להכיר את הדמויות שלכם

1.6K 67 34
                                    

טוב, אני חושבת שהנושא הזה הולך להיות אחד מהחלקים היותר חשובים בספר הזה. אני אישית אוהבת כל כך את החלק של יצירת דמויות, ולמרות שאני יכולה לומר על עצמי שעשיתי זאת כמו שצריך רק פעם אחת (בספר הנוכחי שלי) אני מרגישה שיש לי המון ניסיון בדמויות, ואני יוצרת אותן ריאליסטיות למדי. 

שאלות שתמיד חוזרות, ושאלות שתמיד מופנות אליי בדרך כלל קשורות על דמויות, ואני נרגשת לנסות להתחיל לשתף את כל הידע והניסיון שצברתי - דמויות זה כל כך קשה, אבל כל כך כיף! 

אני רוצה להזכיר שזה המדריך שלי, ואולי מדריכים אחרים יהיו שונים. אלו הדעות שלי, הדרך שלי... אני לא בהכרח עובדתית. אני רק משתפת מהניסיון שלי ומהאהבה שלי ליצירת דמויות. 

זה לא יהיה החלק היחידי על דמויות, כי פה אני יותר מדבר על להכיר או לדעת את הדמויות - לא בהכרח על כל מה שאתם צריכים לדעת על דמויות או על איך ליצור דמויות.

~~~

אז, כדי לכתוב דמות אמינה, אתם צריכים להכיר אותה, נכון? אני מסתכלת על דברים שכתבתי בעבר ורואה איך הדמויות שלי לא היו עקביות (שזה כל כך כל כך חשוב!), שינו מאפיינים על פי הסצנות... פשוט זוועה. 

אז, כדי שאני לא אשכח את המאפיינים של הדמויות, ואת התכונות שלהם, וגם כדי לעשות לעצמי סדר בראש - אני אוהבת לכתוב רשימות\\לעשות דפי עבודה. 

כמובן שאתם לא צריכים לדעת את כל סיפור חייה של הדמות שהופיעה בסצנה אחת מתוך כל הספר. אתם תחליטו כמה אתם צריכים לדעת ממה שאני ארשום פה על דמויות משניות. יש מצב שאתם לא צריכים את כל זה גם לדמויות הראשיות שלכם, אבל בכל זאת, אני הולכת לרשום כל מה שעולה על דעתי כדי להפוך את הדמות שלכם בעזרת המידע שתמציאו לה לאמינה יותר.

יש מאפיינים פיזיים שהם כמובן לא משתנים לרוב, ויש מאפיינים נפשיים שהם עשויים להשתנות בהתפתחות הדמות, אבל תמיד טוב לזכור עם מה התחלנו.

לגבי המאפיינים הפיזיים אני כותבת דברים נורא ספציפיים כאן ברשימה, אבל אני חושבת שאתם צריכים לדעת באופן כללי. האם הדמות מאוד גבוהה או מאוד נמוכה? עודף משקל, או נגיד טיפה מלאה? אתם לא צריכים עכשיו לומר כמה ק"ג היא שוקלת (אלא אם כן זה רלוונטי לדמות\עלילה), אבל אתם צריכים לדעת בכלליות.

עכשיו, אם אתם מתקשים בהבנת הדמות שלכם, יש לי טיפ נפלא: להשתמש בעזרים! על מה אני לעזאזל מדברת? מיד אסביר. הנה דוגמה שעשיתי בספר שלי, Revolve. ביססתי את הדמויות שלי על המזל שלהן וזה עזר לי מאוד להשאיר אותן עקביות. אתם יכולים לעשות שאלונים באינטרנט ולענות תשובות שאתם חושבים שהדמויות שלכן היו עונות, ואז ככה להבין אותן יותר. ממש לעשות להן ניתוח פסיכולוגי - זה נהדר.

מה אתם צריכים לדעת על הדמות?

כתוב בלשון נקבה כי דמות היא נקבה, אך רלוונטי לכל המינים. 

כתיבה 101Where stories live. Discover now