Srry ye dh lme tk smbg cite ni...
" Weh Tae ape cer? Dah seminggu kot kita tak lawat dia. Semua sibuk dengan kerja." bebel Jungkook pada kucing Parsi belaan Taehyung yang dari tadi tenung Jungkook nak cakar muka dia sebab hensem sangat." Kau ni dah buang tabiat ke apa cakap dengan binatang tu. Aku kan ada." Jungkook pandang sebelah kirinya.
" Tak perasan pula kau kat situ ek. Aku ingat ukiran kuda tadi." Jhope menjeling Jungkook kemudian ekor kucing Parsi sengaja dia pijak.
" MEOWWW!!! " Terus dicakarnya muka Jungkook sampai berlubang-lubang.
" HAHAHAHAHA PADAN MUKA KAU JEON! " Jhope terbahak-bahak gelak. Sekali pandang dah macam mak tiri jahat yang lepas baru seksa anak tiri.
" WEHHH!! AKU DAH DAPAT INFO PASAL BUDAK BYUN BYUNTAE TU! " Jimin berlari ke arah mereka tangannya menayangkan satu fail coklat.
" BYUN BAEKHYUN BODOH! BYUNTAE TU KAU SORANG JE!" Geram Jungkook. Habis calar balar muka kena cakar. Ditendangnya kucing Parsi Taehyung masuk longkang yang salur ke loji.
" Tak kesah lah nama dia apa pun yang sure budak tu ada kai-" Belum sempat Jimin menghabiskan kata-katanya Jin meluru laju ke arah mereka sambil tercungap-cungap. Mereka bertiga hanya pandang Jin pelik.
" TAEHYUNG DAH SEDAR!!!! "
.
.
.
" Gomawo Yerin ah~"
" Tak ada apa-apalah Doktor Kim." Kata Yerin lalu pamit dan keluar dari wad tersebut. Taehyung memerhati sosok tubuh Yerin yang berlalu keluar. Tak tahulah kenapa dia rasa benci sangat kat Yeoja tu.
PAKK!
" Wah makin sado ah kau sejak sakit ni eh" Taehyung diam tak endah pujian Jimin. Matanya tertumpu pada 4 ahli yang lain.
" Mana Yoongi hyung? " Semua diam. Jin dan Jhope mula lah tecarik-carik. Lupa pula dia atok sekor tu.
" Cafe dia lah. Kitaorang ops sorry bukan kitaorang tapi Jin hyung sebab dia orang pertama tau kau dah sedar disebabkan itu dia lupa nak jemput atok lovely kite sekor tu. "Kata Jimin selamba. Dilirik sekilas Jin kat belakang yang tenung macam nak sambar dia hidup-hidup.
" So Jimin Seokkie Hyung ada info baru pasal orang yang cuba nak bunuh aku? " Semua terdiam buat kali kedua. Semua berpandangan sesama sendiri.
" B-bunuh kau? Ada orang nak bunuh kau ke Tae? " Taehyung terdiam kemudian menghela nafas.
" Aku rasa mayat tu ada kaitan dengan kes kali ni. Lagi satu aku rasa pembunuh macam dekat je dengan kita bertujuh sekarang. Kemungkinan dia tengah perhatikan atau curi dengar perbualan kita ataupun... " Taehyung berhenti bercakap matanya tajam pandang satu-satu wajah ahli di hadapanya yang tengah telan air liur yang tetiba terasa perit.
" Ataupun dia ada diantara kita sekarang ni. " Semua terkejut dengan olahan Taehyung. Memang mereka sekarang ni rasa macam diperhatikan.
' You're so genius Detective Taehyung' Tanpa mereka sedar satu bayangan muncul disebalik dinding dengan senyum terbit disudut bibir.
.
.
.
" Memandangkan semua dah ada kat sini aku nak start cerita macam mana kemalangan tu boleh berlaku pada aku." Kata Taehyung serius. Menatap satu-satu wajah Hyung dan Maknae.
Semua mengangguk teruja nak tahu apa jadi pada Taehyung. Setahu diorang Taehyung ni seorang yang selali berhati-hati bukan macam Jimin si pengorak-peranda.
" Pada malam tu aku dalam perjalanan pulang ke pejabat sebab si hoseokkie tu dah memekak dalam mesej aku. " Semua tenung Hoseok setajam pisau. Hoseok menggaru tengkuknya sambil tayang senyuman sebesar mungkin.
" Sorry TaeTae-ah~"
" Untuk pengetahuan korang sebelum tu aku kena serang depan kedai 7/11 dan siap bagi aku amaran berbaur mainan. "
" WHATTTT!!!! "
" Bodoh tak yah lah jerit sakit telinga aku. "
" Kenapa kau tak bagitahu kitaorang. Sekurang-kurangnya bagitahulah aku. " Jimin memuncungkan bibirnya sambil tangan silang dekat dada. Yang lain tengok rasa nak campak je Jimin tu kat Sungai Afrika. Mengada!
" Aku syak orang yang sama serang aku tu buatkan aku kemalangan. Sebab masa aku tengah pandu ada satu kereta langgar kereta aku dari belakang dan tembak tayar belakang kemudian langgar lagi kereta aku sampai terbalik." Mereka mengganguk setuju.
" Tapi apa motif dia nak bunuh kau? " tanya Namjoon.
" Aku rasa dia bukan nak bunuh aku seorang je tapi kita semua. Dia nak bunuh aku dulu mungkin sebab aku ni buat nyawa dia terancam. Lepas bunuh aku baru dia slow-slow bunuh korang." Mereka terpaku dengar olahan bernas yang keluar dari mulut Taehyung.
" Masuk akal jugak. "
" Sebernanya seminggu lepas aku ada berjumpa dengan seseorang suruh aku cari Byun Baekhyun yang aku sorokkan dari korang tahu. Aku sure yang korang tengah selidik pasal dia jugak kan. " Ngaku Yoongi akhirnya.
" WHHHHATTTT"
Jerit diorang buat kali kedua pada harini
Tbc~
Detective Tae is back!
Tk phm read blik chap2 s2