בבקשה, אלוהים, שמישהו ילמד את הילדים!
על סימני פיסוק.
לפני שנתחיל, אני רוצה לציין שהשקעתי בחלק הזה בטירוף. כתבתי את הכל בעצמי מאפס, אז בבקשה תכבדו את זה. אני גם רוצה לציין שלא רק על סימני פיסוק כתבתי פה, אלא גם על סימנים במקלדת (רק על אלו שנראו לי נחוצים- אז תשתמשו גם בזה)
זה בהחלט החלק והמדריך הכי טוב שכתבתי אי פעם.
מקורות עזר: ויקיפדיה
~~~
נקודה. תכירו את הנקודה. היא מגיעה בסוף משפט, בסוף ציטוט, בסוף, אולי לפני המרכאה השנייה, או הראשונה - הבנתם את העניין? דוגמה: "אתמול הלכתי לסופר."
דוגמה #2: אני מתכוונת לספר לחברתי הטובה ביותר שאני מתחתנת. (לא רק בסוף מרכאות שמים נקודה)
פסיק, תכירו את הפסיק. הוא מגיע ב"אמצע" משפט, ונועד לחלק אותו\לתת הפסקה בדיבור. אני רואה את הפסיק בתור נקודה, רק שהוא נותן לי שנייה לנשום, ולא מסיים את המשפט. הוא עוצר. משתמשים בפסיק גם כשמונים רשימה מסוימת.
דוגמה שגויה: "הלכתי וקניתי מלפפון ועגבנייה ובננה ותפוח ומלון ואבטיח" - לא! לא צריך להשתמש ב ו' החיבור ברשימה יותר מפעם אחת בסוף הרשימה.
דוגמה שגויה #2: "הלכתי וקניתי מלפפון עגבנייה בננה תפוח מלון ואבטיח." לא! השיפור היחידי פה מהמשפט הקודם הוא השימוש בנכון ב ו' החיבור.
דוגמה נכונה: "הלכתי וקניתי מלפפון, עגבנייה, בננה, תפוח, מלון ואבטיח." כדי להפריד בין ה"מוצרים" ברשימה, או במנייה של המון שמות, משתמשים בפסיק. אבל - בדבר האחרון, משתמשים ב ו' החיבור.
*בפסיק גם משתמשים כדי לפרט עוד - זאת אומרת, משתמשים בפסיק בהסגר (הסגר - הערה קטנה במשפט, המופרדת בשני פסיקים.)
לדוגמה: "ראש הממשלה, ביבי נתניהו, הגיע לביקור רשמי בקזחסטן." ביבי נתניהו משמש כפירוט נוסף על ראש הממשלה. זה יכול להיות הפוך: "ביבי נתניהו, ראש הממשלה, הגיע לביקור רשמי בקזחסטן." ראש הממשלה משמש כפירוט נוסף על ביבי נתניהו.
מרכאות " " תכירו את המרכאות. הן נועדו כדי לסמן ציטוט או קטע דיבור. לעתים הן גם מסמנות ביטוי לא קביל לחלוטין.
דוגמה: תופעת ה"סלפי" סוחפת עמה מיליוני בני נוער. - כאן המרכאות מופיעות מכיוון ש"סלפי" היא לא מילה בעברית\תקינה לחלוטין, או בגלל שרוצים להדגיש אותה.
דוגמה #2: "מה את עושה היום?" שאלה נועה. "אני לא יודעת." ענתה שירה. - המרכאות כאן מראות מה נועה ושירה אומרות. בעצם, מצטטים את מה שהן אמרו!
YOU ARE READING
כתיבה 101
De Todoבאורך הזמן שאני מבלה בוואטפד, הרבה אנשים ביקשו את דעתי ועצותיי לגבי הספרים שלהם. מה יש לתקן, מה טוב, ובעיקרון ביקשו ממני לתת את הביקורת שלי. היו כמה פעמים שלקחתי על עצמי פרויקטים לעזור אישית לכותבים בעלי פוטנציאל לא ממומש להפוך לכותבים הרבה יותר טוב...