I LOVE YOU MISS SONG JI HYO (7)
Ji Hyo menelifon nombor tersebut dan ada orang menganggkat telifon ,
Ji Hyo : Yeoboseyo boleh saya tanya , saya ada nampak iklan di tepi jalan dan saya ingin bertanya ada tak lagi kerja kosong dan kerja apakah yang diiklan kan"..
Special Club : Kami dari agensi Special Club , kami mencari tengah mencari perempuan yang belum kawin dan cantik untuk menjadi elayan di club kami dan kami akan membayar dengan gaji yang lumayan , bukan untuk melayan sampai ke dalam bilik ... Cuma menjadi pelayan.
Ji Hyo : Ow , memang tiada yang lebih dari itu kan , kalau hanya menjadi pelayan club saya boleh , sebab sekarang ni saya perlukan duit yang banyak untuk masalah saya.
Special Club : Betul tidak lebih dari itu , gajinya juga lumayan , awk berminat kalau , kami akan start malam dalam pukol 11 malam sehingga 5 pagi , kalau cik nak , cik boleh datang ke club saya esok .
Ji Hyo : Ok boleh nanti saya pergi dekat tempat cik , terima kasih .
Ji hyo tutup telifon , dan dia memikir betul ke dia nak kerja dekat Special Club tu , kalau ommanya tahu mesti ommanya tidak suka dan marah akan nya , tetapi dia memikirkan keadaan appanya , dia akan rahsiakan hal ini dari omma dan kawan baiknya iaitu Luhan. Ji Hyo merasa sangat letih dan menahan teksi terus ke hospital. Sampai di hospital dia masuk ke dalam bilik dan mendekati omma dan appa nya dan membisik didlam hati "omma appa maafkan Ji , Ji buat semua ni untuk keluarga kita." . Dia terus menuju ke sofa dan terus tido kerana esok pagi dalam pukul 6 dia harus bangun untuk pergi kerja.
Jarum panjang telah sampai di nombor 6 dan telifon Ji Hyo terbunyi menandakan waktu Ji Hyo untuk bangun , bersiap untuk pergi kerja. Mata Ji Hyo terlalu berat untuk dibuka tapi setelah melihat jam sudah pukol 6 dia bergegas bersiap dan terus pergi dengan perlahan-lahan tanpa mengejutkan ommanya. Ji hyo menahan teksi dan pergi ke STAR COMPANY untuk memulakan kerjanya di hari pertama. Setibanya dia di STAR COMPANY dia terus pergi ke bahagian dimana dia perlu berjuma dengan kesemua pekerja-pkerja lama yang telah bekerja di STAR COMPANY .
Annyeonghaseyo saya Song Ji Hyo pekerja baru disini , kesemua pekerja-pekerja disitu menerima kehadiran Ji Hyo dengan suka hati. Kesemua pekerja disini semuanya dalam berumur 40 an ke atas , Ji Hyo melihat dirinya muda untuk menjadi seorang cleaner dan dia tidak kisah kesemua itu kerana dia perlukan duit. Ahjumma boleh saya tahu saya harus membersih di bahagian mana dan dengan siapa. "Ow ok sekarang ni panggil je ahjumma dengan panggilan suk ahjumma, kamu akan bekerja dengan suk ahjumma dan akan membersih di bahagian bawah dan di bahagian atas di mana tempat bos bekerja". "AAPPAA dekat tempat bos bekerja , takpe ke ahjumma ..??" . "Takpe ahjumma dah biasa mungkin kamu kan kekok sikit sebab baru masuk , tapi kamu ingat bila berada di bahagaian atas , jangan sentuh atau ambik apa-apa milik bos , sebab bos kita tu bengis kuat marah dan macam singa ." . Ji Hyo membalas "OK ahjumma". Setelah mendengar kesemua cerita ahjumma Suk Ji hyo terus memakai baju cleaner dan terus membuat kerja di bahagian bawah syarikat.
Mula-mula ahjumma Suk menyuruh Ji Hyo untuk menyapu di bahagian bawah terlebih awal kerana kalau kesemua staf start memulakan kerja , kerjanya menjadi sedikit sukar kerana orang akan lalu lintas . Ji Hyo menyapu tanpa melihat kiri dan kanan dia perlu menyapu cepat supaya tidak akan menganggu kerja nya dan staf lain , setelah selesai menyapu dia akan mengemop lantai , mungkin sedikit keletihan , tapi dia perlu berusaha dalam kerjanya , almaklumlah baru pertama kali menyapu dan mengemop lantai dengan kawasan yag agak luas , kerana ahjumma Suk harus pergi ketandas kerana sakit perut. Tengah asyik dia mengemop dia tidak perasan yang telah masuk waktu kerja bagi staf, dia hanya menebalkan mukanya dan terus mengemop kawasannya , dia hanya mengatakan sabar Ji Hyo , teruskan buat kerja kau , ahjumma Suk pun satu mana ni dari tadi tak siap-siap lagi ni. Tengah dia asyik mengemop dia tersilap mengemop atas kasut seseorang , "YYAAAHH KAU BUTA KE TAK RETI MOP KE , KAU MOP LANTAI KE KAU MOP KASUT ORANG " Ji Hyo tersentak dengan kemarahan yang dia tak kenali ,kesemua staf melihat dirinya, dia hanya menunduk kan muak dan hanya mampu meminta maaf "Mian ne , saya tak nampak tuan nak lalu disini, maafkan saya sekali lagi" Ji Hyo hanya menunduk sementara itu ahjumma Suk hanya dapat melihat Ji Hyo dimarahi dari jauh kerana dia takut untuk mendekati Ji Hyo sekarang ini. "Lain kali kalau nak mop tengok betul-betul jangan suka hati je nak mop , sampai kaki orang kau nak mop" Lelaki yang memarahi Ji Hyo terus pergi meninggalkan Ji Hyo dengan muka merah padam menahan malu kerana kesemua staf di syarikat itu melihatnya , tai dia menebalkan mukanya dan menahan sabar dan teruskan kerjanya dengan mengemop lantai sampai habis.
Selesai mop Ji Hyo pergi untuk membersihkan mop dan membuang air yang berada dalam bekas mop. Semasa Ji Hyo tengah asyik membasuh mop , bahunya di sentap oleh ahjumma Suk , Ji Hyo aa yang Ji Hyo buat sementar tadi , maafkan ahjumma kerana membiarkan Ji Hyo mengemop seorang diri , perut ahjumma sakit. "Takpe ahjumma semuanya dah settle " kata Ji Hyo kepada Ahjumma Suk.
Bersambung ....
(Maaf kalau jalan cerita tak best )
YOU ARE READING
I LOVE YOU MISS SONG JI HYO (C)
FanfictionAppa Ji Hyo masuk hospital dan tidak sedarkan diri (koma) .Tanpa dia sedari syarikat appa nya telah jatuh muflis (jatuh miskin) dan kesemua hartanya telah dirampas , appanya telah dipindahkan ke wad biasa dari wad VIP sebelumnya , Ji hyo bertekad u...