V: Suga hyung! Tae nak tanya macam mana hyung boleh pengsan ni?
Suga: Hmmmmzzzzzzz..
Namjoon: Suga hyung tak pengsan lah V tapi kena pukul kat kepala.
V: *terkejut* Namjoon hyung bukan ada kat rumah ker ngan hopeJin hyung?
Namjoon: Hyung balik tadi sebab nak ambil baju Suga hyung jer sambil tu nak makan dulu sebelum jaga suga hyung ni.
V: Ohhh!! Jin hyung tau tak hyung ada kat sini?
Namjoon menganguk matanya memandang Suga yang enak tido sambil memeluk patung kumamon. 🐻
Jimin dan jungkook berlari ke wad Suga dengan sepantas kilat. V dan namjoon yang tengah berbual tersentak bila MinKook tercunggap cunggap di depan wad.
"NAMJOON HYUNG!! V! CE... CE.. PAT!! H.. HOO.. HOPE HYHNG!! DI~~"
Jungkook yang berdiri disebelah menolak Jimin hingga jatuh. (Kook mana adab kau) "Hope hyung masuk wad dia tikam diri dia sendiri!!!" Suga mencabut wayar (?) di tanggannya dan berlari keluar dari wadnya ke wad jhope.Jin menggengam erat penumbuknya. Dia cuba untuk menahan amarahnya yang membuak buak. Dia tak sangka kes yang kecil boleh berubah menjadi kes besar malah bukan tu je ia juga menyebabkan nyawa BTS dalam bahaya. "SEHUN!!! " jerit Jin dalam hati. " Hyung!! Apa dah jadi kat Hoseok!" Suga mengoncang badan Jin. Jin jatuh terduduk sambil menangis. Suga yang memarahinya jadi serba salah bila melihat Jin yang menangis. Mereka bertiga yang baru sampai tediam melihat Jin yang menangis sambil mengesat hingusnya (EWw) Jimin cuba menenangkan Jin supaya berhenti menangis. Dah lah depan wad. Malu betul 😳.
"Hyung napa jadi macam ni!" Tanya V. "Hy.. Hyung ta.. Tak tau! Hyung masuk bilik je tenguk hoseok dah macam tu! " jin makin menguatkan tangisannya. Mereka yang lalu di disitu hanya tersengih melihat BTS. Mereka beima hanya menundukkan muka menahan malu. " Hyung balik tukar dulu baju tu berbau lah! Busuk! " gurau jimin supaya Jin berhenti menangis. Jin hanya menjeling Jimin tajam. Bila orang tengah sedih boleh pula buat lawak.
Selepas makan malam BTS berkumpul di ruang tamu. " Hyung cuba cite kat kami camne hoseok boleh jadi macam tu! " tanya Suga sekilas memandang Jin. " Betul tu Jin hyung. Jangan pendam sesorang kami ada." pujuk jungkook. Jin tidak menjawab pertanyaan mereka tanggannya seperti mengeluarkan sehelai kertas dari kocek baju. Jin menghulurkan kertas pada BTS. Mereka yang baca seperti ingin tercabut jantung. " Hyung jumpa dalam tangan Jhope." kata Jin. Jhope lebih rela korbankan dirinya dari kawan yang disayang.
Jin pov.
Aku melihat jam di dinding menunjukpov
pukul 1;00 pagi tapi V masih belum pulang. Aku mengambil keputusan untuk tido dengan Jhope memandangkan aku takut nak tido sorang. Aku menolak perlahan pintu supaya jhope tidak terbangun. Aku baring di sebelah jhope. Tangganku ralit mencari selimut. Keadaan di bilik gelap hanya bersuluhkan cahaya bulan. Aku merasakan yang selimut jhope basah. Aku bangun dari katil tangganku menekan suis lampu. Aku terduduk melihat baju jhope yang dibasahi darah. Aku cuba untuk bangun namun getaran di kakiku terlalu kuat. Aku menarik selimut di badan Jhope. Hatiku luluh bila melihat muka Jhope yang pucat dan tidak bermaya tersenyum melihat aku. " Mianhae Hyung! Hope terpaksa!" kata Jhope dengan perlaha. Walaupun perlahan aku masih dapat menangkap segala butir katanya dengan jelas. " Shh.. Jangan cakap hyung bawak hope pergi hospital!! " marah aku. Jhope hanya senyum melihat ku. Semasa aku hendak mengangkat tangan Jhope untuk di angkat. Aku ternampak kertas di dalam gengaman jhope aku mengambilnya dan memasukkan kedalam kocek.Aku mengeluarkan kertas yang dijumpai dari dalam kocek. Aku membacanya. Air mataku mengalir dengan deras. Baru aku tau kenapa jhope menikam dirinya sendiri. Jhope tak pernah beritahu aku tentang note ugutan ni. Hatiku rasa macam nak tercabut bila teringatkan senyuman pucat hope.
" Hoseokk!! Klau kau tak nak kawan² kau mati. Kau ikut cakap aku! Bunuh V! Aku bgi kau 3 hari untuk kau bunuh V! Klau tak kawan² kau akan mati! "
" SEHUNNNN!! !
End jin pov
Hari ni BTS menjalan rutin harian mereka seperti biasa kecuali Suga yang hanya rehat di dorm. Jungkook ke balai polis memandangkan dah dapat balik menjadi polis. Namjoon dan jimin menjaga jhope. Kesian.. 😂
V dan Jin meneruskan siasatan mereka." Hyung Tae jumpa kertas ni masa kat pejabat haritu." V menghulur sehelai kertas pada Jin. " Kertas lagi! Hmffft." Jin membacanya dengan teliti. "Tu alamat kedua Mr Yoo! Hyung tenguk betul² macam alamat rumah Sehun! " kata V. Jin tersentak lantas dibacanya semula kertas di tangannya.
Mereka berdua memandang banglo yang tersegam mewah di hadapan mereka. Tak macam dulu bangunan terbiar. V menekan lonceng rumah selang beberapa minit seorang lelaki muncul di hadapan pintu lalu menjemput V dan Jin masuk ke dalam rumah.
" Korang siapa? " tanya lelaki. " Kami manusialah! " kata V. Jin nengetuk kepala V bila melihat reaksi lelaki tu mula berubah. " Nak tanya Sehun ada tinggal kat sini? ". Lelaki tu hanya mengangguk. " Tu dulu! Sekarang ni Sehun dah takda! " .
__________________________
" Macam mana ni hyung!! Tae peninglah! Sekejap kata tu sekejap kata ni!! Arghh!! " jerit V. " Hyung pon tak tau lah Tae! Sehun dah takda! Sekarang ni camne kita nak siasat!!" Kata Jin. Mereka berdua pening bila mengingati kembali kata² namja tersebut.
Flashback~
" Tu dulu! Sekarang Sehun dah takda" " Dia pergi mana?" Tanya mereka serentak. " Dia Dah mati! Kemalangan 4 tahun lepas! " " MWOOO!! ??" jerit mereka serentak.
End flashback
Mereka berdua pergi balai polis untuk berjumpa dengan Jungkook. Mereka berdua terdiam di depan pintu melihat pejabat yang bersepah dengan biskut. Jungkook pula tido di kerusi. V menendang kerusi yang jungkook duduk dengan kuat sehingga jatuh.
"Kook buat tahi mata jer!! PERGI basuh muka!!." marah V. " Mianhae.. Kook tertido bila baca fail ni! " kata jungkook sambil menghulurkan fail pada V. " Jin hyung ni.. .ni.. Kes kemalangan sehun! " kata V. " Mwo!! Mana.. Mana!!! " kata Jin terperanjat. Belum sempat nak baca handphone milik jungkook berbunyi.
" HYUNG!! PEJABAT HYUNGG TERBAKAR!!!!!!
" MWOOO!!!..