TD S2 (8)

179 25 1
                                    

" Hyung kau serius?" Jin menghela nafas. Aku cekek juga budak jemen nih. Ninggal kang.

" Ape kau tengok muka aku ni ade memain?" Dipandangnya muka Jin dekat-dekat. Habis di cucuk-cucuk pipi gebu Jin. Jimin ni mmg nk mati awal.

" Hey

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" Hey. Stab ith. Dont touhchu my handsomeu faceu." Jin menepis tangan Jimin dengan kuat.

" Kau ada nampak tak budak tu ada bawak apa-apa barang?" Kali ni Jungkook pula tanya. Meluat nak suruh Jimin. Sampai besok tak habis.

" Erm...yg aku nampak tadi macam pi-" Belum sempat nak habiskan ayat. Hoseok dan Jimin dan mencelah dulu.

" PISTOLLLL?!!" Jin dan Jungkook tutup telinga dorang. Suara dah lah nyaring nak jerit lagi. Cair taik telinga.

" Bukan pistol sial. Pisau. Lain kali dengar dulu aku cakap sampai habis. Jangan mencelah cakap orang tua. Aku siku kang. Bengkak muka tu." Bebel Jin.

" Sorry lah.."

" Aku dapat call dari Namjoon tadi."

" Kenapa dengan Namjoon?" Jin menghela nafas.

" Orang tua sepet tu lah. Degil. Aku cakap jangan kerja nak juga pergi kafe dia tu. Macamlah kafe tu ade kaki nak lari ke Malaysia." Bebel Jin. Habis Hoseok kat sebelah dipukul.

" Orang tua sepet tu siapa hyung?" Tanya Jimin binggung. Otak Jimin hari ni cuti. Tu yang blur blank semacam.

" ATOK KAU!!!"

.

.

.

Yoongi memandang orang di hadapannya dengan perasaan bercampur baur. Tapi lebih kepada takut.

" Rileklah Yoongi. Jangan takut. Aku bukan hantu."

Lelaki tu duduk di meja berhampiran Yoongi. Matanya tajam merenung Yoongi terkial-kial duduk depan dia.

" Huh~"

" Apa kau nak dari aku?" Kata Yoongi dingin.

" Kau kene tolong aku."

" Nak suruh aku tolong kau apa?" Di sudut bibir terukir senyuman. Lebih kepada sinis. Yoongi menatap binggung.

" Cari Byun Baek Hyun."

.

.

.

KLAK!

Gelap gelita dekat ruang tamu. Satu lampu pun tidak dihidupkan. Mungkin dah tidur. Fikirnya.

Tangan kanan meraba-raba dinding mencari suis lampu dan menghidupkannya. Terkejut dia nampak seorang lelaki merenung ke arah dia dengan muka susah ditafsir.

" Kau tak tidur lagi?" Tanyanya pada lelaki di depan. Dingin je suaranya.

" MACAM MANA AKU NAK TIDUR DENGAN AMAN DAMAINYA KALAU PUKUL 3 PAGI BARU KAU NAK BALIK!! ASAL KAU TAK BALIK BILA AYAM DAH BERKOKOK PAGI². TAK PUN KAU TAK PAYAH TERUS BALIK RUMAH. SENANG HIDUP AKU." Jimin keluar dari bilik diikuti Hoseok dan Jungkook di belakang. Sesekali matanya digosok-gosok bagi boleh lihat dengan lebih jelas.

" Jin hyung. Eoh..Yoongi Hyung. Kenapa ni?" Jungkook duduk di sofa berdekatan Jin. Hoseok pula dah terbongkang tak ingat dunia kat atas sofa tu.

" Takde apa-apa." Yoongi baru nak jalan selangkah. Tubuh keciknya di tolak kuat dekat dinding.

" JIN HYUNG!!" Jerit JiKook serentak. Tercegang maknae line termasuk Hoseok. Entah bile dia sedar pun tak tau.

" YAH!! HYUNG NI GILA KE?!! DAH TAK WARAS?!!!" Jimin cuba melepaskan tangan Jin dari mencengkam leher Yoongi tapi Jin lagi kuat dari Jimin. Yoongi dah tercungap-cungap cari nafas.

" HYUNG JANGANLAH MACAM NI. HYUNG NAK YOONGI MATI KE!!!" Jerit Hoseok ditahannya dari nangis. Jin melepaskan Yoongi dari cengkaman dan terus masuk ke bilik.

" Hyung kau okay tak? Amacam sakit tak?" Kepala Jungkook di ketuk Hoseok. Dan menjeling Jungkook dengan pandangan kalau-tak-nak-aku-tanam-kau-japgi-baik-kau-diam.

" Kenapa dengan Jin tu gila ke? Ke dah kena rasuk dengan Jin syaitan?" Kalini Jimin pulak di ketuk bukan diketuk je dipukul ditumbuk sampai patah semua gigi dia

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


" Kenapa dengan Jin tu gila ke? Ke dah kena rasuk dengan Jin syaitan?" Kalini Jimin pulak di ketuk bukan diketuk je dipukul ditumbuk sampai patah semua gigi dia. Esok makan bubur lah nak ye~meh mamam bubur.

Yoongi tak hiraukan dorang yang busy duk wrestling Jimin. Mata dia tajam tenung pintu bilik Jin.

Dia dah tau ke?






Cer teka siapa lelaki yg jumpa Yoongi tu?

[C] The detectiveWhere stories live. Discover now