי התמונה הזאת לא אומרת שאני אדמיין עכשיו את הדמות ככה. הדרך הכי טובה לגרום לקורא לדמיין מה שאתם רוצים שהוא ידמיין היא תיאור מפורט וברור. ועדיין, כל אחד ידמיין את זה קצת אחרת.
3. חוסר גיוון - לבעיה הזאת יש כמה היבטים, אני כרגע אדבר על אחד מהם. כל כך הרבה פעמים הדמות היא עם שיער גלי וארוך בצבע בלונדיני, חום או שחור, ועם עיניים בהירות. כל כך הרבה פעמים הדמות מושלמת (ליהוק חוזר של אותן דוגמניות). אני בעד לגוון, גם עם שיער בצבעים שונים, כי היום הרבה אנשים צובעים את השיער שלהם לכל צבעי הקשת, וגם למה תלתלים זה כזה טאבו?
בנוסף, למה תמיד כל הדמויות שלנו ממוצא אשכנזי? (אוקיי זה נושא מאוד שנוי במחלוקות - תשמרו על ראש פתוח. אני יודעת שיש יוצאים מן הכלל) לשמחתי בסיפורים שמדברים על ישראל יש קצת יותר ייצוג של מוצאים אחרים, הרי בכל זאת ארץ מאוד מגוונת. זה שהסיפור מתרחש באנגליה או ארה"ב לא אומר שכולם עכשיו לבנים עם עיניים בהירות (אני לא מבינה למה זאת בכלל סטיגמה זה כל כך לא נכון)! אני מודה, חטאתי את החטא של קאסט לבן לחלוטין בעבר, אבל אני בהחלט משנה את זה בספר הנוכחי שלי.
אז קודם כל, אם מישהו צריך עזרה במציאת קאסט, אני פה - אני מאוד אוהבת לשתף את המאגר שלי ולעזור למצוא דמויות.
כמה טיפים\חוקים לקאסטינג:
-תדאגו שהליהוק שלכם כולל אנשים מוכרים. אל תיקחו אנשים לא מוכרים, זה לא ממש לעניין. קשה לי להסביר למה... אני פשוט ממליצה להשתמש באנשים מוכרים.
-תשקיעו קצת זמן במציאת קאסט שבאמת דומה לתמונה שיש לכם בראש. זה בהחלט אפשרי.
-הימנעו מקאסט שמשתמשים בו הרבה.
-הכניסו את הקאסט לסיפור שלכם על ידי לחיצה על שלוש הנקודות בקצה המסך השמאלי, ואז על "הוסף" ליד משתתפים. שם תוכלו להכניס את המשתתפים כמו שצריך. רואים, אפילו וואטפד עוזר לנו כאן!
-נסו לגוון את הליהוק שלכם.
-דעו שאתם לא חייבים קאסט לכל דמות בספר, ושאתם לא חייבים קאסט בכלל!
-היו נאמנים לקאסט שלכם! כשמשנים קאסט כל הזמן, זה מאוד מוריד מהאמינות.
-הישארו אמינים. לקחתם קאסט מסוים שאתם בטוחים לגביו? הדמות צריכה להיות מתוארת באופן דומה! אבל זה לא אומר שאי אפשר קצת לשחק עם זה (הוספת קעקועים, צלקות, סגנון וכ'ו לגמרי מתקבלת!)
-קחו ליהוקים מעל בני 18. במיוחד אם אתם כותבים סצנות מיניות בסיפור שלכם. הליהוק לא חייב להיות באותו גיל כמו הדמות, אבל השתדלו לקחת ליהוקים שעברו את גיל 18, במידה ואתם כותבים נוער (לא מדברת על גילך 12 עכשיו - זה דבר שונה), או מבוגרים.
~~~
וזהו זה על קאסט! יש משהו שפספסתי? משהו שאתם רוצים להגיב? להוסיף? תגיבו, אני אשמח לשמוע!
וגם, יש עוד דברים שהייתם רוצים שאכתוב עליהם מדריכים? נגמרים לי הרעיונות לאט לאט.
נושאים ספציפיים שהייתם רוצים לדעת עליהם יותר? שאלות על כתיבה? שאלות על מדריכים למיניהם? אני פה לענות!
YOU ARE READING
כתיבה 101
Acakבאורך הזמן שאני מבלה בוואטפד, הרבה אנשים ביקשו את דעתי ועצותיי לגבי הספרים שלהם. מה יש לתקן, מה טוב, ובעיקרון ביקשו ממני לתת את הביקורת שלי. היו כמה פעמים שלקחתי על עצמי פרויקטים לעזור אישית לכותבים בעלי פוטנציאל לא ממומש להפוך לכותבים הרבה יותר טוב...