TD S2 (1)

249 31 3
                                    

" KIM TAEHYUNG!!!! "

Arghh...hyung ni...pepagi lagi dah memekak jerit nama aku. Taulah aku femes.

" Kim taehyung!!!!"

Dengan menyampahnya aku tenung wajah jin hyung yg bertepek dek tahi mata. Agaknya belum mandi kot? Fine aku tipu....aku nampak jin hyung masuk bilik air...krg jangan fikir mende lain eh..aku ni roomate jin yang hensem lgi cool.

" Woi...taehyung anak kim."

Sedap gula die je..panggil aku anak kim. Tak sedar diri dia pun anak kim.

" Mende Setan"

" Bangun!"

Larh...itu je...aku ingat jimin kene culik dgn suga tak pun namjoon mengamuk sebab tak dapat makan keropok lekor.

" Ye...aku bangun ni hyung."

" Kejut yoongi sekali. Pastu turun makan"

Ni yang malas ni aku kejut org tua penyu...dah lah tido mati..kan bagus kalau tak yah bangun terus..aku boleh jual cafe kau. Kaya aku...wuahaahahaha

" woi...jembalang tanah..kau berangan apa lagi. Tak reti nak mandi? Dah bernajis aku tengok muka kau"

Haish....aku taulah bile nak mandi..sebok je...

Tuali yg tergantung dekat celah almari aku capai dan melangkah masuk dalam bilik air.

~~~~~~

" Yoongi hyung~ ouh Yoongi hyung~"

Meremang pula bila aku buat suara lembut. Agak-agaknya Jimin cair tak dengar suara aku?

Yoongi mengeliat kekiri kekanan bila terasa katilnya menjadi berat.

" Hyung!! Bangunlah!!!" Aku jerit dekat telinganya. Biar hyung jadi pekak..senang aku buli nanti...

Pap!

Air mata aku tahan dari menitis. Sampai hati hyung tampar taetae...huhuh nak merajuk sejam ah camni.

" Kau..asal muka macam minta bau ketiak aku je?"

Bluek....entah baper tahun tak gosok..berdaki...

" Jin hyung suruh kejut hyung mandi then turun makan" Kataku dgn suara comel sambil buat dua jari berlaga yg mampu pengsankan seluruh perempuan kat dunia ni. Fine aku menipu...

Suga pandang aku dengan muka tak percaya maybe aku cute cangat kot. Dia berdiri di sebelah aku tak semena-mena punggung aku disepaknya.

" Gi turun dulu. Aku nak mandi. Cakap ngan Jin hyung harini aku tumpang kereta die" Suga berlalu masuk kedalam bilik air.

Dengan malasnya aku menuruni anak tangga menuju ke dapur. Jin hyung sibuk dengan 'isterinya' manakala Jimin pula.....ni yang aku geram...dia main need for speed tak ajak aku. Kuang ajar nyer ketot.

Baru nak melangkah kearah Jimin telefon aku bergetar. Dengan melasnya aku menjawab panggilan dari hobie.

" Ouh..hyung...napa call aku?"

"......"

" Arra....japgi aku sampai sana"

Panggilan dimatikan. Mataku tajam merenung jimin yg leka dengan dunia.

" PARK JIMIN!!" Bergema dorm dgn suara garau aku yg mcm Awie. Kau ado?

Tersedak jimin dibuatnya. Asal tetiba aku rasa ada aura hitam ek? Jin mana sesat dalam dorm ni. Jin hyung punya ke?

Gulp!

Aku rasa nyesal lak jerit sbb japgi aku bakal menempuh maut dari hyung-hyung.

" KIM TAEHYUNG!!!"

dah agak dah~

~~~~~~~~~~~~~

" V asal kau ajak aku gi tempat yg mcm jin bertandang je"

" Memanglah nama pun hospital lama. Takkan lah fun fair pula kat sini"

Jimin pandang aku tak percaya. What? Betul an aku cakap.

" Kau asal pandang aku mcm nak ngap aku je?"

" Aku bukan pandang kau lah bengap tu belakang kau"

Badanku pusing kebelakang ada bilik (wad) yang bercahaya. Pelik? Setahu tadi masa aku dgn jimin masuk gelap je. Takde pula nampak tanda-tanda lampu menyala. Lampu pendaflour pun dah terkopak.

Aku pandang jimin. Jimin pandang aku. Jangan-jangan.....

Hantu?

[C] The detectiveWhere stories live. Discover now