Jag knuffade snabbt bort honom från mig. Vad fan höll han på med!? Jag tittade på honom med en förvånad min och viste inte vad jag skulle säga. På ett sätt var jag arg. Tankarna flög runt i huvudet. Han flinade mot mig.
Då hörde jag mamma ropa från nedervåningen.- Kom barn, så äter vi efterätt.
Jag hoppade snabbt ner från sängen och gick med snabba steg ner för trappen och han fick springa för att komma ifatt. Vi gick efter varandra in till de andra och jag lossades som om inget hänt.
Mamma hade bakat en stor chokoladtårta och den var väldigt god. Jag vägrade titta åt killens håll men kände hur han då och då stirrade på mig.När vi hade ätit klart och de åkt hem gick jag upp på mitt rum. Det var ganska sent så jag bestämmde mig för att det var dags att börja göra mig klar för att sova. Jag tog av mig klänningen som jag hade på mig. Det var inte min finklänning utan bara en vanlig enkel svart. Jag tog fram mitt nattlinne som låg under min kudde och satte på mig det, sedan satte jag upp mitt hår i en knut och gick mot badrummet. När jag öppnade dörren stod Bella där och borstade tänderna. Jag gick in och tog min tandborste som stod i skåpet över handfatet, spolade lite vatten på den och la sedan på en klutt tandkräm och började borsta.
Vi var tysta ett tag.- Tycker du inte att det är kul när de är här, frågade plötsligt Bella och kollade ledsamt på mig.
- Va.. vilka då? Svarade jag förvirrat.
- Sabina och han....
- Jo, ljög jag och log mot henne.
- Det verkde inte så.., sa hon och rykte sedan lite lätt på axlarna.
När vi var klara gick vi mot våra rum.
- Godnatt!
- Godnatt..Vi gick in i våra rum. Jag satte mig i sängen och tog upp mobilen. 3 medelanden från Rebecca. Jag gick in på sms och läste. "Hej hur går det?" "Vad gör ni?" "Hallå! Vad händer?" Jag skrattade lite. Typiskt henne att veta allt hela tiden. Jag tänkte på vad som hade hänt och tvekade om jag skulle berätta det för henne eller inte. Hon var ju faktist min bästa vän. Men jag bestämmde mig ändå för att inte betätta det. Inte nu iallafall. Istället la jag ner mobilen på mitt nattduks bord och la mig ner i sängen. Jag försökte sova men jag kunde inte, tankarna bara flög runt i huvudet. Jag tänkte på killen. Att han bara vågade kyssa mig så där! Tänk om han tror att jag gillar honom! Och tänk om han faktist är kär i mig! Oh vad ska jag göra....
Tillslut somnade jag.
YOU ARE READING
Jag hatar honom!
Teen FictionMelissa är en helt vanlig 16 årig tjej. Hon har aldrig vart särskilt inrressrrad av killar och har aldrig haft en pojkvän. Men en dag kommer det en okänd kille hem till henne som vänder hela hennes värld upp och ner...