Jag och Rebecca satt i köket och höll på med våra mobiler. Hon sträckte sig och visade mig en bild på en kille.
- Vist är han snygg? frågade hon.
- Kanske det, svarade jag och ryckte på axlarna.
- Men kom igen, du tycker ju aldrig att någon är snygg!Jag skakade på huvudet och satte mig till rätta i stolen.
- Fan!
- Vad? frågade jag.
- Min mobil håller på att dö!
- Men ladda den då?
- Hah ja jag får väll göra det..Hon gick ut i hallen och kom snart tillbaks med en laddare.
- Vad gör vi nu då?
- Jag vet inte..., svarade jag.
- Kan vi inte gå upp till ditt rum?
- Okej då.Vi gick upp för trappen och in i mitt rum. Jag satte mig på sängen och Rebecca satte sig bredvid mig. Vi satt precis så som jag och den där killen gjort för exakt en vecka sedan.
- Vad fint du har gjort! utbrast hon.
- Tack... vi får ju främmande idag igen så då var jag tvungen att städa, suckade jag.
- Idag igen? frågade hon förvånat.
- Mmm...
- Av vem? Den där familjen?
- Ja...
- Kul?
- Nej inte direkt, skrattade jag.
- Okej.. jag och Robin ska på bio ikväll iallafall.
- Va kul! sa jag och försökte låta glad.Robin var Rebeccas kille och de hade varit ihop i snart ett år.
- Du borde också skaffa dig en pojkvänn! Så kunde vi hitta på saker tillsammans ju.
Jag tittade trött på henne, jag hade aldrig haft en kille och så skulle det nog alltid vara. Jag var inte den typen som lätt blev kär i någon.
Jag suckade.- Finns det värkligen ingen du gillar? frågade hon desperat.
- Nej.
- Men kom igen jag är din bästis!
- Jamen det finns ingen! Okej!?Hon suckade. Efter en stund tittade hon på mig med en blyg och frågande blick.
- Ingen kille, ingen tjej?
Jag tittade förvånat på henne. Hon var verkligen inte den typen av person som trodde att folk vara homosexuella hur som helst.
- Nej, svarade jag. INGEN.
Det var tyst ett tag.
- Vad är klockan, frågade Rebecca.
Jag tog upp min mobil och kollade.
- Snart halv 4. svarade jag.
- Okej då kanske jag måste gå, ska vara hos Robin vid 5.Vi gick ner för trappan och in i hallen. Hon tog på sig sina skor och sin jacka.
- Hej då då!
- Hej då!Jag stängde dörren bakom henne och gick tillbaka till mitt rum.
YOU ARE READING
Jag hatar honom!
Teen FictionMelissa är en helt vanlig 16 årig tjej. Hon har aldrig vart särskilt inrressrrad av killar och har aldrig haft en pojkvän. Men en dag kommer det en okänd kille hem till henne som vänder hela hennes värld upp och ner...