Part 7

256 32 2
                                    

Suga keluar dari dorm dan pergi ke taman permainan untuk merehatkan mindanya yang tertekan. Suga duduk di buaian sambil melihat budak bermain bola. "Bestnya kalau jadi budak tak yah nak fikir masalah yang ada" gumam hatinya. Suga berjalan melalui lorong untuk sampai ke dorm. Lorong tu kelihatan gelap dan suram kerana hari semakin senja. Suga dapat merasakan ada seseorang yang memerhatikannya dari belakang. Suga mempercapatkan langkahnya tiba² kepalanya dipukul dengan kayu keras. Darah mula mengalir dari kepalanya. Suga menoleh dan lelaki sweater hitam tu sedang memegang kayu  yang ada kesan darahnya.

" Kau... Kauu... Arghh!! Sh*t!!" Suga memengang kepalanya yang sakit dan rebah kerana kekurangan darah. Lelaki sweater hitam berlalu pergi tidak mengendahkan Suga yang terbaring kaku. Namjoon yang kebetulan lalu disitu berlari ke arah Suga yang terbaring.

Skip~

Keadaan di hospital bising dengan suara doktor tetapi mereka yang lalu lalang di hadapan wad 415 terasa suram dan creepy. BTS menyandarkan badan didinding kecuali Jin yang duduk di kerusi memandangkan kakinya masih belum sembuh. Doktor keluar dari wad lalu berjalan kearah Jin.

" Kawan awak tak apa² cuma masalah pendarahan kat kepala kawan awak tu je yang buat dia tak sedarkan diri." berlalu pergi meminggalkan BTS yang berebut nak masuk wad suga. V menarik tangan Jin lalu dibawa jin ke tempat yang tiada orang lalu.

Jin: Napa Tae bawa hyung gi sini!? Hyung nak tengok suga

V: Hyung kita takda masa lagi nak main². Kita kena selesaikan kes ni cepat sebelum terlambat.

Jin: Tu hyung tau. Tae tengok lah kaki hyung ni cmme.

V: Bila kaki hyung sembuh?

Jin: Esok! Hihihhih!!

Sempat lagi Jin main². V memukul bahu hyungnya yang suka bergurau dalam keadaan serius.

V: Hyung kita takda masa nak bergurau sekarang nyawa BTS lagi penting!

Jin: *pandang V serius*. Esok kita balik pejabat dulu sebelum kita teruskan siasat kes ni.

____________________________

V dan Jin pergi kerumah Mr Yoo malangnya alamat rumah pertama tu tipu hanya ada sebuah bangunan kosong terbiar. Jin melihat semula alamat rumah betul tapi hanya ada bangunan terbiar je didepan mereka bukan sebuah rumah yang didiami Mr Yoo.

Jin: Balik jelah Tae. Lain macam lah tempat ni. *mengusap belakang tengkuk*

V: Jap! Tae rasa macam ada...

Jin: *gelabah* Ada apa Tae!!

V: Ada Jin!

Jin:😒

PPAK~

Mereka berdua terjerit kecil bila terdengar bunyi ranting dipijak. Jin dan V sembunyi di bahagian hujung banggunan bila terdengar bunyi tapak kaki. Mata mereka terbutang bila melihat lelaki bersweater tu duduk di sofa terbiar. V mula merakam gerak geri lelaki tu yang sedang menelefon seseorang.

Xx: Suga dah masuk hospital. Koma

.................................... .........

Xx: Jin hidup? Huh! Pabo tu mmg susah nak mampos.

......................

Xx: V hmm... Aku rasa aku boleh bunuh dia terus. Dia senang mampos.

.......................

Xx: Aku settle kan V nanti.

Jin dan V saling memandang antara satu sama lain walaupun mereka jauh tapi masih boleh dengar dengan jelas apa yang dicakapkan lelaki tu lalu menurunkan sweater nyer ke bawah lalu membuka topeng mukanya. Jin dan V tercengang bukan kerana Lelaki tu hensem tapi sebab mereka kenal dengan namja tersebut.

J&V: Sehun!!!!!!

Tak sangka kawan baik diorang selama ni sanggup wat diorang sampai camni. V menangkap gambar Sehun untuk disiasat dan ditunjukkan pada BTS yang lain.

____________________

Jhope tinggal di dorm seorang diri lagi. Jam di dinding menunjukkan pukul 10:00 malam. Jhope menonton minion untuk menghilangkan rasa takut yang menyelubungi dirinya. Jhope terperanjat bila telefon rumah berbunyi lantas mengangkat panggilan tetapi tiada siapa yang menjawab hanya bunyi hembusan(?)
Jhope meletakkan gangang telefon dan berlari ke biliknya mengambil iphone lalu ke dapur untuk minum sedikit air bagi mengurangkan rasa takut. Jhope cuba mendail nombor V tetapi tidak diangkat dan cuba mendail pula nombor Jin nasib jin angkat. Jin jelah orang yg boleh diharap kalau dalam keadaan mana sekalipun.

Trut~ trut~

Jin: Ye hope. Ada apa call hyung ni?

Belum sempat jhope menjawab pintu dorm bergegar.

Jin: Hope bunyi apa tu!!!!

Jhope tidak menjawab sebaliknya cuba beranikan diri untuk pergi dekat dekat pintu. Pantas tangan cuba mencapai kain lalu mengikat tombol pintu dengan kuat. Jhope mengambil spray hitam milik Jungkook lantas nenyembur di ruangan kecil yg boleh nampak halaman koridor ( yg kat pintu tu)

Jin: HOPE!!! JAWAB HYUNG!!!!

Jhope: Hopie okay.

Jin: Kenapa bising? Ad-

jhope: Arghhhhhh!! !!!

Jin: Hoseok!!!!!!!

_______________________

[C] The detectiveWhere stories live. Discover now