Rose POV
Vandaag komt mijn broer Nate me ophalen om me mee te nemen naar de kostschool waar hij ook op zit. Ik kan niet wachten om eindelijk uit deze rot familie weg te zijn! Ik ben mijn ouders toen ik 2 was verloren door een auto ongeluk. Sindsdien heb ik altijd in gastgezinnen gewoond. Het gastgezin waar ik nu al 5 jaar zit is ongelooflijk vervelend. Ik haat ze! Ik wil hier echt heel graag weg en nu ik 16 ben mag ik zelf weten of ik naar een kostschool wil of dat ik in dit gastgezin blijf. Toen ik dat op m'n 16e verjaardag hoorde wist ik het wel hoor... zo snel mogelijk weg hier! Mijn koffers heb ik al ingepakt. Het enige waar ik nu nog op wacht is m'n broer.
*aangekomen op school*
'Welkom bij Lake High zusje.'
'Het is zo groot hier!' Zei ik terwijl ik de omgeving goed in me opnam.
'Je went er wel aan.'We lopen het grote gebouw binnen en recht voor ons is de receptie. Ik meld me aan en de vrouw achter de balie verteld me dat ik in kamer, of nou ja het is meer een appartement, 387 zit. Ik moet het wel delen aangezien ik dus in een van de appartementen zit, maar dat maakt me niet zoveel uit. Nate laat me zien waar m'n kamer is en ik drop snel m'n spullen. M'n kamergenoot is er niet, maar die zie ik dan vanavond wel. Vandaag ga ik de dag met Nate doorbrengen.
Eerst gaat hij me rondleiden door het gebouw zodat ik een beetje een idee krijg van waar ik alles kan vinden. We lopen langs de kluisjes, lokalen, kantine en als laatst langs de sportvelden. De cheerleaders zijn aan het trainen en ik kan niet wachten tot ik dat ook eindelijk weer kan doen. Ik doe al aan cheer sinds mijn 5e en ik heb sinds mijn 11e in de selectie gezeten. Toen ik 15 werd moest ik stoppen met cheer van het gastgezin. Ze vonden cheer iets voor kinderen en zeiden dat het tijd was om op te groeien. Hier was ik het dus totaal niet mee eens maar ik had niet echt veel keus. Ik heb wel echt heel veel zin om het weer op te pakken!
Na de rondleiding door het schoolgebouw gaan we naar het winkelcentrum dat maar 10 minuten lopen van de school zit. We gaan op zoek naar een outfit voor m'n eerste dag. Ook koop ik een aantal nieuwe make up producten en een nieuwe krultang zodat ik m'n haar mooi kan krullen. De krultang waarmee ik mijn haar deed in het gastgezin moest ik daar laten. Ik heb voor een grote krultang gekozen zodat ik mooie golven in m'n haar krijg en daarmee heb ik dus mijn hele outfit voor mijn eerste schooldag samengesteld. Dit is het geworden:
Nu ik dan eindelijk klaar ben met het samenstellen van de perfecte outfit, gaan we samen uit eten. We besluiten om maar gewoon naar In-N-Out te gaan en daarna halen we nog een koffie bij de Starbucks.Nadat we hebben gegeten gaan we naar Nate's favoriete plekje hier. Het strand. De zon gaat nu net onder en het was een hele heldere dag dus je kan de zonsondergang echt perfect zien.
'Nou zusje, hoe vind je het tot nu toe?' Vraagt Nate terwijl we op het strand gaan zitten.
'Heel leuk! Veel beter dan in dat stomme gastgezin.'
'Was het daar echt zo vreselijk?'
'Ja.' Ik voel een traan over m'n wang glijden.
Nate ziet het en hij trekt me in een knuffel.'Het kan daar nooit zo vreselijk zijn dat je moet huilen. Wat is er gebeurt?'
'Ik ben bijna verkracht door m'n nu ex.'
'WAT?!'
'Het is al weer even geleden. Ik was 14 en hij 17. Hij was echt heel lief voor me. Totdat hij me op een avond mee nam naar de bioscoop. We gingen naar de nieuwe film The Revenant en daarna gingen we nog een wandeling maken dor het park. Op een gegeven moment merkte ik dat we steeds dieper het park in gingen en dat we steeds minder mensen tegen kwamen. Ik vroeg hem waar we heen gingen en hij zij dat dit een omweg was naar de uitgang van het park. Ik vertrouwde hem volledig en er was dus ook geen haar op m'n hoofd die er aan dacht dat hij misschien wel om een hele andere rede hier heen ging. 5 minuten later duwde hij me tegen een boom aan en begon me heftig te zoenen. Toen ik doorhad wat hij deed begon ik me te verzetten en te schreeuwen. Gelukkig was er nog een groep hangjongeren die langsliepen en mij hoorden. Ze duwden hem van me af en brachten me thuis.'
'Wow. Dat is niet zomaar iets. Weet je oude gastgezin hier van?'
'Nee ik heb het ze nooit verteld. Anders zou ik nooit meer alleen weg mogen 's avonds en zou ik hier nu niet zitten.'
'Je wou dus niet perse weg uit dat gastgezin maar je wou van die jongen vandaan.'
'Ja... daar komt het wel op neer.'We hebben nog gepraat en naar de zonsondergang gekeken tot de zon helemaal onder was en zijn toen richting huis gegaan. We hebben nog even Netflix gekeken op zijn kamer en ik heb z'n kamergenoot, Aiden, ontmoet. Zij zitten in het appartement naast dat van mij en mijn kamergenoot die ik nog steeds niet heb ontmoet. Ik weet alleen dat zij hier al een jaar langer zit, maar wel dat ze even oud is als ik.
'Ik ga maar eens slapen.' Zeg ik gapend.
'Dat lijkt me een heel goed plan.' Zegt Aiden lachend.
'Zal ik met je meelopen?' Stelt Nate voor.
'Nate, dat is heel lief van je maar ik denk dat ik best 10 meter zelf kan lopen.'Ik zeg dag tegen Aiden, geef Nate snel een kus op z'n wang en loop de deur uit.
Ik draai de sleutel van mijn appartement om, loop naar binnen en sluit de deur achter me. Ik zie een gestalte op de bank zitten, maar het lijkt niet echt op een meisje als ik zo kijk.'Wie is daar?' Hoor ik een zware stem zeggen.
JE LEEST
Rose [COMPLETED]
Teen FictionRose, een meisje dat naar een kostschool gaat en een kamer moet delen met een jongen. In dit boek lees je hoe haar leven volledig verandert na deze onwaarschijnlijke gebeurtenis. --------------------------- #197 : 16/02 #188 : 17/02 #143 : 1...