~ Rutger ~
"Een idee?" Ze kijkt me verbaast aan, ik veeg mijn tranen weg en zet de dop op het flesje water. Ik knik, ondertussen start Marleen de auto en voegt zich weer tussen de rijdende auto's op de snelweg. Natuurlijk wil ik Thomas zo snel mogelijk weer zien en ga ik het liefst nu meteen naar huis, maar waarom zou ik dát doen terwijl ik er ook wat speciaals van kan maken? Ze kijkt me nog steeds onbegrijpelijk aan, maar ondertussen ben ik alweer diep in gedachten. "Ik snap je niet Rutger, vertel?" "Ik kan nu natuurlijk meteen naar huis gaan, maar waarom zou ik dat doen terwijl ik hem ook kan gaan verassen?" "Oh dat is echt een goed idee!"
Na een dik half uur rijden zijn we bijna bij Marleen haar huis, inmiddels heeft ze haar moeder al gebeld dat ze mij mee neemt. "Uh Rutger? Wat nu?" Ik besef me nu pas dat ik er natuurlijk echt niet uit zie, uitgehongerd en wel. "Als we bij mij zijn neem ik je gewoon meteen mee naar boven, dan neem je maar even een douch. M'n vader heeft vast nog wel wat kleding voor je." Ik knik en richt me op het kleine beeldscherm met de navigatie erop, over 5 minuutjes zijn we er.
Wanneer we voor haar deur staan pakt ze de sleutel en geeft me een seintje dat we naar binnen gaan, ik zie Marleen haar moeder al om de hoek komen. "Ooh daar zijn jullie al!" Enthousiast komt ze de hal binnen stappen, tot dat ze mij ziet. "Rutger, wat is er met jou aan de hand?" Ze kijkt me geschrokken aan, Marleen geeft me een klein schouder duwtje zodat uit mijn gedachten kom. "Uh, ja ik ben niet fit. Maar leuk om u weer te zien!" Marleen onderbreekt me, ze weet dat ik niet goed kan liegen dus speelt ze zo geloof waardig mogelijk mee. "Ik kwam Rutger tegen en het leek me wel leuk om even bij te praten." "Ja, Thomas een weekje weg met een collega voor zijn werk." We lopen naar de keuken waar haar moeder 2 koppen thee klaar heeft staan. "Neem jij die van mij maar hoor Rutger." Ik knik vriendelijk en pak de hete mok thee, Marleen staat op en loopt naar de deur. "Rutger je wou mijn fotocollectie uit Parijs toch nog zien? Nu is het je kans hè." "Ohja, lijkt me heel leuk!"
Ik zet mijn lege mok op tafel en loop de trap op. "Fotocollectie uit Parijs, goed excuus!" Lachend volg ik Marleen, ze loopt richting de badkamer. "Als jij de douch aan zet, pak ik even schone kleding voor je." Ik loop de badkamer in en kijk in de spiegel, ik zie er écht niet oké uit... Ze verschijnt door de deur en geeft me de kleding aan. "Hier, ik zit op mijn kamer. Als je klaar bent zie ik je wel verschijnen." Ik bedank haar en doe de deur op slot. Wanneer ik de warme stralen over mijn lichaam voel sluit ik mijn ogen, ik heb me al zo lang vies gevoelt dat dit echt fijn is. Ik was mijn lichaam en haar goed en draai daarna de douch knop dicht. Wanneer ik de douch uit stap zie ik dat er een spijkerbroek met wit T-shirt op de badrand ligt, alles beter dan wat ik net aan had.
Wanneer ik de kleding aan heb stap ik de badkamer uit, om de hoek zie ik Marleen op haar bed zitten. Wanneer ik haar kamer in stap bekijkt ze me van top tot teen. "Dat is beter, toch?" Ik knik, ze tikt met haar hand naast haar op het bed. "Kom eens." Ik ga naast haar zitten en ze pakt een notitieblok erbij, op de voorkant staat 'dream big'. Ze klapt hem open en pakt een pen. "Hé, als je een verassing doet dan help ik je! Wat is je idee?" "Nou, mijn idee is..."
- 😘 -
JE LEEST
Waar is Rutger?! {A.K.A Furtjuh}
FanficSophie is helemaal fan van Rutmas (A.K.A Furtjuh & Gewoon Thomas), ze kijkt fulltime hun video's, gaat naar meetings, heeft haar kamer voor met Rutmas posters; totale Rutmas fan dus. Wanneer Furtjuhlive nadert, is Rutger helemaal bezig met de voorbe...