תתכוננו כי החלק הזה א ר ו ך. ומפורט!
~~~
היום, נדירים הסיפורים שלא מופיעה בהם לפחות סצנה אחת של שתיית אלכוהול, למיטב ידיעתי. ואלכוהול הוא חלק מהחיים שלנו - זה הגיוני לחלוטין! זה חלק מהדת, זה חלק מהחברה, זה סטטוס, זה אפקטיבי - מן הסתם שזה יופיע גם בספרים.
אבל, לצערי - נדירות הפעמים שבהן אלכוהול וצריכתו מוצגים בצורה נכונה, ועקבית. כמה פעמים נתקלתי בסצנות שבהן הדמות שיכורה לחלוטין אחרי שלוק אחד של יין, אך לפתע כשמגיע הזמן לשיחה עם ידיד הנפש, היא פיקחת לחלוטין. לא - זה לא עובד ככה!
וגם כמה פעמים ראיתי ספרים שסובבים סביב אלכוהול, והמילה "אלכוהוליזם" לא הופיעה בהם אפילו פעם אחת. לשתיית אלכוהול קבועה יש אפקטים נוספים, בין אם הדמות אוהבת אלכוהול או לא, בין אם היא משתכרת בקלות או לא, ובין אם היא שותה מדי פעם או באופן קבוע! למה אף אחד לא כותב על זה?
ולמה כולם בטוחים שאלכוהוליזם זאת התמכרות שמופיעה רק אצל מבוגרים? כיום, עם הכמות שבה הנוער שותה - גם נער יכול להיות אלכוהוליסט!
לפני שאדבר על אלכוהוליזם, אני אדבר על אלכוהול בכללי ועל האפקטים שלו.
אז... מה זה אלכוהול?
"אֶתָנוֹל הוא תרכובת אורגנית ממשפחת הכוהלים. האלכוהול הנמצא במשקאות חריפים הוא למעשה אתנול." -ויקיפדיה.
-רגע רגע, מה? ויקיפדיה! לא הבנתי. אוקיי, בואו נלך להגדרה של משקה חריף.
"משקה חריף הוא משקה המכיל אלכוהול (שהוא השם המקובל בשפת היומיום לאתנול). בשל השפעתו המשכרת של האלכוהול, המשרה על השותה אותו הרגשת שמחה, אופוריה ורוגע, הייתה מאז ומעולם שתיית משקאות חריפים, בעיקר בקבוצה, דרך מקובלת לחגוג, לבלות או להביע שמחה. קיימים משקאות חריפים רבים, המופקים מחומרים שונים. למעשה, כמעט לכל עם או קבוצת עמים יש משקה חריף מסורתי, בעל טעם, ריח ותכונות נוספות המייחדים אותו לעומת שאר המשקאות, וכן תרבות שתייה שהתפתחה סביבו." - ויקיפדיה.
או, עכשיו הבנו? נשמע יותר מוכר?
שִׁכְרוּת היא מצב שבו נמצא אדם בהשפעת אלכוהול. רמת השכרות עולה בהתאם לכמות האלכוהול הנצרכת. בממוצע, השפעת האלכוהול נראית לעין בדרך כלל לאחר כעשרים דקות לאחר צריכתו. השפעת האלכוהול אינה אחידה, ומשתנה על פי מספר גורמים. רמת השכרות עולה עם עליית אחוזי האלכוהול בדם, וככל שהיא עולה - שליטתו העצמית של השיכור יורדת. שכרות מוגדרת על פי רוב במצב שבו מאבד האדם שליטה על פעולותיו; אך גם כמות קטנה יותר של אלכוהול משפיעה על הגוף, לפעמים בצורה שכמעט אינה מורגשת. תופעת לוואי של שיכרות היא החמרמורת. (ויקיפדיה)
אגב, חמרמורת זאת המילה בעברית ל"האנגאובר". עדיף לכתוב אותה, למעשה זאת הדרך הנכונה.
YOU ARE READING
כתיבה 101
Randomבאורך הזמן שאני מבלה בוואטפד, הרבה אנשים ביקשו את דעתי ועצותיי לגבי הספרים שלהם. מה יש לתקן, מה טוב, ובעיקרון ביקשו ממני לתת את הביקורת שלי. היו כמה פעמים שלקחתי על עצמי פרויקטים לעזור אישית לכותבים בעלי פוטנציאל לא ממומש להפוך לכותבים הרבה יותר טוב...