Langkah diatur perlahan menuju ke katil Taehyung dan....
Plak!
Keadaan bilik serta merta menjadi terang benderang. Dia terkejut bila lihat atas katil yang disangkakan orang rupanya bantal peluk diselubung dengan selimut. Dahinya mula berpeluh.
" Kau nak pergi mana Byun BaekHyun? Nak bunuh aku lagi ke? Kau dah tak ada jalan keluar. Depan branda sana tu ada 3 orang ahli aku. " Baekhyun terkejut lantas menoleh ke arah branda. Memang betul kata Taehyung. Hoseok, Jungkook dan Jin berada disitu seolah-olah menanti kehadirannya.
" Okay fine. Tapi tak yah tenung aku macam nak cekek aku. Seram duh. " kata Baekhyun lalu berjalan keluar dan duduk di sofa ruang tamu dikelilingi ahli bts.
" Asal kau nak bunuh aku? Lebih tepat kenapa kau nak bunuh aku Byun Baekhyun adik Byun Daehyun. " Kata Taehyung sinis.
" Kau memang pandai Tae. Memang layak kau jadi Detektif. " Baekhyun menghela nafas. Terasa ada sesuatu yang buat dada dia sesak bila dengar nama arwah abangnya.
" Kau tak payah nak tukar topik. Baik kau ngaku cepat! Aku dah penat ni dah sejam aku diri kat sini. Sejuk pula tu. " Marah Jin. Mulutnya tak habis-habis membebel. Jhope dan Jungkook kalau boleh nak je tolak dari branda tu. Biar mati. Aman dunia.
" Mengaku apa pula? B-bunuh? Bila masa? Aku tak buat. " Taehyung mendekati Baekhyun dan mencengkam kolar bajunya.
" KAU TAK PAYAH NAK PANJANGKAN LAGI STORY NI. BAIK KAU NGAKU SYIAL! "Jerit Taehyung depan muka Baekhyun. Tersembur air liur kena muka Baekhyun.
" AKU ADA BUKTI SYIAL. AKU TAK BUNUH ABANG AKU! "Jeritan Taehyung dibalas balik.
" BUKTI APA SYIAL! "
" BUKTI AH SYIAL! "
Mereka berenam memandang sesama sendiri. Bila nak habis. Mentang-mentang muka sama.
" Aku rasa an Jin hyung rumah ni kena buat soundproof duh. "
" Aku pun rasa macam tu duh Joon."
" Weh Hobi hyung dia main syial ah."
" Nanti aku main Vavi lak Jimin. "
" Diam lah Vavi syial. Fak up ur mouth."
" Yang kau nak sentap asal hyung?" Suga menjeling.
" Dah lah tu. Cukuplah dua tu memekak. Korang jangan ikut memekak. Aku sumbat mulut masing-masing dengan selipar jamban." Jin mencelah.
" Hobie hyung. Aku nak tido. Ni sampai subuh tak habis. "
" Aku pun. Jom ah Kook kita tidur. Biarkan je dua malaun tu. " Hoseok dan Jungkook berlalu pergi.
" Dah lah tu Tae Byun. Orang nak tido gak. Sambung esok jerit. " Kata Jin malas bila dua malaun depan dia tak henti jerit. Tak penat ke.
Mereka berenam berlalu pergi tinggalkan dua makhluk yang tak paham bahasa .
.
.
.
BAM!
Jin terjaga dari tidur bila dengar bunyi benda jatuh dari arah dapur. Mata melirik lima kawannya tidur dalam posisi teramat 'beradab'. Disebabkan malam tadi budak byun-Tae gaduh kuat sangat terpaksa mereka berenam tidur di sofa ruang tamu dalam keadaan berhempit bonus dengan haruman bau ketiak masam masing-masing.
Kepala digeleng-geleng. Bila teringat peristiwa malam tadi. Serius geli. Agaknya dah berapa lama diorang tak gosok ketiak tu?
Jin bingkas bangun untuk meninjau ruangan dapur. Mata sempurna membulat bila nampak pisau kat tangan Baekhyun dengan kerusi jatuh kat sebelah.
Jantung Jin bagai hendak terkeluar dari badan bila perasan ada cecair merah kat pisau menitik jatuh ke lantai.
" D-Da-Da-Darah S-S-Siapa t-tu?" kata Jin perlahan. Jin menoleh ke arah ruang tamu mencari seseorang malangnya tiada di situ.
" Jin?" Jin teragak-agak menoleh kebelakang...
Dan...
" ARGHHHHHHH!!!!!"