Part 6

479 54 3
                                    

Ketukkan demi ketukkan di pintu utama rumah agam itu membuatkan Jimin terkejut beruk.

Siapa pulak datang malam-malam macam ni?

Dengan cepat Jimin membuka pintu.

"SURPRISE JIMINIE!!!"

"Yah!!! " Jimin gembira melihat semua mereka pulang ke rumah agam itu. Mereka duduk di ruang tamu yang sememangnya amat besar. Yelah 7 orang, kesemuanya bukan calang-calang kerja! Bil beratus pun pejam celik pejam celik je bayar.

Jimin memeluk lengan Yoon Gi, dia amat merindukan Yoongi. Yelah partner yang paling dia rapat duhh..

"Jauh lah sikit.. Kau buat saya takut lah.." Suga menolak Jimin secara berhemah sambil membuat muka kelat.

"Alaaa hyung ni! Dahlah lama tak pulang. Tak rindu saya ke?"

"Arghh tak.." Yoongi tetap dengan swagnya.

Taehyung dengan Jungkook bagaikan dah beribu tahun tak jumpa, asyik berkepit memanjang! Vkook stan!! ♥

"Korang semua ni pehal tetiba datang serentak? " Jimin terasa pelik dengan kedatangan mereka secara serentak itu.

"Ho seok bagitau kitorang kau dah nak kahwin.  Betul ke?" Namjoon mula berbicara sementara Jin asyik mengunyah makanan di sebelah Namjoon. Aiguu eomma & appa BTS.

Jimin menggaru belakang tengkuknya yang tidak gatal.

"Ha'ah.."

"Awal kahwin.." Jin menyakat sambil mulutnya di penuhi makanan.

"Terpaksa.. Lagipun ni dah jadi perjanjian appa saya. Bukan tu je, saya dah cintakan yeoja tu."

Ho seok turun ke ruang tamu. Dia terlalu gembira melihat mereka terkumpul. Ho seok menghampiri mereka sambil menyindir.

"Alaaa kalau Jimin tak kahwin korang mana pulang kan? Rumah ni pun baik buat zoo je. Bagi haiwan semua tinggal, manusia kat dalam rumah ni pun taklah pandai nak pulang. Asyik dengan hal sendiri je. Kan Jimin? " Jimin mengangkat ibu jarinya tanda 'Setuju'

"Ha'ah.. Kitorang pun ada kerjaya. Pun busy juga ." Mereka berlima saling pandang memandang. Jungkook dan Taehyung berdiri menghampiri Jimin dan Ho seok.

"Kitorang minta maaf. Banyak hal lah tulah tak leh pulang. Kena stay jugak." Jungkook mulakan bicara. Jimin berdiri dan memeluk Jungkook.

"Kookie!!!! Mogoshiposo!!!"

"Jiminie hyung... Kookie nak tanya ni.." Jimin mengesat air matanya.

"Apa dia?"

"Asal awak ni tak pandai tinggi- tinggi huh?" Jimin membuntangkan matanya.

"Yah JEon Jung Kook!!! " Jung kook melarikan diri dari Jimin dan mula dah aksi kejar mengejar. Taehyung tergelak melihat mereka yang dah serupa macam beruk. Ho seok hanya menggelengkan kepala.

Jungkook ngan Jimin kalau bersama tak henti-henti lah gelagat dorang tu. Jimin tercungap-cungap kepenatan mengejar Jungkook yang aktif itu.

Saya tau nak kerja kan Jungkook.macam mana!!

Jimin tersenyum sinis dan mendapatkan Taehyung. Jungkook yang melihat gelagat Jimin hanya memerhati.

"Taehyung... Saranghae.." Jimin memeluk taehyung. Jungkook dengan cepat berlari mendapatkan Taehyungnya.

"Yahh yahh!!! Jangan pegang Taehyung saya!! Dia milik saya bukan kau!!" Jungkook menampar punggung Jimin dengan kuat.

"Yahhhh JEON JUNG KOOK!!" wajah Jimin menjadi merah dan dengan cepat Jungkook melarikan diri. Jimin mengejar Jungkook dengan sekuat tenaga. Taehyung dan yang lain hanya memerhati gelagat mereka. Pecah perut ketawa tengok gaya dorang tu macam budak.

"Jungkook!!! Kau ni memang tak pernah nak berubah!!"

"Alaaaa Jiminie hyung pun tak pandai berubah!!! Masih tu tu jugak tingginye!!" Jungkook tergelak sakan. Mereka macam nak lawan tinju je lagaknye sebab meja makan menjadi pemisah.

"Yah! Saya ngan Suga beza 1 cm je! Kenapa kau tak ejek Suga je!"

"Alaa kau tak swag! "

"JEON JUNG KOOK!!!!!!!" Jungkook melarikan diri mengikut pintu belakang dan Jimin tetap mengejarnya.

"Ehhh ehhh nak kemana pulak.dua kucing tu?" Nam joon dan yang lain masih dengan sisa ketawa mereka. Tiba-tiba.. Terdengar suara Jimin memanggil-manggil nama Jungkook dan Jungkook masuk ke dalam rumah . Jimin tetap mengejar Jungkook.

Letusan tawa makin menjadi-jadi. Taehyung yang melihat Jungkook dan Jimin sudah tidak tertahan hati nak gelak.

"Wehh dah lah tu Jungkook! Jimin dah nak kahwin tu, janganlah kacau" Jin cuba untuk bercakap tetapi sisa tawanya menghalang.

"Jiminie hyung... Ok ok.. Kookie surender. " Jimin juga tercungap-cungap kepenatan.

"Kau ni kalau tak cari pasal memang tak sah kan?!" Jungkook mendapatkan Jimin dan memeluknya. Jimin menumbuk perlahan lengan Jungkook.

"Ni dah nak jadi suami orang, nak kacau lah kejap. Nanti kalau dah kahwin hyung dah tak dapat kejar-kejar dengan kookie!"

"Kau ni kan! Jangan lah ejek saya lagi!"

"Dah kau tu pendek. Nak buat cam mana?" Jimin menjelirkan lidah. Mereka kembali ke ruang tamu dan Jungkook duduk di sebelah Taehyung.

"Ohye! Jimin! Saya lupa.. Pasal modeling tu.. Saya dah kena offer. Saya dah sediakan satu borang lagi untuk kau.. Nak?"

Mereka semua tertarik dengan topik Ho seok itu.

"Nak je. Ada juga duit tambahan saya nanti. Dah ada isteri kan. Setakan gaji RM 5000 sebulan mana lah nak cukup belanja pempuan tu. Berapa kita dapat?"

"Kita jadi duta PUMA. Kau nak?"

"Mesti famouse kan?"

"Tak jugak.. Lebih kurang macam kita jadi pilot lah.  Famouse dalam kalangan pilot dan tempat lapangan terbang je. Kalau luar luar tu dah takde dah." Taehyung mencelah.

"Tak ajak kita sekali ke?"

"Nak ajak tapi korang tu dah sibuk memanjang. Ada ke masa untuk photoshoot?"

"Yelah.." Taehyung membuat muka sedih.

"Miane.. Jimin.. Ho seok.. Kitorang bukan apa.. Kitorang semua busy. Pilot ni tak pelah. "

"Masalahnye asal Jin hyung tak pulang? Doktor je pun.." Jin tersenyum manis.

"Saya lupa nak bagitau! Saya bukan setakat doktor dah sekarang! Saya dah jadi Chef. Pegi luar negara." Ho seok dan yang lain terlopong.

"Jongmal?!" serentak mereka bercakap.

"Wae? Tak leh ke?"

"Ikut hyung je lah.." mereka serentak bercakap lagi.

[SKIP]

Malam itu ahli BTS semua tidur di rumah agam mereka. Ho seok menyerahkan borang itu dan meminta Jimin mengisinya.

Selepas itu Jimin menyerahkan kembali borang kepada Ho seok.

"Jimin.. Nanti kalau ada photoshoot saya info kau. Dahlah jom tidur. Esok saya nak bangun awal, nak pegi syarikat tu"

"I will miss you Hobie hyung" Jimin memeluk Ho seok untuk melunaskan rindu nanti .

_Miane kalau bosan.. Btw Hi!! Wahhh ramai pulak secret readers. Vote lah. Jebal!! ╥﹏╥
_Be Continue♥

+Faithfull+Where stories live. Discover now