Hayat Acımasızdır

908 8 4
                                    

                  RUZGAR
   Onu mutlu edebilmistim ya ne mutlu bana. Dun harikaydi. İlk kez birini mutlu ettigimi fark ettim. İnsan sevdigini uzmez zaten mutlu eder. İlk kez basardim bunu. Evet o mutsuz buyumustu ama ben de oyle buyudum. Babam playboydu annemi hep aldatirdi annem akillica davranarak durumu idare ederdi. Ama o da yorulmustu ve her halinden belli oluyordu. Ben olsam dayanamazdim. Sonra annem kacti ve babam bu durumu kendine yediremedigi icin annemi oldurttu. Hic kendinde aramadi sucu lanet olasi herif! Sonra abim Emre ve kardesim Derin o lanet herifin himayesi altindaydik. Annemizin katili babamizdi ve biz bunu bile bile korktugumuz icin imkanimiz olmadigi icin o adama boyun egmek zorunda kaldik. Sonra karar verdim o adamdan kurtulacaktim. Ben 17 yasimdayken abim depresyona girdi. Akil hastanesine kapattilar ve sonra oradan nasil kactiysa kacti. Onun adina sevindim ozgurdu ama sevinmem.kursagimda kaldi abimin olum haberi geldi. Bir yerden kendini atmis. Derin ve ben bir basimiza kaldik. Derin 17 yasindayken sevdigi cocukla kacti. Hepimiz bu adamdan kacmistik. En guzel kacis yontemi benimki olmustu okumus ve kendimi kurtarmistim. Derin simdi baskasinin himayesindeydi ve maddi sorunlari vardi lanet babamizdan isteyedigi icin benden istedi ve ben de ona yuklu miktarda para verdim. Kocasiyla sorunlari vardi serefsiz onu dovuyormus ve parasiz birakiyormus. Biraz daha zaman gecsin ve daha cok para kazanayim Derin'i yanima alacagim ve onu universiteye gonderecegim. Allah'tan liseyi bitirmisti. Hatta ben daha ne vakit kaybediyordum ki. Lanet olasi götlek babam hastalanmisti ve yataga dusmustu belki son yillariydi. Ve yaninda tek ben kaldigim icin beni cagiriyordu zorla da elime para tutusturuyordu. Baya bir birikimim vardi Derin'e de bana da yeterdi. Zaten babacigimiz(!) olunce miras da kalirsa oh kebap. Ama onun parasi gercekten kendi gibi pislikti ve ben o pis paranin buyuk kismini hayir isine yatiracaktim. Neyse ne simdi yapmam gereken kardesimi bulup o aptal adamdan kurtarmakti. Ve de basaracagim.        

                 YAGMUR

   Babamin aptal sorularini yanitladiktan sonra odama ciktim.ve yatagima uzandim. Hayallere daliyordum iceri Taylor girdi "Yagmur telefonunu verir misin oyun oynayacagim?" dedi. Tam verecektim aklima birden o goruntulerin oldugu geldi. Daha onlari surundurmem gerekliydi. "Hayir veremem anneni cagirsana bi" dedim. Gitti. Carol iceri geldi ve "Beni cagirmissin" dedi. "Daha oyun bitmedi ben ne zaman istersem o zaman bitecek simdi beni aptal numaralarinizla oyalamayin hadi simdi bir sey demeden cik git" dedim. Bunlar mi fazla aptaldi yoksa ben mi fazla zekiydim anlamadim? Bu oyunun devam etmesi isime geliyordu normalde bu sabah geldigimde babamdan tokat yerdim. Carol onu bi guzel doldururdu. Simdi elime.dustugu icin beni idare etmis, babami sakinlestirmisti. Bu oyun henuz bitmemeliydi. Suan zaten hayatim borumbok beni tek mutlu eden sey Ruzgar. Annem ortaya cikti, Ruzgar okuldan ayrilacak, Carol'a yaptigim oyun var ve derslerim berbat sinavda batacagim gibime geliyor. Universite sinavina az kaldi ve ben hicbir sey yapamiyorum lanet girsin. Bu ara yasayan olulerden farkim kalmadi. Neyse sinavi siktir et. Carol'un oyununuda ama annem ve Ruzgar onemliydi. Ben annemin anlattigi sebeplerden gittigini dusunmuyorum bu yuzden orada ona atarlanmadim. Bana hareketleri ve anlatisina kadar inandirici gelmedi. Neyse yarin okul var simdi bari azcik ders calisayim.

                 RUZGAR

   Derin'i aradim. Kocasi Emre acti. Telefonda belli etmedim ve evlerine dogru gittim. Benim evimden baya uzakti. İstanbul'dan uzakti Ağva'da yasiyorlardi. Hem kizi sahipsiz sanmis hem uzak yere goturmus okuz. Evlerine geldim. Emre de tam cikmis nihayet Derin'i yalniz basina buldum. İyi ki cocuk yapmamisti bir de cocuk yapsa heralde onu o heriften zor kurtarirdim. Kapiyi caldim acinca "Abim!" dedi ve boynuma atladi. "Hazirlan gidiyoruz!" dedim emredici bir ses tonuyla. "Noldu abi?" dedi. Hazirlanmaya basladi. Tum esyalarini topladi ve arabaya dogru gittik. Buraya bir daha donmeyecekti dondurmezdim de. Askindan olse yine o herife vermezdim. Kizin yuzunu mosmor etmis hayvanat. Yol boyunca konusmadik. Kardesimi utandirmak istemedim ama tam tersine mutlu gozukuyordu. Bana minnetar gozlerle bakiyordu. Eve geldik ve esyalarini tasidik. Yorulmustuk ona yillarin hasretiyle oyle bir sarildim ki. Hic birakmadim. Konusmaya basladi:

- Abi neden getirdin beni?

- Sence? Aynaya bir bak senin o guzelligin masumlugun her seyini almis pis adam. Suratinin hali ne?

- S-sey ufak bir tartismaydi abi.

- Belli ufakmis biz de yedik ya sacmalama seni bana yillardir gostermedi orospu cocugu.

- Abi ben onu hic ama hic sevmedim babamdan kacmak icin yaptim megerse daha beterine rastlamisim.

- Okusaydin benim gibi en temiz yoldan kurtulurdun.

- Sabredemedim babamin evinde daha iyiydim. Hic degilse ben dayak yemiyodum. Anneme yapilan hakaretten dolayi kactim. Neyse ne iste sacmalikti her sey. 3 yildir gorusmuyoruz bundan sonra beni hic birakma nolur!

- Birakmam. Yorulduysan gel yatalim.

- Beraber mi?

- Evet kucukkenki gibi ben sana masal okurdum. Sen kucagimda uyuyakalirdin. Sonra ben de uyuyakalirdim. Annem gelirdi bizi operdi.

- Evet hey gidi gunler hadi yatalim.ama masal anlat.

- Tamam. Sen benim her seyimsin seni mi kiracagim?

Yataga gectik ve kardesime sarildim hic birakmamak uzere. İcimden o herife lanetler yagdirirken uyuyakalmisim.

                YAGMUR

   Hey jude Don't made by bed... Lanet olsun uyandim yine. Uyanmaktan nefret ederim ben. Neyse ne hazirlandim klise hayatima geri dondum. Asagi indim ve artik kahvalti yapmak zorundaydim. Mecburen indim ama caktirmadan az seyler yedim. Okula babam birakacakti. Taylor ile arabaya bindik beni sinir ediyordu uyuz sey. Ama bugun az sinir etti hatta bir kez. Ben de kizmadim hatta fark bile etmedim. Dalgindim. Okula geldim ve iceri girip sirama oturdum. Herkes arkadasiylaydi ve ben cok yalnizdim. Hic arkadasinin olmamasi boyle bir sey.

                 RUZGAR

   Uyandigimda Derin kollarimda uyuyordu melegim. Optum ve uyandi. "İse mi abi?" dedi. "Evet sen yat melegim" dedim. Asagi indim kahvalti yapip arabaya bindim. Arabada giderken dusunceler bogdu beni. Gomlegimin onunu actim. Bir yanda Yagmur diger yanda artik kardesim yanimdaydi ve okuldan ayrilirsam kim bana is verecekti atamam da belki 10 yil sonra yapilacakti. Artik sorumlulugum vardi ve ayrilma fikri mantiksizdi. Dusunmeye devam ederken az kalsin kaza yapiyordum. Sonunda saga salim okula ulastim. Derse ciktigimda Yagmur'un sinifinaydi dersim bunu fark ettim. Ders anlatmaya basladim ama ben de fenalasiyordum. İzin istedim ve koridora ciktim. Yagmur pesimden geldi "İyi misin?" dedi. Hayir degildim ama telaslandirmak istemedim "İyiyim ve sen iceri gir suphe cekiyoruz" dedim. "Hayir girmem gel revire gidelim" dedi. Daha fena oluyordum ve onu dinledim. Revire geldigimde doktor sasirmisti. İlk kez Yagmur degildi ve Yagmur birini getirmisti. Bana serum bagladi. Yatarken Yagmur konusmaya basladi.

- İyisin degil mi ?

- İyiyim. Ben okuldan ayrilmayacagim.

- Neee, sevincten boynuma atladi hatta sarilirken serumu cikardi.

- Pardon nasil neden birakmican ?

- Sen yalniz kalma ben de issiz kalmayim.

- Mantikli ve harikasin. Super oyleyse.

- Evet.

- Neyse dinlen ben gelecegim bekle.

- Tamam

Nereye gitmisti? Aman neyse ben biraz uyuyayim.

                 YAGMUR

   İlk kez bu durum ben de olmadi. Neyse ya o kotuydu ama. Kiyamam. Yemekhaneye girdim ve yumurta kirip sucuklu yibirta yaptim. Tabaga koydum ve bunlari onun odasina koydum. Yersen sevinirim benim derse gitmem lazim -Yagmur.

Notu gorunce anlar mal degilse. Ders Dil Anlatimdi iyk ya nefret ederim o degilde ben ders calistigimdan beri ilk kez bir seyler anliyordim. Ama dinlemedim. Tenefuste revire gittim. Ruzgar'a baktim. İceride Erdem Abi oldugu icin "Hocam nasilsiniz!" dedim. İkimiz de gulmeye basladik. "İyiyim Yagmur'cugum. Tesekkur ederim." dedi gulerek. "Odestik hocam" dedim. Erdem Abi cikinca hemen onu optum ve kactim. Okul cikisinda gordugum sey cok tuhafti. Cikar cikmaz annemi gordum yanima geldi ve arabaya zorla bindirdi.

Sonsuzluğa YürüyorumHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin