19. En nu?

176 15 14
                                    

~ Richard ~

Wanneer "Furtjuh" op het scherm komt kijken Denise en ik allebei tegenlijk naar Thomas. Hij moet slikken en krijgt tranen in zijn ogen, Denise wrijft hem meelevend over zijn rug en ik concentreer me weer op het scherm. Wanneer ik op de video klik vallen mijn ogen meteen op het aantal weergaven; in 1 dag 39k. Thomas zijn gezichtsuitdrukking verandert; van verdrietig naar verbaast. "Wow... Dat zijn er echt heel, heel veel." Ik scroll naar beneden, we moeten toch even door de reacties heen. Een aantal andere YouTubers hebben ook gereageerd onder de video, het zou raar zijn als hij daar niet op zou reageren. Onder andere hebben Dylan, Teske, Dionne, Mascha en nog veel meer mensen een heel lief berichtje achtergelaten. Denise draait haar hoofd naar ons toe. "Als we niet reageren zullen ze denken dat Rutger hun negeert, anders laten we een reactie achter?" Thomas kijkt naar de grond, aan zijn ogen is te zien dat hij twijfelt. "Maar... Dan denken ze dat Rutger reageert terwijl wij dat doen, dat voelt zo dubbel." Ik klik op de reageerbutton en typ een "❤". "We kunnen ook alleen dit doen? "Oké, doe dat maar dan..."

Wanneer we er zo'n beetje doorheen zijn sluit ik de computer af. Denise loopt naar de bank en ik volg haar, Thomas staat op en draait zich om. Hij staart naar het meubel die tegen de muur aan staat, op de kast ligt iets wat ik vanuit mijn zicht niet goed kan zien. Het blijft even stil, Thomas blijft staan en zegt geen woord.
"Thomas? Wat doe je?" Ik loop naar hem toe en kijk over zijn schouder. "Wat is dat?" Ik kom naast hem staan en zie een telefoon aan de oplader liggen, maar het is niet zijn telefoon, het is die van Rutger. Langzaam rolt er een traan over Thomas zijn wang wanneer ik de thuisknop aandruk; een foto van hun samen. Overal zitten scheuren in het scherm, langzaam hoor ik voetstappen dichterbij komen achter me. Denise kijkt met grote ogen naar het scherm. "Is... Is deze van Rutger?" Ze komt dichterbij en kijkt ons aan, ik wist zelf ook niet dat Thomas hem had meegenomen. "Dit kan bewijs opleveren hè? Weet de je code?" Thomas knikt langzaam, Denise gebaart hem om het te ontgrendelen.

Hij pakt de telefoon op en gaat naar WhatsApp, ik hoor hem zacht zuchten wanneer de chat van "Thomas ❤" als 1e ziet staan. "Niks..." Hij klikt dubbel op het scherm en in de apps die hij als laatst heeft gebruikt is ook niks terug te zien. "Laat maar, dit heeft geen zin." Ik loop naar mijn de bank waar mijn tas tegenaan leunt. Wanneer ik mijn laptop op heb geborgen ploft Denise naast me op de bank. "Wat moeten we nou? Niemand weet er wat van behalve wij..." Thomas komt ook naast ons zitten, hij haalt zijn schouders op en leunt met zijn hoofd op zijn handen. "We moeten iemand inlichten, anders komen ze er vanzelf achter..." Denise pakt haar mobiel en scrolt over Snapchat. "We kunnen ook een fan inlichten?" Ik kijk Denise verbaast aan. "Alsof die het voor zich kunnen houden, ik ben bang dat die gek worden als ze het weten..." Thomas loopt naar de keuken en pakt een glas water. "Ik weet het echt niet meer, straks komt iemand er achter en is het onze schuld..." Denise kijkt mij hopeloos aan, wij weten het ook niet meer... Thomas pakt de telefoon en toetst een nummer in. "We moeten toch iets..."

- 😘 -

Waar is Rutger?! {A.K.A Furtjuh}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu