Part 8

265 34 12
                                    

V POV

Aku terkebil kebil melihat Jin hyung yang gelabah semacam selepas Jhope call tadi.

Jin: Tae cepat kemas kita kena balik dorm sekarang ni!

Aku hanya diam dan memandang Jin pelik kerana tidak tahu apa yang berlaku.

Jin: KIM TAEHYUNGGG!!! KAU TERCEGAT APA LAGI PALLI IREONA!!!!!  HOPE DALAM BAHAYA!!!

Aku gelabah bila terdengar jeritan Jin hyung yang nyaring. Tiba² tangan aku telanggar satu kertas. Belum sempat nak baca Jin hyung dah tarik telinga aku yang comel ni. Ceh!

Jin: Tae buat apa lagi tu cepat kemas!! *melepaskan tangan dari tarik telinga V*

END V POV
_____________________

Tok~ Tok

"Jhope hyung bukak pintu ni !!" jerit V. Jin cuba memulas tombol pintu tu tapi tak berjaya.

V: Namjoon hyung!! Tolong guna kuasa monster hyung tu pecwhkan pintu ni

Jin: Jangan sampai pecah. Suga takda nak repair pintu ni.

Namjoom yang baru sampai terpinga pinga melihat kawannya yang dua orang ni. Namjoon dapat buka pintu dorm dengan hanya sekali cubaan saja hingga tercabut tombol pintu. Mereka bertiga menerpa masuk dan terpaku melihat jhope yang pengsan di lantai. Namjoon mengoncangkan badannya namun tidak berjaya. V pergi ke dapur mengambil segelas air lantas V menyimbah air tepat ke muka jhope.

Jhope: Pffftt~~ Air apa ni!!?

V: Air teh o limau semalam.

All: EUWWW~~

Jhope: Blekk~~Jahat kau kim taehyung!!!??

V hanya tersenyum menunjukkan senyum petaknya.

Namjoon: Napa kau pengsan?

Jin: Apa yang dah jadi?

V: Napa pintu tu ketat?

Berpusu pusu soalan diberi pada jhope. Baru pengsan terus ditanya macam² . Ingat ni interview artist ke!
Jhope menceritakan semua yang jadi dari a-z.

V: Abistu camna kau boleh pengsan ni?

Jhope: Sebab... Sebab... Sebab..

Namjoon: Sebab apa?

Jhope: Sebab~~

Jin: JAWAB JELAH!!!! SEBAB² TAK BAGI KORANG MAKAN NAK!?!!

Jin mula naik geram bila jhope asyik ulang ayat yang sama. Namjoon dan V menberi jhope pandangan maut kerana dia mereka berdua takleh makan.

Jhope: Serius nak tau ni!?

Mereka mengangguk serentak.

Jhope: Sebab aku kena serang!

Namjoon: Dengan siapa?

Jhope: Ngan lipas terbang! Lipas tu masuk dalam baju hopie!!

Pap!

" Adoiii!! "Sakitlah Jin hyung!!". " Buat lawak bodo lagi!  Kalau rasa nak makan kuali tu silakan buat lagi yer". Jin masuk ke biliknya. Namjoon dan V juga masuk ke bilik masing². Jhope duduk di sofa,dia mengeluarkan sekeping note dari poket seluarnya. Jhope mengeluh berat bila membaca semula note yang diterimanya tadi sebelum mereka bertiga sampai.

___________________

Jhope Pov

"HUH"!! Aku duduk di bucu katil sambil melihat note yang aku jumpa tiba² air mataku mengalir dengan deras.

"Maafkan Hopie Hyung!! Demi hyung² semua. Hopie kena lakukan ni"

End Jhope Pov

_______________________

" KORANG!! TURUN MAKAN! MAKA-.. "
belum habis Jin menjerit V dan Namjoon duduk di kerusi sambil tersengih sengih. Aishh!! Kalau bab makan nombor satu. Jhope yang baru duduk di kerusi terus makan tanpa banyak cakap. Mereka bertiga menandang jhope selalunya dia tak macam ni.

'Maybe dia lapar kot' bisik hati Jin. Jhope perasan yang mereka bertiga memandangnya. "Mianhae korang. Harap hyung dan tae dapat selesaikan kes ni." getus hati jhope.

_________________________

" Arghhhhh!!! " Bosannya duduk sini jaga mamat gula ni! Sampai bersemut aku kat sini! Nasib baik lipas takda kalau tak mati kejung aku kat sini! Haih! Dah lah air kopi ni manis. *melihat tin kopi di tanggannya*
Dah lah kena jaga hantu gula ni sampai aku kena kencing manis tengok hari²...Haih ada biskut pun menghilang ntah kemana!  ARGHH!!! Nak balikk!!!! Bebel jimin sesorang kat wad tu.

Pppap!!

Jimin: Adoii!!! Sakit lah!! Woii kepala hyung ni ibarat emas tau!

Jk: Emas lah sangat rambut pon macam buah oren jer! 

Jm: Yahh!! JUNGKOOKIE mana adab kau ngan hyung huh?!! Dont talk informal to me!! IM YOUR HYUNGG!!

Jk: Hyung ker? Tak nampak macam hyung pun?

Jm: YAHHHHH!! JUNGGKOOKIIEEEE!!!!

Jk: Yess..  What?

Jm: *tahan geram* Hyung lagi tua dari kau!!! Hmmfft ni lah padah nya bila dimanjakan sangat bagi kasut kang!!

Jk: Gumawo sebab puji kook. Saiz kasut Kook saiz XX (author tak tau). Kasut apa yang hyung nak bagi?  Nike?  Adidas?

Jimin yang tak boleh tahan geram lagi mengejar jungkook yang berlari keliling wad tu. Kaki jimin terlanggar katil Suga dengan kuat semasa mengejar Jungkook.

" Korang ni bising lah!! Aku nak tido lah setannn!!!! marah suga bila kaki jimin terlanggar katilnya sehingga dia terbangun. MinKook (not ship ye! Author mls nk tlis pnjg²)terkebil kebil memandang suga yang sedang memerhatikan mereka.

" My Oppa Swaaggg!! I miss U!!!" Jungkook memeluk suga dengan kuat sehingga Suga tidak boleh bernafas. Jimin yang tekebil kebil seperti tak percaya terus berlari lari dalam wad bagai orang giler👣. Jimin menerpa ke arah Suga lalu memeluk suga dengan kuat. Jungkook yang berada di dalam pelukan meronta ronta mahu dilepaskan.

Suga: Tepilah biskut pendek!!! Hyung nak tido.. Zzzzzzz.. *menolak MinKook dengan kuat*

Jimin duduk di kerusi manakala jungkook menelefon V untuk memberitahu tentang Suga

__________________________

Jin dan jhope menonton master chef. Jin melihat ke arah jam yang nenunjukkan pukul 11:30. V masih lagi tidak pulang selepas pergi ke hospital melawat Suga hanya tinggal dia dan jhope saja di rumah. Jhope pula tak bercakap sejak makan malam tadi. Suasana kat rumah jadi akward. Bila ada Jin bertambah akwardzzzz..

Jam menunjukkan pukul 1:00 pagi, tetapi V masih belum pulang. Hati Jin terasa gelisah kerana takut apa² jadi kat V. Jhope pula dah tido. Jin memutuskan untuk tido dengan Jhope memandangkan dia takut nak tido sorang². Jin menolak daun pintu perlahan lahan dia taknak jhope terbangun kerana dia. Jin baring di sebelah jhope tanggannya ralit mencari selimut memandangkan keaadaan gelap hanya bersuluhkan cahaya bulan. Jin terasa basah di selimut yang dipegangnya lantas bangun dan membuka lampu.
Jin jatuh terduduk melihat badan jhope yang berdarah.

"Hoseok!!!! "

[C] The detectiveWhere stories live. Discover now