כמה מילים צריכות להיות בפרק?

1.9K 99 75
                                    

השאלה הזאת כמובן העסיקה אותי בעבר ואני מנחשת שהיא מעסיקה גם אותכם.  

לפני שנדבר על הפרקים הממוצעים, אל תשכחו שיש גם מקרים יוצאי דופן, כמו פרולוג ואפילוג. (החלק הבא יהיה על מה זה פרולוג ואפילוג)

פרולוג לדעתי יכול להיות או באורך של פרק, או אפילו באורך של כמה פרקים (כן כן! בספרים לא של וואטפד, אלא ספרים פיזיים), שבהם הפרולוג, או ההקדמה, היו באורך של כמה פרקים. זה תלוי במה אתם רוצים לספר בפרולוג. עכשיו, מצד שני, פרולוג יכול להיות ממש קצר! באורך של פסקה, אפילו משפט יחיד. אותו דבר לגבי האפילוג!

אני מרגישה שמתחת ל1000 מילים זה ממש, אבל ממש, לא מתקבל. מעט מדי, מרגיש כמו שנייה שבה זה נגמר. אז 1000 זה המינימום שבמינימום לדעתי. 

הפרקים הכי קצרים שאני מרשה לעצמי לפרסם במידה וזה נחוץ (לדוגמה יש נקודה מסוימת שאני רוצה לסיים בה את הפרק), הם בסביבות ה1300 מילים. אני לרוב לא מרוצה מזה, לכן זה לא האורך האידאלי שלי.

אני מרוצה מאורך של פרק כשהוא בסביבות ה- 1800 מילים, ובדרך כלל זה האורך האידאלי שלי, למרות שאני כמובן מרוצה בטירוף מכמה שיותר, אני חושבת שבאמת האידאל הוא 2000 מילים.

עכשיו, אני מדברת כמובן מנקודת המבט שלי, ואולי בז'אנרים אחרים שאני לא מכירה (למרות שקשה לי להאמין, אני מכירה כמעט את הכל), זה שונה. ספרו לי אם זה כך!

מה האורך הנכון והאידאלי של פרקים בעיניכם? אתם מסכימים עם דעתי? 

אל תשכחו להצביע, אשמח אם תגיבו את דעתכם, בקשות למדריכים מסוימים, שאלות אליי, עצות... תרגישו חופשי! <3 

כתיבה 101Where stories live. Discover now