chapter 7

204 18 0
                                    

Nayeon dan tzuyu membawa jungkook ke practice room bts.. Bts terkejut lalu menolong tzuyu dan nayeon..

Selepas beberapa jam jungkook masih belum sedarkan diri.. Mereka risau akan keadaan jungkook mereka mahu membawa jungkook ke hospital tapi mereka risau yang ARMY akan sedih melihat keadaan jungkook sekarang.. Mereka memutuskan akan merawat jungkook disini saja..

Eunha pula.. Sdg sembang dgn seseorang..dan org itu ialah sinb.. Sinb datang dgn memakai mask..

"Kenpa kau jdi sampai mcm ni sinb

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Kenpa kau jdi sampai mcm ni sinb.. Luka sana.. luka sini.." eunha..

"Ishh kau nie... Mcm mna keadaan jungkook?? Dia okey x?? Aku dgr yang mereka kena serang kemarin?? Betul ke??" sinb..

"Emm... Betul.. Tapi jungkook kena serang dua kali.. Sbb tu dia masih x sedarkan diri.." eunha..

"Habis tu sapa tolong mereka??" sinb.

"Aku xpasti.. Tapi mereka kata yg tolong mereka.. Perempuan.." eunha

"Lagi??" sinb

"Ish... Kau nie..mana la aku nk tahu..baik kau p tnya sendiri..kn snang.." eunha..

"Eunha!. Kau nk tahu x siapa yg tolong mereka.. Semalam?!" sinb

"Nk..nk.. Tpi mcm mna kau boleh tahu??" eunha

"Tapi kau kena janji.. Jgn bagitau sesiapa yag berada dlm bangunan nie.. Fhm.. Itupun kalau kau nk kawan dgn aku lagi la.." sinb..

"Mesti la.. Aku janji.." eunha.

"Yg tolong mereka semalam.. A.a.a.ku.." sinb tergagap

"Hah!! Patutla muka lebam-lebam mcm nie.. Rupanya kau yang tolong mereka semalam.. Kau nie.. Melampaula..kau sepatutnya panggil polis..  bukannya kau yang buat perkara bodoh. Tu.. Jadi..semalam kau yng telefon aku..??" eunha

"Emm..ehh x kn kau x tahu tu no aku..??" sinb..

"Hehe.. Aku lupa nk save no kau.. Sory erkk.." eunha

"Kau yg salah" sinb..

Flashback//

Wanita itu menelfon seseorang.

Xx: hello nie eunha?

Eunha:ye saya knp erk??

Xx: tolong bawak kawan awak dtg ke h........ Disana ada bts dalam keadaan pengsan so.. Awak harus bantu mereka.. Bye..

Eunha: ehh.. Tapi awak siapa??

Panggilan terus mati..

End flashback..

Tiba-tiba pintu dibuka..

"Sinb!!" jin dan jhope..

Sinb berpaling kebelakang dan memakai masknya kembali..dan menghadap mereka kembali..

"Wae..wae!! Sinb tolong kami?" jin..

Sinb hanya mendiamkan diri.. Jungkook berdiri lemah..

"Knp!! Sinb membahayakan diri sinb sendiri..?? Jhope..

" knp!! Sinb tolong kami sdgkn nyawa sinb dlm bahaya.?? Jimin.

"Dh latu.. Soal sinb.. Dia kan dh tolong korang..so x payahla nk besar-besarkan masalah.. Yer" eunha

"Awk pun...kenapa bohong kami" jimin..

"Saya x bohong" eunha..

"Dah..eunha!! Biarkan.. Kalau aku x tolong korang.. Sapa lagi nk tolong korang.. Korang tahu x ramai org tengok korang dibelasah tapi seorang pun x tolong korang.. Korang idol kpop tapi seorang fans korang x de pon tolong korang..." sinb belum habis ckp

"Habis.. Knp kau tolong aku??" jungkook suara lemah .

"Aku tolong korang..sbb aku bukan fans korang.. Korang athu x knp fans korang x tolong korang.. Sbb korang sombong, angkuh, pentingkan diri sendiri.. dan satu lagi korang sbenarnya x syang fans korang..sbb tu fans korang pun x syang korang.." sinb.

"Mana kau tahu..fans kitaorang x sygkn kitaorang" jungkook

"Sbb kata-kata kau jungkook.. Itu membuatkan korang jatuh.. Dan fans korang lari.. Aku x perna jumpa org sperti kau jungkook..
arrogant, ego, angkuh dan sombong.. Semua sifat tu ada kat engkau jungkook.. Dh la buat penat aku ckp kat korang baik aku balik" sinb berlalu pergi..

Jungkook mengejar sinb..lalu menarik tangan sinb..sinb menolak jungkook dan melepaskan gengaman jungkook membuat jungkook terjatuh.. Jungkook terjatuh lalu pengsan disitu.. Nayeon yang melihat menghampiri jungkook yang jatuh terlentang dia memanggil sinb..sinb mengabaikan.. Apabila sinb berpaling melihat jungkook dia terus terduduk berhampiran jungkook dan menampar-nmpar perlahan muka jungkook.. Ahli bts yang lain mengangkat jungkook dan diletakkan dipractice room.. Sinb mengarahkan mereka uantuk meletakkan jungkook dibilik tidur sinb satu lagi kerana didalam bilik itu ada katil..

Sewaktu mereka meletakkan jungkook dibilik

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Sewaktu mereka meletakkan jungkook dibilik. Sinb meminta diri untuk keluar tapi.. Jungkook memanggil-manggil namanya.. Sinb mengeleng-gelengkan kepala dan mahu keluar tapi dihalang oleh eunha, nayeon dan tzuyu.. Mereka menyuruh bts keluar dgn cepat dn meninggalkan sinb dgn jungkook.. Sinb meronta-ronta untuk dilepaskan tapi malangnya dia terjatuh.. Lalu nayeon dan eunha terus mengunci pintu.. Jungkook masih lagi memanggil namanya.. Sinb menghampiri jungkook dan memegang dahi jungkook.. Sinb risau.. Dia mengambil air suam dan kain dilapnya ditubuh badan sasa jungkook.

Hai guys.. Sory lambt update.. Amcam best x?? Kalau x best... Sory tau.. Ini hanya cerita sja.. Assalamuaikum

kpop HatersWhere stories live. Discover now