Ain
Aku baru sahaja selesai mengemas dapur dan aku menuju ke ruang tamu sebelum melabuhkan punggung di atas sofa. Daniel sedang sedap tidur didalam bilik. Aku memasang televisyen dan menonton k-drama bertajuk Hwarang.
Banryu dan Hansung begitu kacak. Aku ketawa kecil apabila melihat gelagat pelakon-pelakon Hwarang. Comel je mereka bergaduh. Ketika itu, Daniel turun dari tangga dan menuju ke arah aku.
" Ain, kau tengok cerita apa?,"
Tanya Daniel sejurus sahaja dia melabuhkan punggungnya disebelah aku. Aku hanya mendiamkan diri kerana sedang khusyuk menonton drama Hwarang.
" Babe!! I'm asked you a damn question!! Answer me!!,"
Daniel merengek manja. Aku mendengus perlahan sebelum bersuara.
" Kau ada matakan? Tengok la aku tengok cite apa? Buta apa mamat ni?,"
Bebel aku sambil menonton kembali drama Hwarang. Daniel menjeling aku sebelum menonton juga drama Hwarang.
Tamat sahaja drama tersebut, Daniel mengambil remote televisyen lalu menukar ke saluran HBO hd. Aku membuat muka meluat sebelum bangun dari duduk namun aku kembali terjatuh duduk di sebelahnya." Stay with me,"
Ujar Daniel dingin. Aku hanya mampu duduk diam disebelahnya kerana aku tahu kalau aku bangun, mati aku Daniel belasah aku. He can be so crazy sometimes.
Aku pernah kena pukul dengan dia sekali masa tahun lepas sebab aku menggatal dengan salah seoarang pekerja dia. Habis lebam muka aku, makan penampar dia. Lepas tu aku dah tak berani cari pasal dengan Daniel. I'm just gonna do whatever he said when he being cold at me.
" Ain, kau nak kahwin bila?,"
Aku terkejut mendengar pertanyaan Daniel. Aku memandang tepat ke arah wajahnya. Daniel masih memandang ke arah televisyen ketika itu. Kenapa Daniel tanya soalan macam ni? Dia dah sedia nak kahwin dengan aku ke?
" Kalau boleh sekarang aku nak kahwin dengan kau tapi aku tahu yang kau tak nak kahwin lagi,"
Ujar aku pendek sambil memeluk tubuhku. Suasana ketika itu memang tegang. Aku boleh merasakannya. Daniel menutup televisyen sebelum memusingkan tubuhnya menghadap aku. Aku tak berani pandang muka dia ketika itu.
" Ain look at me,"
Aku mengangkat wajah aku lalu memandang ke arahnya dan Daniel memegang kedua belah wajah aku.
" Nur Ain Natasya, jom kita kahwin,"
Aku yang mendengar kata-kata Daniel hampir gugur jantung kerana tidak percaya dengan apa yang keluar dari mulut rakan aku itu.
" A..ap.apa ya..ng... k...au.. ca...ca...kap ni? Ka..ka..u n..a...k ka...ka...kah..win.. de...de..de...ngan a...a...a...ku ke?,"
Daniel menganggukkan kepalanya lalu memberikan senyuman manisnya. Ketika itu, air mata aku turun membasahi pipi dan aku terus mencium romantis bibirnya dan Daniel membalas ciuman tersebut sambil memeluk erat tubuh aku.
" Aku sangat mencintai kau, Muhammad Daniel Arasy. Terima kasih sayang, terima kasih sangat-sangat. I love you so much!!,"
YOU ARE READING
Friends With Benefit [C]
Romance21 sx 2 person that swear never involve in love. They being together just for fun. Just for fulfill their lust until one day.. The girl want to get married and the guy seem lost. Another guy really love that girl and would do anything for her. What...