Ain
Aku leka menyemak kerja kertas yang perlu aku hantar kepada majikan aku untuk kali terakhir. Okey, aku dah puas hati. Aku pun bangun dari duduk lalu menuju ke pejabat majikan aku. Aku mengetuk perlahan pintu pejabat itu sebelum membuka pintu tersebut. Tengku Aryan yang melihat diriku memberikan senyuman manisnya.
" Tengku ini kertas proposal yang Tengku minta saya cari sebentar tadi,"
Aku meletakkan kertas kerja tersebut di atas meja kerja Tengku Aryan.
" Thank you so much, Ain. You know that I can't live without you. I cari proposal tu dari semalam tapi langsung tak jumpa. Hari ni bila I minta you carikan sekejap je you dah jumpa,"
Pujian Tengku Aryan hanya aku sambut dengan senyuman nipis. Aku tahu yang lelaki dihadapan ini mempunyai hati kepada diri aku tapi masalahnya aku hanya mencintai Daniel. Aku hanya memerlukan Daniel disisi aku.
" Ain, You nak lunch sekali?,"
Aku yang mendengar pelawaan Tengku Aryan terus menggigit bawah bibir. Adui, hari ni aku dah janji dengan Daniel untuk keluar makan tengah hari bersama. Adus, nak bagi alasan apa ni?
" Emm, I'm sorry Tengku. Hari ni saya ada hal,"
Aku menjawab dengan agak jujur. Tengku Aryan hanya menganggukkan kepalanya sebelum menyemak kertas kerja tersebut. Aku meminta izin untuk keluar sebelum melangkah keluar dari pejabatnya.
℉β℉β℉β℉β℉β℉β℉β℉β℉β℉β
Tengku Aryan memerhatikan gelagat Ain yang sedang leka mengemas meja kerjanya sebelum keluar makan tengah hari. Sejak hari pertama dia menggantikan tempat papanya, dirinya sudah terpikat untuk mengenali Ain dengan lebih rapat. Sejak itu, Tengku Aryan semakin jatuh hati kepada gadis yang diberi nama Nur Ain Natasya. Namun, gadis itu seperti mengelak daripada mengenali Tengku Aryan dengan lebih rapat.
Dia mendapat tahu daripada pekerja lain yang Ain masih lagi tidak mempunyai hubungan dengan mana-mana lelaki. Namun begitu, gaya gadis itu seperti dia sudah menjalinkan hubungan dengan seseorang.
Tengku Aryan mengeluh perlahan sebelum mengemas meja kerjanya dan keluar dari pejabatnya kerana dia juga ingin mengisi perutnya yang sudah kosong.
℉β℉β℉β℉β℉β℉β℉β℉β℉β℉β
Daniel menunggu Ain dengan penuh sabar di hadapan pejabat tempat rakannya itu bekerja.
YOU ARE READING
Friends With Benefit [C]
Romance21 sx 2 person that swear never involve in love. They being together just for fun. Just for fulfill their lust until one day.. The girl want to get married and the guy seem lost. Another guy really love that girl and would do anything for her. What...