TD S2 (3)

238 25 1
                                    

>> Taehyung <<

" Jhope..Jimin. Korang berdua balik pejabat dulu buat siasatan tu. Aku ada hal jap"

Jimin menjongket keningnya memandang aku. Kau ingat comel ah buat muka macam tu.

" Aku nak gi cafe suga kejap! Kau jangan fikir benda lain"

" Woi! Jimin! Tolong aku usung 'benda' ni. Dah lah berat" marah jhope. Mana tak marah. Cuba korang angkat badan mayat tu sesorang. Berani ke?

" Tae. Belikan aku Cappucino tau." Jimin berlari kearah Jhope yang terkial-kial mengusung mayat.

" Tae! Aku nak Latte!" jerit jhope dari jauh. Huh! Sempat lagi tu.

~~~~~~~~~~~~~

Suga sakit ke? Pagi tadi okay je. Siap tendang lagi punggung aku. Masih berbisa lagi sekarang nih. Agaknya tidak ada elektrik kot. Nak kata tutup ada je budak tu berdiri depan kedai.

Kereta aku parking jauh sedikit dari cafe suga. Terdetik pula hati ni suruh park jejauh.  Kakiku dihayun menuju ke cafe suga.

" Arghhh!!!!"

Baru berapa langkah telingaku menangkap bunyi jeritan dari dalam Cafe yang aku kenal sangat suara garaunya.

Tanpa melihat kiri dan kanan. Kaki yang mulanya berjalan kini bertukar menjadi larian pecut. Aku perlu cepat sampai takut ada something buruk berlaku pada suga.

" Hyung!!! Hyung!!" Aku mengoncang beberapa kali badan Suga yang mengigil seperti takutkan sesuatu. Lampu dihidupkan bagi menerangi ruang didalam Cafe. Aku tak tau lah. Kenapa Suga gi tutup semua lampu.

" Tae..Tae...Aku takut..." kata Suga bergelingan air mata jernihnya. Aku mengetap gigi menahan rasa nak gelak. Serius lawak gile. Cuba korang bayangkan orang yang selalu swag mana dia pergi tetiba menangis melalak depan korang. Hahahaha nak je aku ambil gambar pastu upload kat IG. Conform satu juta likes

" Hyung! Kenapa tutup lampu? Lampu rosak ke?"

" Kepala hotak kau! Ada juon singgah kedai aku tadi beli Latte" Perli Suga. Hantu pun minum Kopi ke? Ouh lupe pula hantu tak tido malam betul kan?

             ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

>> Hoseok <<

" Hoseok! Kenapa kau letak benda ni atas ni?" Tanya namjoon. Jin disebelahnya hanya terkebil-kebil melihat plastik hitam berbungkus dihadapannya.

" Ouh! Ni mayat. V suruh aku bawak balik pejabat buat siasatan" kataku sambil membelek plastik hitam tu

" Mayat!!!" Jerit jin.

" Yelah mayat kenapa?" Tanyaku. Jin membulatkan mata merenung tajam anak mata aku.

" Jung Hoseok!!! Kalau ni mayat kenapa kau letak atas meja makan?!! Kau nak suruh aku masak ' mayat 3 rasa' ke?! Pergi letak dalam bilik stor!" Marah Jin. Aku akur dengan arahan Jin dan mengangkat mayat tadi masuk kedalam bilik stor.

Taehyung pov

" Hyung! Cube cite skit kat aku. Apa yang jadi tadi?"

Suga memandang aku dengan muka poker  dier tu. Tetiba seram lak aku dengan yoongi ni.

Kring~ i have a massege from horse~

Asal jhope mesej aku lak?

Today at 11:05
…………………

Horses: Woii..v bila kau nak balik pejabat? Kau tau tak badan aku ni dah berbau mayat dah. Palli datang sini!


Seen √

Horses: Kuangjo ko eh. Seen je..

ME: Ye japgi aku balik ni! Sementara tunggu baik kau cari latar belakang mayat tu.

Horse: Tau keje mengarah je.


Horse: kau ngan jk sama je!

Seen √
……………

Pap!

Huh~

Makin berserabut kepala duk fikir masalah yang datang. Dah jatuh ditimpa tangga.

" Hyung! Aku gerak dulu. Okay kan balik sorang? Kalau nak aku call Ji-"

" Aku okay."

JIN POV

Hish! Menyesal aku jadi doktor. Tengah malam pun masih ada kes. Aduhai baru nak layan drama Boy over flower.

" Yah! Min Suk! Siapa pula accident kali ni? " Tanyaku malas pada rakan sekerja aku Kim Min Suk.

" Ntah lah! Aku pun baru tau. Kata nurse mangsa kemalangan tu lelaki."

Lelaki? Aik..asal rasa lain macam je. Rasa tak sedap hati. Baik aku gi sekarang.

Kriek~

Makin gila hati ni berdebar. Banyak nurse tengah kucar kacir sediakan peralatan

" Yerin. Dia masih bernafas?"

Nurse yang bernama yerin menggangukkan kepalanya.

Aku berjalan semakin dekat dan dekat.


Bukk~

Malapetaka apa yang menimpa ni!

Shit!




……………………………………

Haih~ akhirnya selesai juga siapkan part ni. Dah lama sangat tak update kan. Idea pun dah hilang.😭

[C] The detectiveWhere stories live. Discover now