I LOVE YOU MISS SONG JI HYO

408 28 3
                                    

Ji hyo mulakan hari baharunya dengan hayi yang masih lagi kecewa akan tetapi dia kena bekerja untuk membayar bil2 hospital appanya.  Kakinya berat untuk melangkah pergi tapi tetap juga sampai ke pejabat.

Luhan  : Ji kau pergi mana semalam kenapa muka kau nak macam tak sihat je semalam kau sakit ke..?
Ji Hyo   : aku terpaksa balik sebab omma aku telifon appa aku tiba-tiba ada masalah ,  maaf aku tak sempat bagi tahu kau sebab aku mengelabah sangat masa tu.
Luhan   : oohhh aku ingat kan apa ,  dah tu appa kau ok tak ...?
Ji Hyo    : appa aku dah ok dah takpe lah aku nak masuk pejabat..
"Kenapa dengan Ji hyo ni ,  lain je aku tengok dia bukan macam selalu" kata hati Luhan.  Ji Hyo langsung tidak pandang muka Luhan ,  Luhan semakin resah kenapa kawan lamanya itu lain dari yang lain,  dia mahu menegur tapi takut Ji Hyo naik angin.  Kalau Ji Hyo naik angin memang satu ofis tu nye takut ke Ji Hyo .
Seharian Luhan tidak menegur Ji Hyo sampai la balik kerja, Sampai di pintu hadapan ofis Luhan mengajak Ji Hyo balik sekali dengannya,  Ji Hyo hanya mengikutinya dari belakang sampai dihadapan kereta Ji Hyo melihat susuk tubuh perempuan didalam kereta Luhan rupa-rupanya makwenya Luhan yang bernama Mary ada duduk dihadapan ,  langkah Ji Hyo terhenti dan air matanya sudah pun nak keluar tapi dia tabahkan hati dan berpusing belakang terus pergi meninggalkan Luhan.  Luhan terpinga-pinga kenapa Ji macam tu ,  luhan mengejar Ji hyo dan memegang tangan Ji Hyo dan dia melihat air mata Ji Hyo sudahpun mengalir membasahi pipinya. 

Luhan   : Ji kenapa dengan kau ni Ji ,  Kenapa kau menanggis,  kau ada masalah ke  ...?
Ji Hyo tidak menjawab soalan Luhan.
Luhan    : Ji kau dah kenapa cakap lah dengan aku kenapa kau nanggis (dengan nada yang agak marah sebab)
JI Hyo    : aku nangis sebab aku sedih aku sepatutnya dengan aku bukannya dengan Mary ,  kau tahu tak yang aku ni dah lama suka kan kau ,  cintakan aku  dari dulu aku dan sukakan kau ,  bila aku susah kau mesti ada kau dah buat aku jatih cinta dengan kau,  bila kau kata yang kau akan berkahwin dengan Mary kau tahu tak betapa hancurnya hati aku ,  luluhnya hati aku ..  (Ji Hyo luahan segala yang terbuku dihatinya dia tidak dapat lagi menahan segala keperitan melihat Luhan bersama Mary)

Selesai Ji Hyo meluahkan kata hayinya dia pergi meninggalkan Luhan yang terkejut dengan luahan Ji Hyo.  Ji Hyo mengeluarkan telifon bimbitnya dan menelifon Kai.  Dia sendiri tidak tahu yang dia akan menelifon kai kerana dia merasa saat sedih hanya kai sahaja yang akan menemaninya.

Ji Hyo   : Kai tolong aku kai ,  aku dah tak tahan nak menanggung rasa sakit aku kai.
Kai        : Ji Hyo kau dah kenapa ni ,  sekarang kau dekat mana bagi tahu aku
Ji hyo    : aku ada dekat sungai Han
Kai        : nanti aku sampai aku jangan pergi mana-mana.
kai terus mematikan telifonnya dan mengambil. kunci kereta terus memandu kereta ke sungai Han. Dia melihat susuk tubuh Ji Hyo yang sedang duduk di atas bangku dengan keadaan yang lemah.

Kai      : Kau ni kenapa Ji Hyo...?
Ji Hyo : Hati aku sakit sangat sekrang ni Kai ,  Luhan dah nak kawen dengan perempuan lain.
Kai terkejut dengan apa yang Ji hyo katakan.
Kai    :takpa kau nanggis la sepuas hati kau aku akan sentiasa ada dengan kau.
Ji Hyo menanggis sepuas hatinya di bahu kai sampai tertido. Kai menganggkat tubuh Ji Hyo yang lemah ke dalam keretanya dan membiarkan Ji Hyo tidur dengan tenang.  Kai melihat wajah Ji Hyo "kau dalam keadaan tidur pun cantikkan" bisik hatinya. Tanpa dia sedari  dia terus mendekatkan mukanya di muka Ji Hyo dan kemudiannya (Nantikan episod yang akan datang)

Nantikan episod akan datang..

I LOVE YOU MISS SONG JI HYO (C)Where stories live. Discover now