Tapi tiada tindakbalas.. Jungkook mengambil handphonenya lalu mendail no jin.. Tapi jin x angkat.. Jungkook semakin takut akan keaadaan sinb.. Sinb yang dh tersenyum lalu mengejutkan jungkook.. Jungkook yang marah lalu menolak kepala sinb smpai terhantut di jalan..Sinb pengsan lagi.. Jungkook x memprdulikan dia membiarkan sinb.. Tapi kali hatinya berkata lain.. Dia pergi ke muka sinb dan mahu mencium bibir sinb.. Sinb yang berpura-pura membuka mata lalu melihat jungkook mahu menciumnya.. Dia menolak jungkook sampai jatuh.. Jungkook ketawa..
"2 sama" jungkook pergi meninggalkn sinb.. Muka sinb merah padan.. Akibat diperlakukan sebegitu.. Sinb mengikuti jungkook.. Sampai dirumah jungkook.. Jungkook melangkah masuk ke dalam rumahnya lalu dia melihat sinb.. Mengikutinya dari tadi.. Jungkook pergi ke arah sinb..
"Knp kau ikut aku??"-jungkook
"sory! ku x tahu jalan balik"-sinb
" pandai-pandai kau la cri jalan balik.." - jungkook
Sinb melangkah pergi.. Tapi tangannya ditarik oleh seseorang dan orng itu ialah jin..
"X pe.. Cik manis.. Awak boleh tumpang tidur mlm nie kat rumah kitaorang.." jin
"Arr!! X boleh.. X boleh.." jungkook
"Jungkook-shi" jin.
"Lantak la..nnty brang dlm rumh nie hilang pulak.." jungkook
"X payah la.. Sya boleh cari jalan balik.. Say bukan pencuri.." sinb
"Kau pencuri.. Pencuri hati aku pabo.." jungkook dlm hati.
Jin menarik tangan sinb lalu membawa sinb masuk ke dalam rumah mereka..
"Ok cik manis.. Awak boleh tidur kat bilik sini.." jin sambil menunjukan bilik...
"Kamsahamida.. Emm". Sinb
" panggil saya jin oppa.. Ok cik manis" jin
"Nama saya hwang eunbi.. Panggil saya sinb.. Bukan cik manis hihihi." sinb sambil tersenyum manis kpda jin..
"Ala kenapa la dia nie comel sangat.. Tergugat iman aku.." kata jin dlm hati..
Keesokan harinya.. Jin menjenyuk sinb didalm bilik tetapi tiada kelibat sinb.. Dia semakin risau.. Dia pergi ke peti sejuk dan melihat 1 note.. Dia baca
"Oppa!! Sinb balik dulu.. Okey.. Sory kerana menyusahkan oppa.. Kamsahamida.. Annyone." sinb
Jungkook yang melihat jin tersenyum sendiri melihat kertas dipegangnya.. Lalu dia menghampiri jin dan mengambil surat itu dan membacanya..
"Oppa.. Oppa bagai.. Ish geram pulak aku dgn pompuan nie.. Tapi knpa hyung mcm suka kat sinb jer.. Jgn-jgn betul.. Kalau hyung suka sinb.. Nie x boleh jadi nie.. Dah la pompuan tu x suka kpop nnty.. Hyung yang terluka.. Baik aku halang sbelum terjadi apa-apa kpd hyung aku..". Jungkook berkata dlm hati
Jin memanggil-manggil jungkook berulang kali.. Akhirnya dia menampar muka jungkook perlahan..
Keesokkan hari bts sdg bersiap sedia.. Untuk menemubual di suatu station radio korea kpop.. Mereka ditanya banyak soalan.. Satu soalan nie..yang membuat mereka terkejut..
"Ok.. Mcm mna.. Korang nk buat org yang x suka kpop... Jadi suka akn kpop.."
"Arhh" belum habis RM ckp.. Penyampai tu sambung
"Soalan ini ditujukan kepada jungkook" penyampai.
"Emm.. Saya x boleh fikir.. Sbb siapa yang x suka kpop... Zaman skrg.. Semua benda pasai kpop.. Mna ada orng pabo sampai mcm tu.. X suka kpop... Tanpa kpop kita x boleh hidup.." jungkook selamba
Semua ahli bts kecuali jungkook terkejut dgn jawapan jungkook.. Penyampai itu jugk terkejut.. Akan sikap sombong jungkook... Tiba ada panggilan.. Penyampai itu mengangkat panggilan itu..
"Hai.. Korea kpop.. Siapa disana bercakap..bersama saya ........dan bangtan boys.."
"Hai.. Saya.. Saya x penting.. Saya cuma nk ckp kat yang bercakap tadi..". Xxx
" jungkook" penyampai..
"Yer..aku bercakap tadi..kau pahal??" jungkook
"Aku x minat kpop.. Dan aku benci kpop termasuklah kau.. Jeon jungkook.. Sombong n angkuh..".xxx
"Peduli apa aku.!! Kau bukan sapa2 aku pun..lantak la kau minat ka.. x minat ka.. Aku kisah apa??" kata jungkook dlm hati..
Selepas selesai sesi temubual.. Ahli bts keluar lepak di syarikat mereka.. Tiba jin bersuara .
"Jungkook.. Kenap tadi ckp mcm tu.. Kalau kau x suka.. Jgn ckp apa-apa yg boleh melukakan hati fans kita.. Faham.." kata jin sedikit marah
"Kita dh 7 tahun bersama.. Xkan la hanya kerana soalan tu.. Kita boleh jatuh.." kata jungkook angkuh..
"Kau fikir.. Fans kita x kan buat kesimpulan tentang percakapan kau tadi.. Hah.. Jungkook yang aku kenal dulu x macam nie.. Knapa kau berubah sampai mcm tu sekali.." marah jimin..
Pergaduhan itu membuatkan manager mereka masuk ke bilik mereka..
"Guys..saya dh dengar apa yang terjadi distation tadi..Jungkook?" manager mereka..
Jungkook hanya mendiamkan diri..
Hai guys.. Sory kalau x best.. Enjoy to story.. Vote la yer..
Assalamuaikum..
YOU ARE READING
kpop Haters
Fanfictionhwang eunbi (sinb) jeon jungkook(jungkook) ahli bts.. @ARMY/thank you for the cover/ poster @ARMY penambahan watak akan diberitahu mengisahkan seorang gadis yang ingin membantu org yang dicintainya untuk memdapatkan apa yang org itu mahu.. dan dia s...