chapter 11

165 15 0
                                    

Jungkook keluar mencari ketenangan.. Tiba-tiba jungkook dilanggar oleh sebuah kereta..

Jungkook pengsan.. Seorang namja dan yeoja itu turun dari kereta lalu menghampiri jungkook.. Mereka membawa jungkook ke hospital brdekatan..

Malam itu suhu badan sinb naik ke 42°c.. Nayeon sangat risau akan keadaan sinb.. Walaupun dia cemburu akan sinb dgn hyunsik tapi dia masih sayang sinb mcm adiknya sendiri..

Keesokan harinya.. Sewaktu nayeon mahu melihat keadaan sinb.. Dia membuka pintu bilik sinb lalu mlihat sinb tiada didlm bilik dia risau.. Nayeon mencri seluruh bilik itu.. Tapi xjumpa.. Nayeon keluar.. Lalu pergi berjumpa dgn hyunsik di tingkat bawah.. Nayeon memberitahu kpd hyunsik.. Hyunsik menyuruh nayeon pergi ke bilik bts..dn menanyakan tntang jungkook.. Nayeon naik keatas..

Nayeon pergi ke bilik practice room bts.. Lalu mengetuknya..

"Tok..tok..tok.."

"Ehh.. Nayeon.. Buat apa kat sini..??" tanya jin..

"Saya nk tanya pasai jungkook.. Dia balik x lagi.." nayeon..

"Kami tngh tunggu dia la nie.. Dari semalam kami x tidur.. Melainkan jhope jerla Jungkook belum balik lagi.." terang jin

"Ottoke!!." nayeon

"Wae..!!ada yg x kena ker??" jin

"Sinb x de dlm bilik dia.. Saya takut kalau sesuatu terjadi kpd sinb.." nayeon.

Tibalah hyunsik dtng..

"Nayeon.. Kita cari sinb" hyunsik

"Oppa.. Tpi oppa x sihat lagi.." nayeon

"X pa mcm nie..biar kan saya yang cari.." eunha dan tzuyu..

"Kalu mcm tu aku ikut" jimin dgn V

"Boleh jugk..sambil menyelam, sambil minum la air.. Sambil cari sinb, boleh cari jungkook sekali.." rapmonster dan suga..

"Hah..betul..betul..betul" yerin dgn umji.. Muka aegyo..

"So kita berpecah.. Aku dgn sowon ke arah timur.. Kau jimin dgn eunha..dn V.. Pergi ke arah barat.. Yerin kau dgn rapmonster dan suga pergi ke arah utara.. Nayeon kau dgn hyunsik ke arah selatan.. Kalau korang jumpa calling..calling erk.." jin

Mereka bergerak mengikut apa yang dirancang... Jhope masih lagi di gedung..

Jungkook dihospital dah pun sedarkan diri.. Jungkook melihat sekelilingnya lalu menyebut nama sinb.. Namja dan yeoja itu menghampiri jungkook.. Dan menanyakan.. Apakah jungkook x apa-apa..jungkook hanya mengangguk..

"Nama saya seo kangjun.. Nie wife saya.. Song jihyo.." kangjun

"Annyeon" jihyo melambaikan tangan

"Kami yang melanggar kamu.." kangjun..

"Tpi kami dh bertanggungjawab" jihyo..

"Jgn risau..kami akan hantar awak balik.." kangjun..

"Kamsahamida" jungkook

"Esok kamu dh boleh balik.. So esok kami dtg lagi dan hantar kau balik la.." jihyo .

"Kami pergi dulu.. Annyone" jihyo dan kangjun sambil tunduk hormat..

Jungkook membalasnya..

Sinb tersedar.. Lalu dia melihat sekitarnya dan dia berada disebuah bilik.. Dia bangun dari baringnya lalu.. Dan seseorang membukan pintu..

"Annyone.. Awak dh sedar.. Awak x pa pe ke??" tanya yeoja.

Sinb hanya mengangguk.

"Knlkan saya irene.." ada seseorang memasuki bilik itu lagi..

"Annyone" namja..

" yang ini husband saya.. Oh sehun.." irene..

"Kamu tinggal dimana.. Boleh kami hantarkan.." sehun

"Boleh x bagi saya tinggal disni sementara." sinb.

"Boleh... Oppa bolehkn...??" irene

"Boleh.. La.. Jdi teman awkkn.." sehun..

Irene tersenyum keriangan.. Sehun terus mencium dahi isterinya..

Sinb termenung memikirkan tentang yuju dan gd.. Mengimbas kembali kenangan pahit.. Yuju sinb dan gd..

Flashback//

"Oppa!!" sinb..

Gd hanya tersenyum kelat..

"Oppa!! Nie nk pergi mana??" sinb. Yg melihat gd membawa beg pakaian..

"Oppa! Nk pergi jadi artis.." gd

"Oppa nie.. Bohong la.." sinb.

"Sinb.. Aku kena tinggalkan kau kalau aku nk kejar cita-cita aku.." belum habis ckp sinb nk mencelah.. Tapi gd x bagi..

"Aku nk sngt jadi artis.. Aku layak.. Tapi aku rasa kau adalah penghalang bagi aku.. Sbb kalau aku masih lagi dgn kau mungkin reputasi aku rosak..." gd

"Tapi oppa??" sinb mahu mengalirkan airmata..

"Kau tengok yuju.. Dia dh jadi artis.. Aku nk jadi seperti dia.." gd

"Kalau oppa nk kejar cita-cita oppa.. Oppa kejarlah tpi jangn tinggalkan sinb.. Sinb sayang dkt oppa.." sinb menangis

"Aku x boleh.. Kalau aku nk berjaya.. Aku kena tinggalkan kau.. " gd..

"Oppa!!!" panggil seseorang..

Gd melambaikan tangan.. Kpada perempuan itu.. Sinb berpaling melihat tuan punya suara.. Sinb terkejut.. Melihat orang panggil gd ialah yuju.. Kawan baiknya..

"Oppa!! Jom!! Manager dh tunggu tu" yuju tarik tangan gd..

"Okey" gd..

"Oppa!!" sinb

"Ehh.. Ada sinb.. Kau buat apa kat sini.. Gd oppa x bagitau kau lagi ker??" yuju..

"Bagitau apa??" sinb..

"Dh tadi aku bagitau" gd mengelak..

"Oppa dh bagitau pasal kita?" yuju

"Pasal korang?? Gd oppa x bagitau pon" sinb..

"Ohw...yeke.. Aku bagitau kat kau.. Sebenarnya gd oppa tinggalkn kau.. Disebabkan aku.. Kalau dia couple dgn aku dia boleh jadi lebih terkenal.. Sbb fans aku suka bila aku dgn gd oppa couple.. " yuju sambil tersenyum..

"Oppa tipu!! Penipu!! Kau ckp yang aku nk jdi artis terkenal.. Rupanya disebabkan perempuan nie.. Kau tinggalkan aku.." sinb

Gd terus menampar muka sinb..

"Kau jantan x guna.. Aku benci kau.. Aku benci kau yuju.. Sampai aku mati aku x kan maafkan kau.. Sekalipun kau melutut dkt kaki.. Jgn pernah kau tunjuk muka korang kat hadapan aku.. Aku jijik.. Pergi.. Pergi dari hidup aku.." sinb

"Sinb..mianhae..." gd..

"Pergi!!" sinb..

Yuju terus menarik tangan gd dan pergi ke arah manager yang sdang menunggu mereka..

Sinb mengalirkan airmata..

And flashback

Sinb mengalirkan airmata.. Lamunannya terhenti.. Apabila irene memasuki bilik dan duduk dihadapanya..

"Sinb.. Kamu x pape ke??" irene.

Sinb mengelengkan kpala.. Lalu menangis sekuat hati.. Irene yang melihat.. Memeluk sinb..dan mengusap rambut sinb.. Entah knp dia merasa sayang akn sinb. Walau pun baru berjumpa..

Hai guys sory lambat update.. Insyaallah cerita saya nk sampai penghujungnya.. Sory la kalau x best.. Kalau best vote la yer..
Assalamuaikum
Annyonehaesayo.

kpop HatersWhere stories live. Discover now