" Mwooo!! Cam mana boleh jadi macam ni!! Jerit V sambil melutut di depan syarikat penyiasatannya yang hangus terbakar. Jimin cuba menenangkan V yang menangis. " Tak sangka sampai teruk macam ni!" kata jungkook. " Macam mana ni! Fail penting habis semua terbakar! Takda bukti lagi nak tangkap pembunuh!" kata namjoon dengan nada sedih. Jin hanya diam memikirkan sesuatu.
............
________________________
5 bulan kemudian~
Dorm BTS kecoh dengan suara Jhope. BTS tak sangka selepas Jhope sembuh makin Happy Jhope. Mungkin sebab dah 5 bulan tak jumpa. BTS kerja seperti biasa selepas kes pembunuhan tu ditutup semula kerana bahan bukti dah habis hangus terbakar. Hanya Jhope yang masih belum kerja. BTS tidak benarkan lagi Jhope bekerja kerana dia baru lepas sembuh. Jimin pula dipaksa oleh Jin menjaga Jhope.
Jimin memandang jhope yang tengah makan dihadapannya. Dan mengeluh kecil. " Kenapa lah chim juga yang kena jaga hope hyung. Huhh!!!" bebel jimin. Jimin hanya memandang Jhope sayu. Jhope yang perasan jimin memandangnnya sayu membuat Jhope rasa bersalah. " Chim lepas ni kita keluar nak tak? Hyung bosan duduk rumah." kata Jhope dengan lembut. Jimin tersenyum bila Jhope mengajaknya keluar terus dia berlari masuk bilik menukar baju.
Jimin dan Jhope ke kandang kuda. Jimin memandang Jhope pelik. " Kata nak keluar tapi kenapa bawak chim ke kandang kuda? " tanya Jimin. " Hope nak bawak chim tengok kuda! " kata jhope sambil mengusap kuda. 'tak payah nak tengok sangat. Tenguk hope hyung yang macam kuda ni pun dah muak.' bisik hati jimin. " Napa jimin pandang Hyung macam tu?" jhope berasa tak selesa dengan pandangan Jimin. " Tak da pe lah hyung. Chim nak pergi beli aiskrim." " Aiskrim coklat yer untuk kuda ni sekali" kata jhope sambil menepuk badan kuda. -_-'
Jimin berjalan sambil makan aiskrim yang dibeli. Jimin memandang kiri kanan terasa ada sesorang sedang memerhatikannya. " Hope hyu~mmff" Jhope menoleh kerana terdengar namanya dipanggil. Jhope mengerutkan dahi bila tiada sesiapa disitu.
30 minit~
" Mana jimin ni! Kata beli aiskrim. Takkan lama sangat. Buat lori aiskrim ke die ni. " marah jhope.
1 jam kemudian~~~~~~
" Zzzzzzz.. Zzzzzzzz.. "
" Jhope Bangun!!" jerit Suga. Jhope yang baru sedar tu terpana tenguk Suga di depannya. " Napa tido kat sini! " marah Suga. " Hyung!! Jimin hilang!!! Jerit jhope. " Mwoo! Asal hope tak cari jimin!" " Tadi jimin kata nak beli askrim dah 1 jam dia takda." kata jhope dengan cemas. " Hyung call yang lain tanya Jimin ada tak ngan drg klau takda kite buat report polis"kata Suga. Jhope bangun dari bangku berlari mencari jimin tapi masih tak jumpa.
____________________________
Malam tu BTS berkumpul di ruang tamu membincang tentang kehilangan Jimin. Jhope hanya menundukkan mukanya memandang lantai.
Jk: Kook dah minta tolong polis cari jimin. Sekarang ni nak tunggu pangilan dulu atau nak cari jimin?
Suga: Kita cari Jimin. Mana boleh kita duduk diam je sementara nyawa jimin dalam bahaya.
Namjoon: joon setuju dengan cadangan Suga. V cuba check lokasi jimin.
V mengeluarkan iphonenya dan cuba mencari lokasi terakhir Jimin. Belum sempat nak tekan lokasi jimin ada panggilan masuk dari jimin.
~ geu soneul naemireojwo save me save me~
Jimin pendek ^-^
V memunjukkan iphonenya pada BTS. Mereka menyuruh V memasang speaker supaya mereka boleh dengar.
V: Nugu?
Xx: Cammane kau tau ni bukan jimin.
V:......
Xx: Klau kau nak jimin selamat datanglah selamatkan dia sebelum terlambat~
Talian terputus. V cuba mencari lokasi terkini Jimin dan dapati Jimin berada di bangunan terbiar.
__________________________
" Hoiii!! Setann!! Lepaskan aku lah!! Kau ni bunuh orang jer cuba insaf skit!" jerit jimin. Sehun tersentap mendengar kata² Jimin yang pedas terus menarik rambut Jimin dengan kuat. "ARGHH!! Kau... Aku korek biji mata kau bila aku dapat tangkap kau" gertak jimin. " Tangkap lah macamlah boleh! "Kata Sehun dengan nada perli. Jimin terpandang ke dalam semak samun yang pangjang kelihatan ada susuk tubuh putih. Muka jimin mula cuak. Sehun yang perasan muka jimin berubah lantas Sehun menoleh ke arah semak samun.
" A.. Ap.. Ape tu!!" kata jimin gagap. " Shh!! Jan.. Jan.. Jangan tegur lah bodo! " marah sehun yang sudah ketakutan."WARGHH"" Arghhhhh!! "Lintang pukang Sehun lari kena kejar dengan Jin. V yang menyorok di sebalik tiang terus memukul kepala Sehun dengan kayu.
Jin berjalan perlahan lahan ke arah Jimin yang ketakutan. " Boo!" sergah Jin dari tepi. Jin ketawa terbahak bahak melihat jimin yang pengsan dengan sergahan dia. "Jin Hyung!! Lepaskan jimin bukan buat Jimin pengsan!! Jerit V. Jin hanya tersengih.
" Aku kat mana ni! Asal tangan aku kena ikat! Jerit sehun.
Suga: Kau dekat Hell.
Jk: Asal kau nak bunuh kami. Apa salah kami dekat kau!
Sehun: Hmfft.. Kau tanya apa salah korang! Hahaha.. KORANG DAH BUNUH KAWAN AKU!!!
Jin dan jungkook memandang antara satu sama lain~