Ain sedang mengemas katil dan ketika itu iPhone 7 + milik suaminya sedang berbunyi menandakan WhatsApp masuk. Ain menuju ke arah meja lampu dan mengambil iPhone 7+ milik suaminya.
Kemudian, dia duduk di sisi katil lalu membuka aplikasi WhatsApp suaminya.
Hmm, banyak pesanan dari pejabat dan matanya terus tertacap di pesanan paling atas, Tengku Nadia. Dia terus membuka pesanan tersebut.
Nadia
Abg, mlm nnt abg dtg tau umah Nad mcm mlm Rabu tau. I miss you so much. 😘💋
5.00 p.m ✅✅
Ain yang membaca pesanan tersebut terus menggigil tubuhnya menahan diri daripada menangis dan mengamuk. Kemudian, dia membaca pesanan pada hari - hari sebelum ini.
Tengku Aryan tidak pernah melayan pesanan yang diberi Tengku Nadia selama mereka berkahwin sejak 4 bulan tapi 3 minggu selepas kejadian di cafe, suaminya selalu berbalas WhatsApp dengan Tengku Nadia.
Hatinya sudah berkecai seperti kaca dan dia teringat akan salah satu pesanan yang dibalas suaminya.
I don't know why, but I think that Ain can't pregnant because we are already 4 month getting married but she still doesn't have any pregnancy symptoms.
Tengku Aryan yang baru selesai mandi terkejut melihat Ain memegang iPhone 7+ miliknya.
“ Ain buat apa dengan phone abang tu?,”
Ain yang mendengar pertanyaan suaminya terus meletakkan iPhone 7+ itu di atas katil lalu memberikan senyuman palsu.
“ Nothing, just your p.a call to remind you about your meeting,”
Tengku Aryan menganggukkan kepalanya lalu menuju ke arah isterinya dan cuba memeluk tubuh Ain namun, Ain mengelak dari dipeluk.
Tengku Aryan pelik melihat perubahan isterinya.
“ Do anything ok my love?,”
Ain yang mendengar pertanyaan suaminya terus menghadap Tengku Aryan dan cuba memberikan riak wajah tenang sebelum bersuara.
“ Abang, malam rabu yang abang cakap nak pi dinner tu, abang ada pegi mana-mana ke selepas dinner?,”
Tengku Aryan yang mendengar pertanyaan isterinya terus terkedu. Ain dah baca ke message dia dengan Nadia tadi?
Tengku Aryan memeluk tubuhnya.
“ Abang terus balik la. Kenapa sayang tanya soalan macam tu?,”
Ain yang mendengar jawapan suaminya tersenyum sinis sebelum bersuara.
“ Tak ada apa-apa la. Mana la tau abang pergi melencong tempat lain. Laki ni mana kita tau, dia punya gatal macam mana. Bini setia menunggu dekat rumah, dia pegi mencari betina dekat luar sana, nak tengok benih dia melekat ke tidak dekat betina lain selain isteri dia. Almaklumlah,benih dia tak melekat dekat rahim bini sendiri,”
Sindir Ain lalu menuju ke meja soleknya dan duduk dikerusi. Tengku Aryan yang mendengar sindiran isterinya dilanda kemarahan.
YOU ARE READING
Friends With Benefit [C]
Romance21 sx 2 person that swear never involve in love. They being together just for fun. Just for fulfill their lust until one day.. The girl want to get married and the guy seem lost. Another guy really love that girl and would do anything for her. What...