1

544 10 3
                                    

Jag satt på mitt rum och gjorde läxor. Det var lördag förmiddag och jag hade inget annat att göra även fast läxan inte skulle in förens på torsdag.
Plötsligt knackade det på min dörr och in i rummet kom min mamma Anette. Hon log brett mot mig och granskade mig uppifrån och ned sedan nickade hon för sig själv.

- Vad är det mamma? frågade jag förvånat. Så där brukade mamma aldrig göra, det var nästan lite obehagligt.

- Va, nej ingenting, sa hon och skakade på huvudet.

Okej, men ville du något?

Jo just det, eh.. jo det är så att det kommer komma en familj hit på middag ikväll..

Okej..? svarade jag förvånat. Det var väldigt länge sen någon hade varit på middag hos oss.

Bara så du vet, sa hon och gick ut ur rummet.

Jag satte mig i min säng och tänkte på vilka det kunde vara som skulle komma. Kanske var det några av mammas kolegor? Fast nej, då skulle hon nog ha sagt det. Nu verkade hon mer hemlighetsfull på något sätt.
Jag tänkte inte mer på det utan tog upp min mobil. Jag hade fått en snap från min bästis Rebecca.
Jag låste upp mobilen och gick in på snapchat. Min mobil var ganska gammal och seg så det tog ett tag innan jag kom in. När den laddat klart snapen klickade jag på " Beccis ♡" och snapen öppnades. Det var bara en tråkig svart bild med texten "Göru?" Jag klickade bort snapen och tog en bild på min läxa. "Pluggar dd?"
Det tog inte lång tid innan det kom en ny snap där det stod "Haha, din lilla pluggis." Jag hann inte svara förens nästa snap kom "Ska du med ut ikväll?" Jag suckde, samma sak varje vecka. Alla mina vänner skulle ut och festa, men det är inte riktigt min grej. Jag är hellre hemma och tittar på film med familjen eller sitter på mitt rum och läser.
Idag hade jag iallafall en bra anledning att säga nej. Jag svarade "Nej tyvärr, vi får främmande ikväll."

Plötsligt knackade det på min dörr igen men den här gången var det min lillasyster Bella som kom in.

- Vi ska äta nu!

- Okej, jag kommer, svarade jag och följde efter henne ner för trappan till under våningen där köket låg.

Jag hatar honom!Where stories live. Discover now