Setibanya irene dirumah dia mendengar sinb menjerit.. dia mencari sehun.. irene tidak melihat kelibat sehun.. dia terfikir kata-kata ommanya.. irene terus berlari naik keatas..
Setibanya di atas.. irene terkejut melihat sinb seperti kerasukan.. irene memberanikan diri mendekatkan sinb lalu mengejutkan sinb.. sinb tersedar lalu memanggil nama jungkook.. sinb bangun lalu melihat irene lalu dia terus memeluk irene dan menangis sekuat hati..
"Unnie.. sinb x kuat.. sinb mimpi yang jungkook lergi meninggalkan sinb.. selepas sinb luahkan perasaan sinb.. sinb takut kalau itu semua jadi kenyataan.. sinb takut.." sinb
"Wae!!wae!!??" Sehun dari bawah terus naik keatas dgn apron pinknya.. dan membawa dulang berisi bubur dan secawan coklat hangat..
Irene menenangkan sinb..
"Sinb.. x pe unnie ada.. jgn risau.. sinb x payah takut.." irene
Sinb semakin tenang.. perlahan-lahan sinb melepaskan pelukannya.. irene mengambil bubur itu lalu menyuapkan kepada sinb..
"Unnie.. geuwmawo." Sinb.
Irene hanya tersenyum..
Sehun turun lalu membasuh beberapa pinggan di singki. Irene turun.. sehun mendapatkan irene dan bertanya apa yg terjadi..
"Wae??" Sehun
"Tadi.. oppa ada kat mna.. irene cari x de pun??" Irene
"Sebenarnya.. oppa tadi dh siapkan bubur nie.. tapi oppa rasa sakit perut.. habis tu pergi la toilet.. masa nk keluar dngr sinb jerit.. terus dgn chagi turut jerit.." sehun
Sdgn leka berbual berdua.. tiba-tiba terdengar kaca jatuh.. sehun dgn irene bergegas ke bilik sinb.. lalu mendapati sinb sdg memegang gambar..
"Apa nie??" Sinb..
Menunjukkn gambar bayi dan sebuah keluarga.. sehun menjawab..
"Appa sehun.. suruh sehun cari mereka nie..." belum habia sehun ckp sinb mencelah..
"Untuk.. apa.. mereka dah meninggal.. jdi buat apa cari mereka nk bunuh mereka lagi sekali.. hah!!" Sinb geram
Sehun baru nk buka mulut..
"X puas lagi ke?? Korang buat aku menderita kehilang mereka nie... sekarang kau cari aku.. dan kau nk bunuh aku jugk.. apa salah keluarga aku terhadap korang.. sebab nie korang tolong aku.. sbb korang nk bunuh aku..??" Sinb.
"Sinb.. apa yang sinb ckp nie unnie x fham.." irene
"Omma.. appa mati disebbkan orang jahat nk bunuh kami.. dn sekarang aku tahu siapa orang jahat tu.. orang jahat iaitu appa kepada sehun.. wae??wae??" Sinb
"X.. " sehun
"Diam.. aku x dgr.." sinb terus lari..
Sehun mengejar.. diikuti irene.. tapi sayang mereka kehilangan jejak sinb.. sehun terus menelefon appanya..
Talian
"Appa.. sehun dh jumpa.. dan adik sehun sebenarnya dh tinggal bersama sehun beberapa hari ini.. adik sehun ialah sinb.."
"Kamu biar betul.. mna dia appa nk jumpa"
"Tapi dh larikan diri.. sbb dia sangka kita cari dia sebab.. nk bunuh dia.. sinb juga kata.. omma dan appanya mati sebab dibunuh bukan kemalangan.. "
"Kamu kena cari dia.. sampai jumpa.."
Appa yang mematikan talian.
"Jadi.. sinb tu adik oppa..??" Irene..
"Oppa x tahu lagi.." sehun
"Oppa tipu irene.." irene
"X.. oppa x tipu.. oppa baru tahu jer.. yang oppa ada adik.. percayalah" sehun menarik irene kedalm pelukannya.. irene dan sehun balik ke rumab mereka.. mereka bercadang untuk mencari sinb esok saja..
Sinb lari sejauh yang mungkin.. sinb berlari sambil menangis... tanpa sinb sadari dia sdgn melintas jalan raya.. tiba-tiba ada sbuah kereta membunyi hon.. sinb berpaling lalu dia terkejut dan terjatuh pengsan. Kerena itu memberhentikan kereta lalu pasangan suami..isteri ni turun dari kereta.. dan iikuti seorang namja.. namja itu pergi ke arah sinb lalu.. sang suami menterbalikan badan sinb lalu namja tersebut terkejut lalu memanggil sinb.. rupa-rupanya namja itu ialah jungkook dan pasangan suami isteri itu ialah jihyo dan kangjun.. jungkook terus mengangkat sinb.. dan kangjun membuka pintu belakang..lalu meletakan sinb di tempat duduk belakang diriba jungkook.. kepala sinb di riba jungkook.. jungkook mengengam tangan sinb.. jihyo yang melihat jungkook kelihat resah..
"Jungkook.. kamu x pape ke ni??" Jihyo
"Mcm mna kalau terjadi sesuatu terhadap sinb..??" Jungkook
"Jgn risau.. kita ke hospital balik okey.." kangjun..
Jungkook hanya mengangguk.. kangjun U-turn dihadapan lalu memecut ke hospital..
Sampai di hospital jungkook mendukung sinb ala bridal sytle...
Selepas pemeriksaan.. doktor memberitahu sinb pengsan kerana terkejut.. so jangn risau... jungkook terus pergi arah sinb lalu mengengam tangan sinb lalu menangis.. jihyo yang melihat jungkook dan sinb.. mengalirkan airmata.. kangjun melihat sinb lalu memeluk jihyo.. dan mencium dahi jihyo..Selepas beberapa minit sinb pum sedarkan diri lalu dia melihat sekeliling.. jungkook yang sedang mengengam tangan sinb terasa tangan sinb bergerak terus bangun dn melihat sinb.. sinb yang melihat jungkook disampingnya terus memeluk jungkook.. Jungkook berasa hairan dgn sikap sinb.. sebab sebelum dia berpisah dgn sinb.. sinb sangat marah terhadapnya.. jungkook berniat untuk mengerjakan sinb..
"Bukannya kau marah aku ker.. knp peluk aku pulak nie. Rindu ker..??" Jungkook
Sinb melepaskan pelukan itu lalu..
"Ish.. mana ada.. kau tu buat apa kat sini.. suka kat aku ker??" Sinb
" aku cuma risau kan kau jer.." jungkook.
Sinb hanya mengangguk.. setelah selesai perawatan sinb.. jihyo dan kangjun membawa sinb dan jungkook balik ke gedung sinb..
Hai guys.. sory kalau x best..part ni hambar kan.. hihihi kalau best vote la.. bye..assalamuaikum guys.. annyonehaesayo..
YOU ARE READING
kpop Haters
Fanfictionhwang eunbi (sinb) jeon jungkook(jungkook) ahli bts.. @ARMY/thank you for the cover/ poster @ARMY penambahan watak akan diberitahu mengisahkan seorang gadis yang ingin membantu org yang dicintainya untuk memdapatkan apa yang org itu mahu.. dan dia s...