TD S2 (6)

181 24 0
                                    

Jimin ralit mencari maklumat di skrin komputernya tentang 'si mati'. Matanya langsung tidak beralih dari skrin komputer.

" Jimin."


" Ouh Kook. Asal?" Matanya langsung tidak beralih hanya mulut berbunyi.

" Kau tak gi lawat V?" Soal Jungkook.

" Tak. Aku kene cari maklumat tu secepat mungkin."

" Tapi kau dah 2 hari kat situ. Tak penat? Kau makan pun....erm..mee segera." Ternyata bungkusan mee segera semalam masih ada di atas meja Jimin.

" Alah...Kalau kau risau sangat kau belikan aku daging panggang je lah."

" Amboi kau. Orang care pasal die gi amik kesempatan." Jimin mengrollskan matanya. Kesah pe dier.

Klik~


Asyik leka berbual dengan Jungkook. Tangannya tertekan satu laman web yang dia tak pasti laman web apa. Matanya membulat besar melihat kandungan laman tersebut

" Jungkook!!!"

" Pe?"

" Tengok ni!" Jimin menunjuk pada skrin computer.

"  bukan..."

" Call hoseok sekarang!"

………………………………………

Aktiviti menyarung kasutnya terhenti bila Namjoon menghulur termos padanya. Suga memandangnya pelik.


" Nak buat apa ngan termos tu?" Soal suga.

" Serkup kepala kau dalam ni."

" Sebelum kau serkup. Aku akan pastikan kau mati dulu." Namjoon menjelingnya tajam.


" Ambik lah termos ni. Lenguh dok tangan aku."


" Nak buat aper?" Tanya Suga pelik.

" Kan aku cakap serkup kepala kau. Asal kau bebal sangat lepas kejadian haritu?" Suga memandangnya tajam. Setahu dia takde pula dia cite kat housemate die yg lain kecuali Taehyung yang memang dah tau.


" Camme kau tau pasal tu!" Suga merampas termos di tangan Namjoon dan menghala ke arahnya.

" Wow..rileks..Taehyung yang bagi tau aku. Aku yang desak die suruh gi tau." Suga bangun dan berdiri di depan pintu.

" Dah lah. Aku nak gi kerja. Kau jaga rumah leklok. Jangan aku balik dah takde rupa rumah dah tinggal dinding dier je. Aku seligi kau." Pesan Suga sebelum keluar.


" Sempat lagi plak tu hina aku. Ckk."



( Dh lme sngt tk updte...srry)

[C] The detectiveWhere stories live. Discover now