~ Rutger ~
We lopen door de gang richting de hal, ik ben echt heel erg benieuwd. Als we aankomen bij de deur, pakt Richard de sleutels, steekt ze in het slot en draait ze om. Hij gooit lachend de deur open en zegt: "Welkom in het paradijs à là Furtjuhlive!" Er gaan rillingen door heel mijn lijf, Thomas heeft stevig mijn hand vast en knijpt er licht in. Wanneer de deur open is, zien we helemaal niks. Één zwart gat. Totdat ik Richard naar binnen zie glippen, hij loopt de hoek om en zoekt volgens mij naar het lichtknopje. Klik! Licht voor licht schieten ze aan, mijn ogen vormen spleetjes. Het licht verblind mijn ogen, maar voordat ik ze al weer open heb, hoor ik 3 stemmen roepen: GEFURLICITEERD! Richard, Thomas en Denise hebben allemaal een partypopper in hun handen en schieten ze vol enthousiasme af. Ik schrik en deins achteruit van de knallen maar voor dat ik het weet zit ik midden in een groupshug, wat zou ik ook zonder ze moeten...
Als ik ze allemaal heb geknuffeld, omdat het een super lieve actie is natuurlijk, staan we met z'n vieren naast elkaar. "En, wat vind je er van?" Denise kijkt me lachend aan. Ik- Ik heb er geen woorden voor... Met open mond kijk ik naar de zaal, want holy glitter, dit is zo groot! "Je hebt het verdient, je hebt hier nu al zo lang aan gewerkt!" Thomas knuffelt me stevig en fluistert zachtjes in mijn oor: "Ik hou van je" Hij kijkt me lief aan. In mijn ooghoek zie ik dat Richard naar een tafel loopt 5 meter verderop, Denise, Thomas en ik volgen hem en pakken allemaal een stoel. "Nou, laten we eens kijken" Richard pakt allemaal dossiers uit zijn tas en legt hij op tafel. "Waar te beginnen?"
Na wat overleg en brainstormen over ideeën zijn we er voor grotendeels al uit. "Zullen we de stukjes voor het filmpje nu maar filmen?" Richard grijpt naar de camera en zet de standaard op. We hadden al een beetje overlegd wat we ongeveer zouden doen, dus ik luister goed naar Richard. Denise en Thomas komen soms ook nog met goede ideeën, al snel hebben we wat goede shots te pakken en zijn we klaar. Samen bekijken we de stukjes nog even en zetten we ze op volgorde. Thomas kijkt trots uit zijn ogen, hij is natuurlijk ook ontzettend benieuwd naar de reacties. "Het duurt nog even voordat het zover is, maar beter te vroeg dan te laat!" Richard heeft er ook zinin, hij doet ook zo veel voor ons!
Samen ruimen we de spullen op en lopen we terug naar de parkeerplaats. "Ik kan nu al niet meer wachten..." Denise zucht, Thomas voegt er aan toe: "Wacht maar tot alles staat! Het decor, podium, dan krijg je de echte kriebels." Ik kijk ze aan met een glimlach, we hebben er nu al zinin! "De video komt volgende week online, eerst die van vandaag maar." Het is natuurlijk vandaag ook Fursday, de video had ik al gepland dus er is niks aan de hand. Maar we moeten natuurlijk wel thuis zijn, anders is het wel heel opvallend. We praten nog eventjes en sluiten het gesprek dan af, we stappen in de auto en rijden de parkeerplaats af. "Was weer een mega leuke ochtend, of niet?" Thomas knipoogt en geeft me een zoen op mijn wang. "Zeker, kan nu al niet wachten tot volgende week!"
- 😘 -
JE LEEST
Waar is Rutger?! {A.K.A Furtjuh}
FanficSophie is helemaal fan van Rutmas (A.K.A Furtjuh & Gewoon Thomas), ze kijkt fulltime hun video's, gaat naar meetings, heeft haar kamer voor met Rutmas posters; totale Rutmas fan dus. Wanneer Furtjuhlive nadert, is Rutger helemaal bezig met de voorbe...