10

228 6 1
                                    

När jag kom hem från stan var klockan halv 5. Jag gick upp till mitt rum med sakerna jag köpt och gick sedan till köket där mina föräldrar höll på att göra sig klara.

- Det finns en paj i frysen som ni kan ta sen när ni blir hungriga, sa mamma och tog sin handväska.

- Okej, svarade jag.

Jag följde efter dem ut i hallen och precis då ringde det på dörren.

Mamma satte handen på hantaget och skulle precis öppna när Bella kom farandes. Hon slängde sig på handtaget och öppnade.

- Heeej! skrek hon glatt när hon fick syn på Sabina.

- Heej, svarade hon lika glatt medans hon gick tog ett kliv in genom dörren.

Jag stod i hörnet mellan köket och hallen och lutade mig mot vägen med händerna korsade över bröstet. Jag väntade bara på att de skulle åka.

Mamma lutade sig ut lite i dörröppningen och hälsade på någon där utanför. Antagligen någon av Sabinas föreldrar.

Jag skulle precis gå iväg därifrån när jag hörde någon komma in genom dörren. Jag vände mig lite lätt om för att kolla vem det var och fick panik när jag såg att det var killen!!

Jag kollade frågande på mamma.
Hon ignorerade bara min förvånade och lite sura blick och gick ut efter pappa genom dörren.

- Ha det så kul nu, sa hon och vände sig om mot oss.

Hon log stort och jag log ett snett leende tillbacka innan hon stängde dörren bakom sig och gick iväg efter pappa som väntade vid bilen.

Jävligt kul, viskade jag tyst för mig själv.

- Va?

Killen kollade frågande på mig.

- Inget.

Han bara flinade.

Jag gick ut i vardagsrummet och han följde efter. Jag viste inte vad jag skulle göra så jag satte mig ner i soffan. Jag var inte alls lika arg på honom längre men jag klarade ändå inte av att se honom.

Han tittade lite på mig och sedan satte han sig också i soffan. Och självklart så kunde han inte bara sätta sig nära utan han skulle sitta skitnära!
Jag kände hur ilskan började bubbla upp innom mig men lugnade mig och tog tag i fjärrkontrollen istället.

Jag slog på tvn och det var något nyhetsprogram på. Jag zappade lite mellan kanalerna men hittade inget bra så jag gick tillbaka till nyheterna.

Då plötsligtä kände jag hur något lades på mitt lår och jag tittade snabbt dit. Jag fick panik när jag såg att det var hans hand. Han hade lagt sin hand på mitt ben!
Jag reste mig snabbt upp och kollade på killen som såg ganska chockad ut.

- Vill du..eh.. ha popcorn? fick jag ur mig och innan han hann svara så var jag på väg ut i köket.

Jag hatar honom!Where stories live. Discover now