14

142 4 1
                                    

Det var en timme kvar tills jag skulle åka till Rebeccas fest och jag skulle börja göra mig iordning.  Jag gick till mitt rum och satte på mig min klänning som jag hade tänkt ha. Sedan gick jag till min spegel och började sminka mig lite. När jag var klar tog jag fram min plattång. Mitt hår var rakt men blev väldigt lätt vågigt viljet jag inte tycker är då snyggt.
Medans jag väntade på att den skulle bli varm tog jag fram mina små låga klackar ur min garderob. Jag drog plattången genom håret några gånger tills jag var nöjd och sedan bakade jag några steg och speglade mig i den stora spegeln. Det fick duga.

När jag kom fram stod Rebecca och satte upp decorationer. Snart skulle folk börja komma.
Efter bara en liten stund var lägenheten full med folk.

- Jag trodde du sa att du inte skulle bjuda så många! skrek jag och försökte överrösta den höga musiken.

Rebecca tittade på mig och skrattade.

- Det gjorde jag ju inte heller!

Jag stod i ett hörn och tittade på medans hon gick bort och började prata med några killar på dansgolvet. Det var inte direkt den här typen av fest jag trodde att det skulle bli. Mer en fest när vi pratade och åt snacks. Om ni fattar vad jag menar. Jag gillar inte sådanna här fester. Massa okänt folk som bara dricker och är fulla. Man vet aldrig vad som kan hända. Och all den här höga dunkande musiken gav mig huvudvärk.
Jag bestämde mig för att gå ut i köket och ta ett glas vatten.

När jag stod där och hällde upp vatten hörde jag att någon annan också kom in i köket. Jag vände mig om för att se vem det var och blev förvånad när jag såg Dennis, en kille från skolan, stå där.

- Hej
- Ehm..hej!
- Vad gör du?
- Eh.. ah dricker lite vatten bara..

Han log och började gå framåt mot mig. Vilket bara gjorde mig änu mer osäker. Plötsligt stod han bara någon centimeter från mig.
Mitt hjärta slog hårt. Vad fan höll han på med. Jag blev ju nästan rädd.
Då tog han ett litet steg bak. Och började kolla lite konstigt på mig.

- Mår du bra?
- Va? Såklart jag gör!

Han kollade skeptisk på mig och rykte sedan på axlarna

- Du såg lite blek ut bara.

Jag viste inte vad jag skulle svara.

- Eh.. jaha nej jag mår..

Precis när jag skulle säga det sista började jag känna mig yr. Hela rummet snurrade och jag kände plötsligt hur jag tappade balancen. Jag landade på golvet med en hård smäll.

Jag hatar honom!Where stories live. Discover now