I LOVE YOU MISS SONG JI HYO

456 26 0
                                    

Selepas agenda kiss tu ,  hati Kai terasa sangat la happy kerana akhirnya Ji Hyo membuka pintu hatinya untuk Kai. 

Dalam kereta

Keadaan masih lagi agak sunyi hanya radio sahaja yang berbunyi memutarkan lagu-lagu cinta.  "Kenapa awak diam je dari tadi awak dan betul-betul ke buka pintu hati awak untuk saya" tanya Kai untuk memastikan kedua kalinya supaya tidak di salah anggap.

"Iye aku dah buka kan pintu hati aku dekat kau,  jadi aku nak kau jaga aku baik-baik sebab kalau kau lukakan hati aku ,  memang aku takkan balik semula dekat kau " Jawab Ji Hyo

Senyuman tidak lekang dari mulutnya kerana gembira dengan Ji Hyo. Kereta Kai berhenti di hadapan hospital,  sebelum Ji Hyo yturun sempat lagi Kai kiss Ji Hyo ,  Ji Hyo membulatkan matanya dan menepuk bahu Kai "Tak malu ke nanti ade orang lain nampak la " Kata Ji Hyo ,  "Tak ada orang nye la kau tengok la pukul berapa dah ni lalau membuat flying kiss dekat Ji Hyo"

Ji hyo turun dan terus mwnuju ke bilik appanya ,  dia semakin pening kepala macam mana nak bayar bil hospital appanya 2 hari lagi.  Ji Hyo terlelap semasa memikirkan halnya itu.

Skip

Nurse dan doktor masuk ke bilik appanya dan memeriksa appanya. Ji Hyo tunduk dan berkata "Maafkan saya doktor dalam masa terdekat saya akan bayar bil hospital appa saya" doktor dan nurse disitu binggung melihat Ji Hyo,   "Bil appa awak dah ada orang tolong bayarkan dia cakap dia saudara awak , jadi dia tolong bayarkan." kata doktor kepada Ji Hyo.   Ji Hyo terkejut dan kehairanan siapa lah pulak yang tolong bayarkan " Maaf doktor boleh saya tahu siapa yang tolong bayarkan " tanya Ji Hyo
"Oh yang tolong bayarkan tu nama dia Luhan,  dia cakap dia saudara awak" Jawab doktor ,  lagi sekali dia terkejut dan membesarkan matanya.

JI Hyo  : Kenapa kau tolong bayarkan bill appa aku.
Luhan  : aku cuma nak tolong kau Ji ,  aku tahu kau tak ada kerja sekrang nai ,  kalau aku ambik kau kerja mesti kau takkan terima.
Ji Hyo    :aku tak suruh pun kau tolong aku.
Luhan    : aku tak tahu apa hal yang buat kau benci kan aku , tapi aku akn tetap tolong kau

Luhan menutup telifon nya dan berfikir kenapa Ji Hyo begitu dingin dengan nya.

*******
Kai      :Hello my love 😍😍
Ji Hyo : Iye ada apa telifon ni..?
Kai      : Kenapa yang sayang marah sangat ni 😌😌
Ji Hyo : Cakap la nak apa😒😒
Kai      : oppa ingat nak keluar dengan sayang,  oppa akan ambik sayang nanti dalam pukul 5.
Ji Hyo : Ok kita keluar.

Tepat pukul 5 kai sudah berada di hadapan Hospital menunggu kedatangan Ji Hyo ,  "iisshhh lambatnye la sayang aku ni " kata hatinya sambil dia melihat telifon ingin menelifon Ji Hyo tiba-tiba dia terasa ada orang membuka pintu kereta ternyata itu Ji Hyo masuk kereta dengan muka tak berapa nak ok.

Skip

Sampai dekat sunga Han ,  mereka duduk di bangku dan kai memulakan percakapan

Kai    : Kenapa dengan sayang ni macam ada masalah je..
Ji hyo: Tak ada apa-apa lah (jawab Ji Hyo dengan ringkas)
Kai     : Kalau ada masalah kongsi lah dengan oppa
Ji Hyo: erm 😔😔 aku tengah pening memikirkan masalah aku ,  tadi aku dapat tahu yang Luhan tolong bayarkan bill hospital appa aku.
Kai    : Jangan la panggil kau aku ,  kau panggil aku oppa ,  aku panggil kau sayang.
Ji Hyo: 😠😠
Kai     :Nampak sahaja muka Ji Hyo seakan akan marah dia langsung kembali dengan nada yang normal.  Kalau macam tu sayang jadi setiausaha oppa dekat office nak.
Ji Hyo:Kau gila ,  Suzy kau nak letak mana,  kau nak aku kena hentam dengan Suzy bila tahu kita ni pasangan kekasih
Kai     : (Terasa bahagia di hati nya tatkala Ji Hyo kata mereka pasangan kekasih ).  Ala sayang ni Suzy tu syok sorang-sorang sayang jangan risau oppa akn ada kalau dia nak apa-apa kan sayang,  sayang panggil je oppa ok 👌👌
ji Hyo:(Hanya mengiakan sahaja sebab sekarang ni dia hanya memikirkan bagaimana nak bayar balik duit Luhan) Ok,  aku kerja dekat office kau esok kau mari ambik aku.
Kai  : Ok sayang 😊😊😊😊

Keesokan harinya

Herm  ...  Herm .... perhatian hari ni ada pekerja baru yang akan jadi setiausaha aku ,  ok kau boleh masuk,  ji hyo melangkah masuk dengan hati yang sedikit gementar.  Perkenalkan ini  setiausaha aku yang sekarang Song Ji hyo,  lalu Ji Hyo menunduk.

"Hey kau buat apa dekat sini" terdengar suara seorang yoeja dari arah belakang ,  Ji Hyo berpusing ternyata itu Suzy.  "Kau tak boleh cakap elok-elok ke dekat setiausaha aku ni,  cepat kau bersalam dengan dia" kata Kai sambil memasukkan tamgganya ke dalam poket seluar.  Suzy terkejut dengan kenyataan Kai tapi dia terpaksa akur untuk bersalam dengan Ji Hyo,  Suzy melangkah mendekati ji Hyo dengan peradaan marah dia bersalam dengan Ji Hyo dan sempat dia berbisik di telinga Ji Hyo  "Aku akan buat kau tak tahan lama dekat sini ,  kau belum kenal siapa aku,  kau tunggu je la nasib kau" lalu suzy melepaskan tangannya ...

Apakah yang bakal Suzy akan buat dengan Ji Hyo ,  nantikan episod akan datang,  tak lupa juga saya dah update ep 1 The Nerd I Love harap korang enjoy kedua-dua cerita ni  😁😁😁

I LOVE YOU MISS SONG JI HYO (C)Where stories live. Discover now