chapter 16

122 17 0
                                    

"Knapa??" Jungkook..

"Aku rasa.. kami xboleh nk tolong kau." Nayeon..

"Tapi knp??" Jungkook..

"Sbb.. kau gunakan yuju.. sinb sangat bencikan yuju sbb yuju pernah rampas GD dari sinb... dulu sinb x macam nie sinb ornagnya lemah lembut.. hatinya kuat sejak dia berada dgn GD.. tapi bila GD pergi meninggalkan dia hanya keran yuju... dia amat membenci yuju dan gd.. GD muncul selepas kematian omma appa sinb.. GD la sumber kehidupan sinb selepas kematian omma appa sinb.. tapi bila GD pergi meninggalkanya dia berasa sunyi.. aku cuba untuk masuk ke dlm kehidupan sinb tapi x boleh sbb aku lebih mencintai nayeon.. aku tahu kau ialah orang selepas gd yang dpat masuk ke kehidupan sinb.. tapi kau sia-sia kannya.." hyunsik..

"Betul tu jungkook.. kau x patut buat mcm tu.. tambah lagi kau gunakan yuju.. " nayeon..

"Tapi.. aku kena buat sinb nmbencikan aku sbb jhope hyung sukakan sinb.. aku x mahu kehilang jhope hyung.. " jungkook..

"Jdi kau sanggup kehilangan sinb..?? orang yang kau cinta..??" Nayeon..

"Mna ada aku cintakan sinb" jungkook

"Masih nk bohong.. muka kau x dapt nk bohong yang kau mmg sukakan sinb" hyunsik..

Jungkook hanya berdiam hanya memikirkan kata2 nayeon dan hyunsik..

"Aku laki.. aku tahu la orang yang sdg jatuh cinta mcm aku.." hyunsik sambil memeluk nayeon..

Jungkook masih lagi memikirkan kata2 hyunsik dan nayeon.. sampaikan jungkook tertidur disitu.. nayeon dan hyunsik keluar untuk melihat keadaan sinb.. eunha dan tyuzu masih lagi menunggu sinb membuka pintu..

Tyuzu dan eunha melihat kelibat nayeon.. nayeon mengetuk pintu bilik sinb..

"Sinb-yah..!!.. nie aku nayeon.." nayeon..

Sinb yang mendengar suara nayeon bingkad bangun lalu pergi ke pintu dan membukanya.. tyuzu dan eunha terus memeluk sinb.. tyuzu, eunha dan nayeon masuk ke bilik sinb..

Sinb menceritakan hal sebenarnya kepada eunha, tyuzu dan nayeon.. mereka berempat berpelukan...

"Ish.. kalau aku jumpa si yuju tu tarik-tarik rambut sampai botak.. " tyuzu..

"Kan.. aku pun x sngka yg dia dgn jungkook couple.. mcm mna dia sukakan si yuju tu.. sdgkn kau dgn dia lebih raptkan.." eunha ..

"Suihhhh.. sinb dh tidur.. " nayeon..

Mereka melihat muka sinb yang pucat dn lesu.. mereka berasa kesian terhadap sinb.. perderitaan sinb x pernah ada kesudahan.. nayeon menyuruh eunha dan sinb buat kerja masing-masing mereka menurut kata-kata nayeon..

Nayeon pergi ke bilik air sinb lalu mengambil air dan mengelap badan sinb...

Selesai sudah mengelap badan sinb.. nayeon mengelimut badan sinb lalu keluar dri bilik sinb.. nayeon berjalan menuju ke bilik rawatan.. lalu dia melihat jungkook yang tertidur.. nayeon hanya tersenyum lalu keluar dan pergi mencari hyunsik..

Skip//

Keesokkan harinya.. ada 2 pasangan datang ke gedung sinb.. eunha yang mahu membuang sampah.. melihat 2 pasangan itu menengok-nengok gedung sinb lalu bertanya

"Ye.. boleh saya bantu..??" Eunha..

"Nie gedung keluarga hwang??.." xx

"Nae.. ada apa yer..??" Eunha.

"Sinb ada..??" Tanya seseorang namja yang hensem..

Eunha hanya tersenyum..

"Ada.. tapi dia x berapa sihat.." eunha.

"Boleh kami berjumpa dgnnya..??" Seorang yeoja yang sngt cantik..

"Saya x boleh nk bagi keputusan.. sbb sinb tengah sakit dan dia memerlukan waktu untuk berjumpa dgn orang.." eunha..

"Kalau mcm tu.. kami balik dulu.. esok saya akan dtg lagi.." namja kacak..

"Nae.. saya akn bagitahu sinb yang...?" Eunha

"Kenalkan.. saya oh sehun.. nie wife saya irene.. dan nie omma and appa saya.." sehun..

"Ohw.. okay.." eunha..

Sehun dan keluarga pergi meninggalkan eunha..

"Hemm.. hensem, smart tpi dh ada bini.. hancuq hati aku.. " eunha..

Eunha naik ke atas.. lalu bertembung dgn sinb..

"Ehh.. sinb kau dh sihat ke??" Eunha

"Emm. Aku okay.." sinb..

"Kau nk pergi mana??" Eunha.

"Aku nk keluar... tapi eunha aku nk fail2 yang aku kne tanda tangan dan fail bts.. " sinb..

"Okay.. tapi knp dgn fail bts.. ?" Eunha

"Mereka kan dh habis kontrak.. so mereka boleh pergi dari sini.." sinb.

"Tapi... " eunha..

"X de tapi2.. ingat pesan aku" sinb.

"Tapi sinb." Eunha..

"Kau nk apa lagi..??" Marah sinb..

"Tadi ada orang cari kau... mereka nk jumpa kau tapi aku ckp yang kau x sihat.. dan x mahu jumpa dgn sesiapa pun.. " eunha..

"Orang lain boleh.. tapi bts.. yuju.. atau orng yang berkaitan dgn mereka aku x nak jumpa langsung.. faham!" Sinb..

"Okay.." eunha..

Sinb keluar lalu memakai cermin mata hitam, jaket hitam dan menutup kepalanya.. dan memakai mask.. berseluar hitam panjang.. dan hanya membawa handphone ja...

Beberapa minit kemudian yuju pun datang ke gedung sinb dan membawa mangkuk tingkat yang berisi makanan untuk jungkook..

Hai guys.. sory part nie pendek.. dan hambar.. kalau best vote la.. kalau x best mianhae.. bye..

Assalamuaikum..
Mizs aririnka..

kpop HatersWhere stories live. Discover now