Keesokkan harinya hyunsik dan nayeon.. membawa sinb keluar jalan-jalan.. bersama eunha dan tyuzu..
Kira ari nie gedung sinb tutup. Mereka menaiki kereta.. hyunsik yang membawanya..
Sdgkan bts.. dri kemarin berjalan mencri tempat unutk mereka practice dance tapi x jumpa..
"Mcm nie.. kita pergi balik ke gedung sinb dan meminta maaf dan meminta lagi pertolongannya. " jin..
"Kau dia x bgi mcm mna" jungkook.
"Nie semua salah kau.. kalau kau x berebut sinb dri aku.. smua masalah nie.. xkan jadi la.. " jhope
"Knp pulak aku.. sbb kau.. kau banyak melukakan sinb.. " jungkook..
"Kau yg banyak lukakan sinb.. bukan aku.." jhope..
"Tu semua sbb jungkook sayang kan hyung.. sbb tu jungkook paksa diri jungkook untuk menerima yuju.. tali jungkook x boleh.." jungkook..
Satu tumbukan kena pada pipi jungkook dan satu tamparan.. jhope dan yuju yg memukul jungkook...
"Aku x sngka kau sanggup buat aku mcm nie.. aku cintakan kau tulus.. " yuju..
"Tapi aku hanya cintakan sinb" jungkook..
"Aku benci kau jungkook.." yuju
Berjalan meninggalkan bts.. jhope mengikuti yuju..
Situasi mulai tenang.. tiba ada sepasang suami isteri dtang..
"Chagiya.. gedung sinb x buka la" xx..
"Habis tu mcm mna??" Xx
Jungkook yang melihat sepasang suami isteri itu terus pergi ke arah mereka lalu menumbuk lelaki itu.. suga dan jimin menahan jungkook dripada memukul lagi.
"Chagiya.??!.. habis tu sinb mcm mna??" Jungkook..
"Saya rasa awak dh salah faham nie.." yeoja..
"Knalkan.. saya irene.. nie pulak suami saya sehun.. " belum habis jungkook terus memukul sehun lagi..
"Kau mmg x guna.. kau nk permainkan sinb.. kau dh ada isteti.. tapi kau bagi harapan palsu kat sinb.. sinb betul sukakan kau.." jungkook jatuh melutut..
"Maaf aku rasa.. kau memang dh banyak salah faham.." sehun..
"Salah faham apa??" Jungkook bangun lalu memegang kolar leher sehun..
"Aku nie sebenarnya abg kandung sinb.. aku dgn sinb yang ari tu bawak kau ke hospital.. aku pun rasa kau nampak aku dgn sinb berpelukkan.. sbenarnya sinb sangat kecewa dkt kau...." sehun belum habis ckp..
"Kamu nama jungkook kan??" Irene..
"Ye.. knpa??" Jungkook..
"Boleh saya bercakp berdua dgn awak.?? Irene berlembut..
Irene dan jungkook pergi ke sebuah bangku dibawa pokok rndang.. sehun pulak duduk bersama bts.. bts merawat luka sehun lalu berslaman dgn sehun..
" sebenarnya sinb selalu cerita tntng seseorang bernama jungkook.. walaupun x banyak.. tapi saya rasa sinb memang sukakan awk.." irene..
"Dia ckp apa??"jungkook..
"Dia ckap.. dia x reti nk luahan perasaannya.. sbb dia taku sejarah kedua berulang lagi.. dia juga cerita yuju.. dan GD.. mereka berdua mengkhianti sinb.. GD meninggalkan sinb sbb nk bersama yuju untuk menjadi terkenal.. sbb itu sinb bencikan yuju.. gd.. dan kpop." Irene..
"Tpi saya bukan mcm mereka.. saya betul-betul cintakan sinb." Jungkook.
"Awk dh luahkan perasaan awak??" Irene..
"Belumm." Jungkook berkata hambar.
Sehun datang ke arah jungkook dan irene lalu menepuk bahu jungkook..
"Kejar cinta kau.. jgn persiakannya.. aku tahu kau dgn sinb memang diciptakan untuk bersatu.. " sehun .
"Sory bro.. aku x tahu yang kau abg sinb.. masa aku aku tengah jealous.." jungkook..
"Aku tahu.. tpi sakit bro.. nsib kau pun cintakan sinb.. kalau x mmang neraka la tempatkan.." sehun ketawa..
Irene dan sehun menepuk-nepuk bahu jungkook..
Skip//
Yuju berlari.. jhope yang mengikuti trus menarik tangan yuju.. yuju berhenti.. lalu melihat jhope yang terguncap-guncap.. mengejar yuju..
"Lajunya kau lari.. " jhope..
"Knp aku kejar aku..." yuju..
"Jungkook dh bencikan kau.. sinb pun dh bencikan aku.. so aku x boleh nk buat apa.. melainkan merelakan sinb untuk jungkook.. sory aku berkeras." Jhope..
"Bila kau sedar yang x pantas untuk sinb..??" Yuju..
"Tdi. Aku nmpak yang jungkook betul-betul sukakan sinb.. dn aku rasa sinb pun sama.. " jhope..
"Sory la.. aku dh lama sedar.. tapi aku cuma nk bantu kau dptkn sinb jer.." yuju.
"Tpi sekarang x payah.. sbb sinb mmang xkn pernah sukakan aku.. " jhope..
Jhope dan yuju bertatapan mata.. jhope memegang dadanya..
"Yuju!!" Jhope..
"Wae!!"yuju..
"Mahukan engkau jadi pasangan ku.. maaf sbb aku ckp mcm nie.. aku bukan nk sakiti kau.. tapi aku rasa lain macam masa kau dgn jungkook.. kau rawat aku hari tu.. aku rasa aku sukakan kau.. tapi aku x berani nk luahkan sbb kau hanya cintakan jungkook.." jhope berterus terang..
"Jhope-shi.. sbenarnya.. aku dh lama x sukakn jungkook.. aku pun sukakan kau sbb kau selalu ada masa aku dlam kesusahan.. aku buat mcm nie sbb aku tahu yang kau cintakan sinb.. sbb tu aku pura-pura dekat.dgn jungkook.." yuju..
"Habis tu.. knp aku tampar jungkook.. ??" Jhope..
"Supaya lakonan aku berhenti takat itu ja.." yuju .
"Kau tumbuk jungkook..??" Yuju..
"Aku pun nk dia sedar.. kejar cinta dia.. "jhope lalu memeluk yuju..
Mereka berjalan berdua.. tiba-tiba ada satu kereta datang lalu menekup muka yuju dan jhope.. mereka membawa yuju dan jhope..
Hai guys.. sory lambat update.. sory kalau x best.. part nk hambar x??"" Kalau best vote la.. hahaha.
Assalamuaikum..
Annyonehaesayo..
Mianhae..
YOU ARE READING
kpop Haters
Fanfictionhwang eunbi (sinb) jeon jungkook(jungkook) ahli bts.. @ARMY/thank you for the cover/ poster @ARMY penambahan watak akan diberitahu mengisahkan seorang gadis yang ingin membantu org yang dicintainya untuk memdapatkan apa yang org itu mahu.. dan dia s...