Twee

515 24 3
                                    

'Wie de f*ck ben jij en wat doe je in mij appartement?' Roep ik.
'JOUW appartement? Wat doe jij in mijn appartement zul je bedoelen.' Zegt de gespierde en ongelooflijk knappe jongen die op de bank zit. Hij heeft donker haar, helder blauwe ogen en een gespierd lichaam.
'Ik ben nieuw hier en dit is het appartement waar ik in geplaatst ben.'
'Meen je dat serieus?!' Zegt hij 'JIJ bent mijn nieuwe kamergenoot?!'
'Dat kan toch helemaal niet?!' Zeg ik. Ik bedenk me nu pas dat het wel raar is dat Nate me niet heeft verteld dat deze jongen, waarvan ik nog steeds de naam niet weet, mijn kamergenoot is.
'Blijkbaar wel.' Zegt de jongen terwijl hij opstaat. 'Zullen we dit dan maar even opnieuw doen? Ik ben Cameron.' Hij steekt z'n hand uit.
'Ik ben Rose.' Zeg ik terwijl ik zijn hand schud.
'Nou Rose, welkom op Lake High en laten we er maar het beste van maken he.'

'Voordat je verder gaat met wat je ook aan het doen was. Even een paar dingen: 1. Geen pranks, 2. Niet creepy doen, 3. Het linkerdeel van de slaapkamer is van mij en het rechterdeel van jou, 4. Als ik op de badkamer ben kom jij niet ineens binnen stormen, maar klop je eerst, 5. ...' en zo ging ik nog wel even door om duidelijk te maken dat ik hier de baas ben en niet hij.
'Ja t zal wel.' Zegt jij nonchalant. 'Ik houd me niet aan regels. Nooit gedaan en ook niet van plan om te gaan doen. Jij hebt geen idee met wie je te maken hebt dametje. Je reputatie zal meteen hoog zijn hier. Bedank me maar vast.'
'Hoezo? Ben je de populairste jongen hier op school of zo?' Vraag ik.
'Dat heb je helemaal goed meid. Beter verpest je mijn reputatie niet.'
'Ik beloof je niks.'

Ik ben van plan om hem dus wel keihard te gaan pranken vannacht. Nate en ik zijn allebei al ons hele leven helemaal gek op dieren. Ook op slangen, reptielen, insecten en al dat gedoe. Ik ben dus van plan om een grote spin op z'n bed te leggen vannacht en dan keihard te gaan schreeuwen zodat hij wakker wordt en zich dood schrikt.

*3 uur 's nachts*

Voordat ik ging slapen heb ik een van Nate zijn spinnen gehaald en verstopt onder m'n bed. (Ja, Nate verzorgt spinnen.) Het is nu tijd om de spin op Cameron's bed te leggen. Heel voorzichtig sluip ik naar hem toen en leg ik de spin neer. Ik doe het badkamer licht aan alsof ik net van de wc kwam en ga in de deurpost staan. Het is tijd om te gaan gillen. Ik gil en het duurt niet lang voordat Cameron wakker wordt.

'Cameron! Er ligt een spin!' Roep ik.
'Waar?' Vraagt hij waarna hij op z'n bed kijkt en de reuze spin ziet. 'OH MY GOD!'
Hij zit verstijft recht op in z'n bed en ik schiet in de lach.
'Wat is er zo grappig?!'
'Jou reactie! G-Geniaal!' Zeg ik lachend.
Ik loop naar hem toen en laat de spin op mijn hand en arm lopen.
'Het is maar een spinnetje Cameron.' Zeg ik nog steeds lachend.
'WTF is er mis met jou?!'
'Helemaal niks. Kijk hij is heel lief.' Zeg ik terwijl ik de spin richting zijn gezicht breng.
'Blijf bij me vandaan met dat ding!' Roept hij. 'Ik wil slapen!'
'Oke rustig. Kijk, ik zet hem terug in z'n kooi. Dan kan jij weer vredig slapen.'
'Dankje.'

Hij valt vrijwel meteen weer in slaap en hetzelfde geldt voor mij.

*maandag morgen*

Het weekend is voorbij en vandaag is mijn eerste schooldag. Cameron en ik zijn eigenlijk best goed vrienden geworden. Dit vind ik eerlijk gezegd best wel fijn. Ten eerste: wij hebben alle lessen samen en hij kan me dus helpen om het goede lokaal te vinden, ten tweede: hij is gewoon heel erg leuk en heel stiekem vind ik hem misschien wel leuk als meer dan alleen een vriend en ten derde: hij heeft wel gelijk, hij is de populairste jongen bij ons op school en dat is dus goed voor mijn reputatie. Als mensen hem leuk vinden en hem dan met mij zien lopen, zal een deel mij ook meteen leuk vinden en krijg ik andere aandacht dan de aandacht die je altijd krijgt als 'de nieuweling'. Waar ik wel een beetje bang voor ben is dat dat geen goede aandacht is en dat mensen alleen mijn vrienden willen zijn omdat ik met Cameron om ga.

Het eerste uur gaat zo beginnen en omdat ik midden in het jaar in kom stromen kijkt iedereen me raar aan als ik de klas in loop. Cameron ziet hoe awkward ik me voel en trekt me mee om naast hem te gaat zitten. Iedereen staart ons aan.
'Jullie mogen stoppen met staren hoor.' Zegt hij dan.
Iedereen draait zich meteen weer om en gaat verder met waar hij/zij mee bezig was. De leraar komt binnengelopen en het enige wat hij zegt is: Welkom Rose.

Hij begint vrijwel meteen met de les. We hebben wiskunde, maar dit deel heb ik al lang gehad op m'n vorige school. Het gaat over kansberekening waar ik toevallig heel goed in ben. Ik heb eigenlijk altijd al goede cijfers gehaald op school. Ik was eigenlijk altijd de nerd van de klas en niemand mocht mij totdat ik eindelijk mooie vrouwelijke rondingen begon te krijgen en ik meer make up ging dragen. Toen werd ik een normaal meisje. Zo'n meisje die met iedereen bevriend is en een meisje dat iedereen mag.

Voordat ik het wist was het uur afgelopen en was het al weer pauze. Cameron sleepte me meteen mee naar de tafel waar hij altijd aan zat. De populaire tafel. Ik ging zitten en hij stelde me aan iedereen voor. Dit was ook de tafel waar Nate aan zat en ik zat tussen Nate en Cameron in. Ik voelde me best awkward en Cameron merkte dit meteen. Hij sloeg een arm om me heen en zonder dat ik het wilde voelde ik me een stuk veiliger en meer op m'n gemak. Zonder dat ik het echt wou bracht hij een gevoel in me naar boven dat ik niet kon plaatsen.

Was ik verliefd aan het worden?

Rose [COMPLETED]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu