Först vill jag bara däga att jag är jätte ledsen att det tog så långtid innan detta kapitlet kom och att om ni vill att det ska komma oftare så får ni gärna rösta och kommentera så jag vet ! Kommentera om ni vill ha en bok två sen också när den här boken är slut och gärna titelförslag!😚
--Jag var inte säker på att vi fick ta popcorn men började ändå leta i skåpet. När jag hittat dem och lagt in dem i micron tog jag fram en stor skål. Medan jag väntade kollade jag i kylskåpet efter något att dricka.
- Går det bra?
Jag vände mig förvånat om och fick syn på killen som log stort.
- Ja, svarade jag snabbt och försökte låta säker så att han skulle gå igen.
Men det gjorde han inte utan gick fram och tittade i micron istället. Han vände på huvudet och tittade på mig. Jag viste inte vad jag skulle göra så jag titade bara osäkert runt i rummet. Jag såg i ögonvrån hur han kom närmare. Jag tittade upp på honom när jag var nästan precis vid mig. Han öppnade munnen och var antagligen på väg att säga något men precis då så pep micron *Pipip*
Jag smet mig snabbt förbi honom och fram till micron. Jag tog ut påsen, hälde ner popcornen i skålen och gick iväg mot vardagsrummet igen utan ett ord.När jag kom fram ställde jag skålen på bordet och satte mig i ena änden av soffan. Jag hoppades att han inte skulle sätta sig så nära mig den här gången.
Jag tittade mot honom och till min förvåning så satte han sig faktist i andra enden av soffan.
En konstig känsla spred sig genom kroppen, det var nästan som om jag blev besviken att han inte satte sig vid mig. Var han ledsen eller arg på mig? Vad hade jag gjort för fel? Jag skakade bort tankarna, jag ville ju inte att han skulle sitta vid mig. Jag sneglade mot honom och han verkade ganska inne i programet på tvn. När jag kollade dit såg jag att det var något barn program. Jag fnissade men vågade inte byta kanal så jag sträkte mig fram för att ta några popcorn istället. När jag satte mig tillbaka i soffan igen kände jag hur han tittade på mig. Jag vände huvudet mot honom och precis då tog han snabbt tillbaka huvudet mot tvn. Vi satt tysta och kollade på tvn det var faktiskt ett ganska bra program. Trio tror jag det hette. Då och då lutade någon av oss fram för att ta mer popcorn annars satt vi helt stilla.Precis när jag stoppade handen i skålen kände jag hur han också skulle ta popcorn och plötsligt nuddade våra händer varanda. Jag drog snabbt bort min hand och tittade generat på honom. Det var ju alltid så det var i romantiska filmer.
När programmet och popcornen var slut tog jag skålen och gick till köket. Jag han precis skölja ur skålen och ställa in den i skåpet igen innan jag plötsligt hörde hur någon ryckte och drog i hantaget på ytterdörren. Jag gick ut i vardagsrummet igen och kollade frågande på honom men han såg lika förvånad ut själv. Sakta började jag gå mot hallen. Jag var så rädd att hela jag skakade.
YOU ARE READING
Jag hatar honom!
Teen FictionMelissa är en helt vanlig 16 årig tjej. Hon har aldrig vart särskilt inrressrrad av killar och har aldrig haft en pojkvän. Men en dag kommer det en okänd kille hem till henne som vänder hela hennes värld upp och ner...