Note: Name real Kai sye lupe nk ltk mse up aritu😅
" Sebelum korang tanya lagi soalan kat aku. Bagi aku explain apa aku jumpa. Sebab kes kalini nampaknya ada kaitan dengan.. " Mereka tertunggu-tunggu sambungan kata-kata Jimin. Jin sudah pun kembali ke ruang tamu.
" Kau Jin hyung! Kes 2 Tahun lepas. " Semua terlopong.
" Dan aku rasa target dia bukan Jin je tapi kita semua. Kau mangsa pertama Tae." Taehyung menelan air ludah yang terasa perit.
" A-aku ingat kes tu dah selesai setahun lepas." kata Jin gagap. Lemah sudah lutut bila sebut kes 2 tahun lepas.
" Aku pun ingat macam tu hyung. Tapi bila siasat balik. Tak hyung. Kes ni tak selesai. " Kata Jimin serius.
" Macam mana kau tahu kes ni ada kaitan dengan 2 tahun lepas? " tanya Jungkook curious.
" Macam mana tahu ek." Jimin smirk. Iphonenya dikeluarkan dari kocek dan dihalakan pada mereka berenam yang terkebil-kebil baca.
Dahi Jungkook dan yang lain berkerut seribu. Tak paham dengan apa yang Jimin cuba sampaikan pada diorang.
" Ni kan pasal kawan Sehun yang kita langgar kereta dia tu kan? " tanya Namjoon untuk kepastian. Jimin mengangguk.
" Cuba tajamkan skit mata tu tengok betul-betul. Baca sampai habis."marah Jimin bila diorang ambil masa lama nak baca. Dah lenguh tangan pengang telefon tu.
" Wat the-" Carut Yoongi bila baca berita tu sampai penghujungnya.
" Daripada 12 Ahli exo hanya 3 selamat!!! Wat the fridge weh!! " Hoseok mengusutkan rambutnya.
" Baru korang paham. Yang bodohnya masa kita selesaikan kes setahun lepas bukan nak baca sampai habis. Baca separuh je." Bebel Jimin dengan Hyungnya.
" Diam ah kau setan. Aku tengah pening ni. Adoii!!! " Yoongi menghentak kepalanya dekat sofa. Lenkali nak hentak buatlah kat dinding.
" Jadi sekarang ni yang masih hidup 3 orang iaitu Sehun yang dah mati setahun lepas tu dengan Byun Baekhyun? Tapi siapa lagi sorang? " tanya Jin. Taehyung juga terfikir macam tu.
" Kai atau nama penuh dia Kim Jong in" Terang Jimin.
" Biar aku terangkan pasal keluarga Byun ni dulu." Mereka kembali duduk di sofa menanti penerangan Jimin. Walaupun dah pukul 11:30 malam tapi demi nak selesaikan kes ni sanggup bersekang mata.
" Byun Daehyun abang Byun Baekhyun. Apa yang aku siasat. Baekhyun ni sayang gila abang dia. Dan abang dia juga penyanyi macam dia. Aku rasa tak mungkin dia yang bunuh Daehyun. Dia sayang kot. Baekhyun ni rekod dia bersih idol kan. Tapi apa yang aku dengar dan baca kat laman sesawang yang netizen buat Baekhyun pernah gaduh dengan Kai yang aku sendiri tak sure pasal apa sampai konsert EXO kena tangguh. Lagi satu info apa yang aku tahu Kai ada adik perempuan yang aku tak tahu sama ada hidup atau tak. " Terperinci sekali Jimin terang. Mereka bangga dengan Jimin yang bagi info lengkap.
" Aku rasa esok kot baru siasat lagi pasal diorang. Gomawo Jimin pasal info kau cari tu. Lebih baik tido dah pukul 1 pagi. " Kata Taehyung dan berlalu masuk ke bilik. Mereka mula beredar masuk ke bilik masing-masing untuk kumpulkan tenaga bagi menjalani hari berikutnya.
Plakk!
Tingkap terbuka dari luar dan muncul satu bayangan menyelinap masuk. Langkah diteruskan menuju ke bilik Share Taehyung dan Namjoon.
Creet~
Walaupun meadaan dalam bilik gelap gelita dia masih nampak dengan jelas susuk tubuh badan berselubung dengan selimut atas katil.
Langkah perlahan diatur menuju ke katil Taehyung dan...
Tbc~
Suspen sangat ke? Atau jalan cite berbelit? Ke tak paham? Spe yg tk phm kne read blik akhir S1
Sorry lmbt up...hp wat hal..