Jag tittade ut genom titthålet och fick syn på...
- Mamma!? utbrast jag och öppnade snabbt dörren.
Mamma och pappa klev in och då såg jag att killens föräldrar stod där ute.
Medans mamma tog av sig sina skor betättade hon att de hade bestämmt att Sabina skulle få stanna här i natt. Jag nickade och vände mig mot dörren för att se killen gå ut till sina föreldrar. Han hade inte knytit skorna och jackan hade han i handen. Han vände sig mot mig och så log han ett snett nästan flörtigt leende mot mig.- Hejdå! ropade han och började gå efter sina föreldrar.
- Hejdå.. svarade jag kanska tyst och jag tror knappt att han hörde det.
Jag gick tillbaka till vardagsrummet för att sstänga av tvn. När jag kom in såg jag att det låg något på bordet och snart dåg jag vad det var. Det var Killens Mobil! Han måste ha glömt den.
Jag lutade mig över bordet för att ta kontrollen och då såg jag hur skärmen lyste upp på mobilen.
Jag viste att jag inte borde men ändå så kunde jag inte undvika att titta.Han hade fått ett SMS från... Albin!?!
: Popcorn? Kör handtricket vetja! 😉 :Handtricket? Smsade han med sin kompis och berättade allt vi gjorde?
Jag lutade mig fram för att låsa mobilen och det var då jag fick syn på den...på bakrundsbilden...
Hela jag frös som till is kunde inte röra mig, bara så där och stirra.Bakrunden visade en bild på killen tillsammans med en tjej som kyste honom på kinden. De såg väldigt lyckliga ut.
Var det..? Nej.. Jo det måste ju vara hans tjej!
Hela kroppen fylldes med konstiga känslor och jag kunde inte avgöra om jag var ledsen eller arg. Men en sak viste jag..
Varför skulle han hålla på som han gjorde med mig om det där var hans tjej!?
Eller hade jag bara fattat allt fel? Han kanske bara såg mig som en vän... han kanske inte alls gillade mig så.. då hade jag ju varit onödigt dryg helt i onödan.Jag satte mig ner i soffan med en duns och började tänka igenom allt som hänt.
När jag kom till delarna när hans kompis hade kallat mig hans flickvän och att han ju faktist hade KYSST mig blev jag helt snurrig. Vad höll han på med igentligen? Var han otrogen mot henne eller var de kanske inte ihop trots allt.
YOU ARE READING
Jag hatar honom!
Teen FictionMelissa är en helt vanlig 16 årig tjej. Hon har aldrig vart särskilt inrressrrad av killar och har aldrig haft en pojkvän. Men en dag kommer det en okänd kille hem till henne som vänder hela hennes värld upp och ner...