TD S2(15)

137 21 0
                                    

Sry late update..story ni lau leh nk habiskan cepat...




" Hyung kau serius ke ni location nyer?" tanya Jimin.

" Yelah. Aku check lokasi ni banyak kali dah."

" Asal...." Jhope menekup mulut Jimin.

" Mulut jangan celupar syial. Aku tengah takut jugak ni." Jimin menepis tangan Jhope dengan kuat. Dipandang Jhope tajam.

" Bukan tu lah aku nak cakap hyung. Aku nak tanya betul ke tak yang si Kim Jong In tu tinggal kat sini. Rumah macam tempat orang mintak nombor ekor dah." Jhope facepalm.

" Kau ni pergilah tanya dia sendiri. Jangan membebel kat sini. Berdarah telinga aku." Jhope melangkah masuk meninggalkan Jimin tergedek-gedek jalan.

" Kau cari kat sebelah sana."

" Tapi hyung."

" Pergi jelah. Kau bawak pistol kan."

" Yerlah." Jimin mengalah dan mengambil laluan belah kanan. Dahlah rumah seram pastu suruh berpecah. Adoiyai...

Prak!

Bunyi ranting dahan patah bergema satu rumah. Jimin berhenti dan memerhati keadaan sekeliling. Perlahan-lahan tangannya mengambil pistol yang terselit tepi pinggang.

Prak!

Pistol dihala ke arah pintu utama. Memandangkan dia tidak jauh mana berjalan. Tangannya menggengam kemas pistol dan bersiap sedia untuk tembak.

Pintu rumah dibuka dari luar. Belum sempat picu pistol ditarik. Tanggannya ditarik oleh seseorang. Jimin jatuh terduduk atas lantai. Matanya tajam menikam mata milik Jhope.

" Kau apahal duh!" marah Jimin dalam keadaan separa berbisik.

" Kau nak mati awal eh."

" Kau tak nampak pistol ni! Aku nak tembak!" Jhope tanpa banyak cakap menunjuk ke arah pintu utama dimana sekumpulan orang tidak dikenali berkumpul disitu.

" Tuh. Tengok! Ramai syial. Kalau aku tak tarik kau. Konfem dah arwah." Jimin mengecilkan mata bagi matanya dapat melihat lebih jelas.

" Weh tu bukan Jongin kan!? Tu baekhyun kan!? Tu-emphhhh." Jhope menekup mulut Jimin.

" Kau emph..."

" Shuh!" Jhope menunjukkan isyarat senyap dan melepaskan Jimin. Iphone dikeluarkan dari poket lalu perekod video dihidupkan dan mula merekod perlakuan diorang.

" Aku akan hantar video ni kat Taehyung dan jadikan bukti. Kau call polis dengan yang lain. Palli!" Jimin tergopoh-gapah mengeluarkan iphone sampai terlanggar pasu kat sebelah.

Pech!

" WOI! SIAPA KAT SANA TUH!"


" Matilah kite Jimin!? Salah kau ah ni!?"

Tbc

[C] The detectiveWhere stories live. Discover now