Vi gick in i köket och jag satte mig på min vanliga plats vid ena änden av bordet. Mamma hade lagat spaghetti och köttfärssås som är en av mina favoriträtter så jag tog en stor potion och började äta.
- Melissa! Tänk på hur du äter, sa min mamma förskräckt när hon såg hur jag slaffsade i mig maten.
- Vadå? svarade jag irriterat. Jag får väl äta hur jag vill!
- Jo, men det ser lite otrevligt ut bara, la sig pappa i.
Jag blängde surt på dem men åt lite försiktigare den här gången.
Resten av måltiden bestod av tystnad men när vi hade ätit upp och jag precis skulle gå sa mamma att hon ville prata med mig och Bella.- Jo, började hon. Som jag berättade förut så kommer det en familj hit på middag ikväll och..
- Vilka är de igentligen? avbröt jag henne.
Mamma kollade lite på pappa men sedan vände hon sig mot mig.
- Det är några gamla vänner till mig och pappa och deras barn, svarade hon och log en konstigt tillgjort leende mot mig.
- Okej, svarade jag kort.
- Iallafall så kommer de hit klockan 6 så då vill jag att ni ska ha städat upp i era rum och ha duschat!
Jag kollade på klockan den var halv 2. Då hade jag altså 4 och en halv timme på mig.
- Okej, svarade jag och Bella och började gå ut från köket.
- Jo just det en sak till.
Jag och Bella stannade och vände oss mot mamma.
- Jag vill att ni har på er era fin klänningar!
Jag gick tillbaka till mitt rum och kollade mig omkring. Det var inte jättestökigt så det skulle nog gå ganska snabbt att städa.
När jag var klar la jag mig på sängen och tog upp mobilen. Jag hade fått ytterligare en snap från Rebecca så jag gick in på snapchat. "Haha okej, av vem då?" stod det när jag öppnade den och jag svarade med "Venne, några som mina föreldrar känner."
Efter att lite snabbt kollat igenom instagram och facebook bestämmde jag mig för att det var dags att duscha. Jag tog mitt schampoo och balsam och gick mot badrummet. Jag duschade lite snabbt och sedan torkade jag mig och gick tillbaka till mitt rum. Nu var klockan 4. Jag satte på mig mjukis kläder och lätt mitt långa mörkblonda hår självtorka medans jag började sminka mig. Jag sminkade mig inte så mycket bara lite fondation, consealer och mascara. När jag var klar gick jag och tog fram min ljusrosa finklänning som jag fått i födelsedagspresent förra året när jag fyllde 15 år. Jag tog av mig mina mjukis kläder och satte på mig klänningen. Den hade nästan blivit lite liten men det fick duga. Jag bestämmde mig för att locka håret. Jag tog fram min locktång och började lite slarvigt locka. Precis när jag lockade sista slingan ringde det på dörren. Jag kastade en snabb blick på klockan. Den var prick 6, altså måste det vara de som kom. Jag tittade mig i spegeln en sista gång och gick sedan mot trappen.
När jag kom närmare hörde jag röster.
Jag gick ned för trappen och när jag kom in i hallen tystnade rösterna. Alla tittade på mig. Där nere stod mamma, pappa och Bella tillsammans men en mörkhårig lång man, en blond smal kvinna, en liten flicka som såg ut att vara i samma ålder som Bella och sen en lång brunhårig tonårskille...
YOU ARE READING
Jag hatar honom!
Teen FictionMelissa är en helt vanlig 16 årig tjej. Hon har aldrig vart särskilt inrressrrad av killar och har aldrig haft en pojkvän. Men en dag kommer det en okänd kille hem till henne som vänder hela hennes värld upp och ner...