chapter 23

129 12 0
                                    

jackson pening.. lalu menembak ke arah atas.. membuatkan sinb dan jungkook diam dan masih lagi berpelukkan

Jackson semakin nekad.. dia menghampiri sinb dan jungkook.. dan tinggalk beberapa langkah dia berhenti..

"Aku akan tembak jarak jauh.. dan aku x tembok orang yang aku cinta.. aku akan tembak musuh aku.. " jackson..

Sinb memusingkan badannya.. jungkook jugk memusingkan badannya supaya kena tembakkan itu kenapa pada drinya.. begitu jugk dgn sinb.. mereka berpusing-pusing sehinggalah satu das tembakkan dilepaskan.. semua menutup mata.. begitu jugak dgn sinb dan jungkook.. jungkook dan sinb sedar yang tembakkan itu tidak mengena mereka.. jungkook memeriksa sinb.. dan sinb jugk memeriksa jungkook..

Eunha memanggil sinb

"Sinb-yah!!" Eunha..

Sinb berpaling lalu melihat orng yng kena tembakkan itu ialah gd.. sinb terus menarik jungkook mendekati gd..

"Sinb-shi.. oppa buat semua nie.. sbb oppa masih cintakan sinb.. oppa nk bagi nie kepada sinb.. beri ini kepada pihak berkuasa.. mereka akan tangkap jackson.. mianhae sinb-shi.. oppa minta maaf sbb oppa tinggalkan sinb gara-gara yuju.. yuju x bersalah.. oppa yang bersalh.. mianhae.. sin..b.." gd melafazkan nafas terakhirnya..

Sinb melihat yuju..
Jungkook melihat jhope..

Mereka membawa yuju dan jhope ke hospital.. sinb dan jungkook mendengar rakaman yang gd bagi tdi..

Sinb dan jungkook terkejut.. selamanya nie dalang drk kejadian ini ialah jackson. Sinb dan jungkook pergi ke balai polis lalu melaporkan kes jackson.. semua bukti ada.. dan kukuh.. tiba ada seseorang memanggil jungkook..

"Jungkook!! Sinb!!.." xx

Mereka berpaling melihat orang yng memanggil mereka..

"Unnie jihyo!!"sinb..

Jihyo hanya tersenyum..

"Buat apa kat sini??" Jihyo..

"Buat laporan kes jenayah" jungkook..

"Kami akan membantu semampu yang boleh.. serahkan kepada kami kes nie.. jgn bertindak tidk mengikut arahan..." jihyo memperingatkan sinb dan jungkook..

Jihyo pergi meninggalkan sinb dan jungkook..

Sinb dan jungkook berjalan keluar dri balai polis lalu pergi ke hospital melawat jhope dan yuju..

Jungkook pergi melawat jhope.. jhope dh pun sedarkan diri 

"Hyung!!mianhae...kalau hyung cintakan sinb... hyung jaga la sinb mcm mna hyung jaga diri hyung sendiri.. " jungkook sayu..

"Okay baiklah.. sinb mcm mna??" Jhope..

"Jungkook.. rasa yg sinb setuju.. kalau kami lupakan perasan sekrang.. " jungkook..

Di bilik yuju.. yuju dh pun sedarkn diri.. sinb menghampiri yuju..

"Yuju.. mianhae.. sbb selama nie aku bersangka buruk kat kau.. dan sekarang aku akan melepaskan jungkook untuk kau.. aku tahu kau lebih cintakan jungkook.. kau jaga jungkook baik-baik ye.. aku minta diri dulu.. mungkin kau x kan maafkan aku.. mianhae.." sinb.. mahu melangkah pergi

"Habis tu jungkook mcm mna??" Yuju

"Aku rasa yang dia akan melupakan perasaannya terhadap aku sbb jhope oppa.. so aku akan membuka hati aku kepada jhope oppa.. " sinb.

Sinb melangkah pergi.. yuju pelik dgn sikap sinb.. yag tiba-tiba melepaskan jungkook.. jhope jugak begitu..

Jungkook dan sinb bertembung dihadapan bilik jhope dan sinb..

"Jungkook.. aku harap kau lupakan perasaan kau terhadap aku erk.. demi aku.. untuk yuju" sinb..

"Sinb.. aku jugk berharap yg kau jgk boleh melupakan aku dan terima jhope.. seadanya.. demi aku.. untuk jhope.." jungkook..

Mereka membawa haluan masing-masing.. yuju bangun lalu pergi ke bilik jhope..

"Oppa..! Knp dgn sinb..knp di lepaskan jungkook untuk yuju. Sdgkan oppa sekarang milik yuju" yuju..

"Tula. Pasai.. jungkook pun sama melepaskan sinb untuk oppa.. kan skrang oppa cuma nkkan yuju." Jhope

"Apa kata kita buat mereka bersatu kembali..?" Yuju..

"Betul jugak... tu.. mcm mna??" Jhope

Yuju berbisik kepada jhope.. seusai berbincang.. yuju kembali ke biliknya.

Keesokkan harinya..

Yuju menelefon jungkook dan mengajak jungkook keluar.. begitu juga dgn jhope mengajak sinb keluar..

Sepanjang perjalanan jungkook dan yuju.. jungkook hanya mengelamun saja..

Begity jugk dgn jhope dan sinb.. sinb banyak berdiam diri..

Sampai disuatu tempat.. jungkook dan sinb mengelamun sampaikan mereka x sedar yang mereka berdiri berhadapan..

Sinb melihat orang dihadapan.. begitu jugak dgn jungkook melihat orng dihadapannya..

"Sinb!!" Jungkook.

"Jungkook!!"sinb..

Kedua-dua melihat pasangan.. jungkook melihat jhope.. sinb melihat yuju.. kedua-dua menarik tangan pasangannya lalu hendak pergi tapi jhope dan yuju masih lagi mendiri disitu..

"Oppa.. jom la." Sinb mengajak..

"Yuju.. jom.." jungkook menarik tangan yuju..

Yuju memegang tangan jungkook lalu menarik jungkook ke arah sinb dan jhope memegang tangan sinb dan diberikan kpd yuju.. yuju memberikan tangan jungkook kepda sinb.. yuju menyatukan tangan jungkook dan sinb.. jungkook memegang erat tangan sinb.. tapi mereka berdua masih keliru dgn jhope dan yuju..

"Sebenarnya.. aku dh x sukakan jungkook.. tapi aku sukakan jhope.." yuju.. tersenyum malu..

"Kau x payah nk bohong la.." jungkook dan sinb serentak

"Bila masa pulak aku bohong.. nie betul.. aku dgn jhope.. sebenarnya dh lama menyimpan perasaan.. cuma kami malu nk luahkan.. " yuju.

"Yup.. malam sebelum kami diculik.. masa aku gaduh jungkook.. kan aku kejar yuju.. time tu la aku nk luahkan sbb aku x tahan tengok yuju menangis.. rupa-rupa yuju pun ada perasaan yang sama mcm aku." Jhope.

"Habis tu selama nie.. ??" Jungkook dan sinb serentak..

"Cuma lakonan.. kami dh lama x sukakan korang.." jhope dan yuju..

"Bila korang sedar??" Sinb..

"Aku sedar.....

Bersambung.. hihihi saja nk buat saspen sikit.. best x.. kalau best vote la.. dh nk sampai penghujung dh nie...

Assalamuaikum

kpop HatersWhere stories live. Discover now