Bab 26

4.3K 247 27
                                    

( Dee minta maaf sebab 3 hari tak update. Mood bercuti masih on gitu....Huhu. Btw, utk chapter ni Dee terpaksa tukar setting. Sila anggap yang Ammar hanya tahu tentang Ayien tapi dia tak berada di Kota Tinggi dan tak datang untuk buat suprise. Putra pun begitu. Sebab dia ialah tak logik org yg nk amik trial spm pergi bercuti right??. Dee minta maaf atas pertukaran last minit ni. Idea like 💩 sekarang nih......hahaha. Hope semua still enjoy walaupun dah tukar setting. )

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Trial SPM menjelma. Chill dan seluruh pelajar form 5 Zealous Highschool bersungguh-sungguh menjawab kertas peperiksaan.

Sebaik tamat sahaja kertas terakhir, semua pelajar menarik nafas lega. Perjuangan masih perlu diteruskan.

"Haziq, aku ada hal wei. Sorry tak dapat nak temankan kau pergi studio." ucap Ammar.

"It's ok, dance routine minggu nu boleh tangguh. Kita kan baru habis trial." balas Haziq. Mereka sedang berjalan ke motosikal masing-masing.

"Haziq, kau tau tak pasal Putra dengan Aisyah." ujar Ammar.

"Biarlah diorang asalkan tak lupa belajar sudah. Kalau si Putra tu leka aku warning dia."

"Haziq"

"Ape?"

"Kalau aku dengan Ayien, ok tak?" soal Ammar takut-takut.

"Laa... Kau minat minah split personality tu ke? Wohoo, korang ok jelah. As I said, jangan lupakan pelajaran sudah." Haziq bersandar pada motor Ducatinya.

"Aku takut la Ziq. Aku takut dia tak boleh terima kekurangan aku." Ammar menunduk.

"Relax la Am, kalau jodoh semua benda dipermudahkan."

"Ok, thanks Haziq sebab bagi pendapat. Kau memang terbaik. Aku gerak dulu eh." pamit Ammar

Haziq hanya melambai. Dia tak rasa nak pulang ke rumah lagi.

Semua orang dah bahagia sekarang. Putra dengan Aisyah, Ammar bakal dengan Ayien, Farhan memang solo for life, dia?

Haziq beristighfar. Semuanya datang dari Allah, kegembiraan datang dari Allah, mengapa dia perlu mengeluh?

Tipulah kalau dia tak rindu arwah Farisya tapi dia dah redha. He deserves the best.

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Ammar menunggu di dalam kafe di aras satu Youth City Centre (YCC). Hari ini dia dah plan nak jumpa dengan Ayien.

"Sorry lambat, tadi jalan jam." tutur Ayien sebaik saja tiba di meja Ammar. Dia mengambil tempat di kerusi berhadapan Ammar.

"Takpe2, aku pun baru je sampai 3 minit 21 saat yang lepas." Ammar menghadiahkan senyuman.

Mereka berbincang mengenai hal sekolah sekadar permulaan.

"Betul ke kau nak pindah sekolah?" Ayien tersentak. Aish, siapa yang gatal sangat kecoh-kecoh ni.

"Haah, kenapa?" ucap Ayien.

Ammar diam. Ayien pun diam.

"Ayien."

"Hmm." Ayien bermain-main dengan straw di gelasnya.

"A-aku suka kau." pergerakkan Ayien terhenti.

1 saat

2 saat

3 saat

4 saat

5 saat

"Kau demam eh Am?" ujar Ayien sambil tertawa.

Muka Ammar sudah membahang merah tapi dia menahannya.

"Aku tahu ni semua plan Aisyah dengan adik aku kan, tak payahlah kau kesiankan aku." ucap Ayien sambil tersenyum.

"Tapi Ayien..."

"Relax lah, aku dah cool."

"Hmm, sorrylah Ayien." Ammar rasa serba salah.

"Kita masih kawan ok, chill lah. Nama group kau kan chill." gurau Ayien bagi menceriakan suasana.

Ammar ketawa ikhlas.

"Wei Am, aku tak pernah tengok korang buat dance practise. Korang dah quit ke?" soal Ayien ingin tahu, dia menongkat dagu.

"Kitorang rest kejap sebab masing-masing dah ada jawatan. Lagipun tak ada event atau competition terdekat." terang Ammar.

"Korang selalu dance lagu apa? Kpop? Pop? 90's?"

"Sebutlah semua tarian dalam dunia ni, semua boleh settle." ucap Ammar dengan bangga. Fuh, kembang hidung....😂😂

"Tarian ulek mayang?" sakat Ayien.

"Oi tu tarian untuk permpuan lah." Ammar mengetuk perlahan kepala Ayien.

"Woi ape main kepala ni." marah Ayien lalu menarik muka

"Ahahah padan muka." Ammar tertawa melihat muka Ayien. Comel.

"Seronok ye, kau ketawakan aku. Mau merajuk setahun aku camni." Ayien mengeluarkan muncung itiknya.

"Puih, merajuk konon. Siapa merajuk tak boleh tengok wayang." pancing Ammar sambil melayangkan 2 keping tiket wayang.

"Ish, spoil la kau ni Am. Aku merajuk lain kali jelah." Ayien merampas tiket tersebut dari tangan Ammar.

Ammar tersenyum bahagia melihat sikap kebudak-budakkan Ayien.















TBC

Love Song | ✔️Where stories live. Discover now