Jag klickade på *STOP * knappen och när bussen stannade klev jag av. Jag tittade mig omkring och fick syn på Rebecca som stod utanför Pressbyrån och vinkade. Jag gick fram till henne och hon gav mig en stor kram. Vi gick genom en liten park mot gallerian och jag började berätta för Rebecca om vad som nyss hänt.
- Vadå.. så han tror att ni är ihop?
- Jag vet inte kanske..
- Men gillar du han då?
- Nej...eller jag vet inte..Vi gick in på Lindex och jag släppte snabbt tankarna på killen när jag fick syn på en skitsnygg väska som det var rea på. Jag gick fram och kollade på den. Den var svart och hade en axelrem. Jag kollade på prislappen. 100:- Skulle jag köpa den? Jag frågade Rebecca och hon tyckte också att den var fin så jag bestämmde mig för att köpa den. När vi betalat gick vi in på H&M. Där hittade jag en jättefin svart tröja med ett lite tryck med en panda och en vit som det stod NYC på. Rebecca köpte ett par jeans och en consealer. Vi bestämmde oss för att vi skulle fika så vi gick till vårat favorit café Glud Svanen.
Precis när vi skulle gå in så hörde jag en röst bakom oss skrika mitt namn.- Melissa!
Jag vände mig om och där stog han, Alexander och hans kommpis som jag nyss mött i bussen.
- Tja vad gör ni här då? frågade han och log.
- Vad gör du själv? frågade jag surt.
- Ojdå någon är vist lite tjurig idag, skarattade han.
- Vad vill du?
- Bara prata.
- Men tänk om jag inte vill prata med dig då!? sa jag ireterat och öppnade dörren in till cafét.Jag gick in och Rebecca földe efter. Sedan stängde jag dörren och hörde killarna skratta där ute. Vi satte oss vid ett bord.
- Fan vad jag hatar honom!
Hon kollade på mig med en ledsam blick.
- Jag hatar, hatar, hatar honom!
- Ta det lite lung.. så farlig är han väl ändå inte...? frågade hon lungt.
- Jo..- Kom så går vi och beställer!
Vi reste oss upp och gick bort till disken.
- Hej! En bit jordgubbstårta och en fanta tack, sa Rebecca till kvinnan i kassan.
När hon hade fått sitt var det min tur.
- En kladdkaka med grädde och en cola..
Jag betalade och gick sedan och satte mig vid Rebecca.
Vi åt under tystnad.
När vi var klara gick vi ut från cafét.- Vart vill du gå nu? frågade jag.
- Venne.. Gina?
- Vist.
Vi började gå mot Gina Tricot och då ringde plötsligt min mobil. Jag tog upp den och svarade. Det var mamma.
- Hej, hur går det? frågade hon.
- Det går bra vi har precis fikat.
- Okej.. jo jag tänkte fråga om du kunde sitta barnvakt åt Bella ikväll?
- Okej visst, svarade jag och suckade lite.
- Aa och så kommer Sabina över och leker lite med henne sen så om du kan ta hand om båda?
- Ja mamma det kan jag!
- Bra!
YOU ARE READING
Jag hatar honom!
Teen FictionMelissa är en helt vanlig 16 årig tjej. Hon har aldrig vart särskilt inrressrrad av killar och har aldrig haft en pojkvän. Men en dag kommer det en okänd kille hem till henne som vänder hela hennes värld upp och ner...