Jin pov ~
Jin hanya diam memikirkan sesuatu. Jin membaca fail yang diberi jungkook.
26 JANUARI 2567, Seoul. Sebuah kereta putih terbabas sehingga melanggar tiang elektrik menyebabkan kereta tersebut terbakar terkena aliran elektrik. 5 orang terkorban hanya 1 yang selamat. Mangsa yang terselamat bernama Sehun. Sehun memberitahu keretanya terbabas disebabkan sebuah Van hitam melanggar keretanya dari belakang. Jalan raya liicin disebabkan hari hujan membuatkan keretanya terbabas teruk. Sehun sempat keluar dari kereta sebelum terbakar.
End jin Pov
BTS memandang antara satu sama lain. Tak sangka kereta yang diorang langgar tu milik Sehun.
Flashback...
~ fire.. Fire.. ~ gegar van bts dengan tarian diorang. Jin yang memandu hanya menggeleng. Suga pula buat muka menyampah sebab bising sangat dia tak boleh tido.
Jin: Diam lah! Hyung nak memandu dengan tenang. Hari hujan bahayalah kalau korang bising kalau terlanggar kereta orang macam mana. Tak pasal² hyung kena bayar ganti rugi.
Namjoon: Hyung ni membebel jer tak aman lah kitaorang nak nyanyi. Sibuk je. Memandu jelah.
Hope: klau hyung kena bayar ganti rugi. Kami boleh bayar. Ingat kitaorang takda duit.
Suga yang duduk di kerusi depan sakit hati mendengar cacian dari kawannya.
Suga: Hoii!! Membebel hotak mak kau hijau!! Jin hyung cakap benda yang betul. Kalau kereta orang tu rosak memang boleh ganti kalau nyawa orang tu rosak kau nak ganti dengan apa! Jasad kau? Roh kau? Kau ingat nyawa boleh beli ker!
* memandang tajam mereka berlima*Mereka berlima terdiam mendengar kata² bisa yang keluar dari mulut Min Yoongi. Jin menunjukkan *thumbs up* pada Suga. Suga hanya diam memeluk patung kumamon yang baru dibeli tadi. 🐻
Jk: Alah!! Hyung ni.. Sekejap je..
V: Bwi.. BWI AVSVFVVVDVVVVBB...
jimin: benda yang kau cakap tu.
Namjoon membuka semula lagu fire. Van BTS bergegar kembali dengan tarian mereka berlima. Tanpa sedar Jin terlanggar sebuah kereta putih hingga terbabas dan melanggar tiang elektrik. Jin cemas dan call ambulans lalu van mereka berlalu pergi.
End flashback.
Suga dan Jin memandang mereka berlima dengan pandangan tajam
Jin: Kalau korang dengar cakap hyung. Benda ni takkan jadi.
Suga: betul tu! Lain kali dengar cakap orang yang lagi tua dari korang. Bukan dengar cakap orang tak cukup umur!! *memandang jungkook*
Jk: Mianhae... Suga Jin Hyung!! Mianhae Sehun...
Bts yang lain menundukkan kepalanya didepan Sehun. Sehun hayan senyum memandang mereka berlima.
Sehun: Baguslah kalau korang dah tau kesalahan korang.
Bts terkedu mendengar kata² sehun.
Taklama kemudian terdengar bunyi kereta polis masuk ke perkarangan bangunan kosong.
Suga: Sehun nak kami tolong kau ringankan hukuman kau? Memandangkan kami pun salah juga dalam hal ni.
Sehun: Tak pe lah Suga! Aku rasa baik aku ikut kawan aku yang lain tenang kat sana. *menangis*
Bts yang lain ikut menangis bila mendengar kata² Sehun.
___________________________
Setahun kemudian~
Jk: Harap roh sehun dengan kawan dia tenang dekat sana.
*meletakkan bunga*Jhope: Pfffttt.. Tak sangka kereta yang kita langgar milik sehun. Wuahhhh!!
Suga: Sapa suruh kau tak nak dengar! Baru sekarang nak menyesal?!
V:Dah lah tu. Benda yang lepas jangan dikenang. Kita yang masih bernyawa ni perlu teruskan hidup jangan melangkah ke belakang.
Jin: Kes dah selesai. Pejabat penyiasatan pun dah siap. Hyung nak balik nak masak.
Namjoon: Hyung ni tu pula yang difikirkan.
Jimin: Harap² roh mereka tenang dekat sana.
BTS memandang ke langit sambil tersenyum...
The end....